خبرنگاران ترامپ و جانسون به حاشیه ها سرانجام دادند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، لندن - خبرنگاران - پس از آخرین باری که گفته شد رئیس جمهوری آمریکا از شدت عصبانیت نسبت به موافقت دولت انگلیس با مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه اندازی اینترنت پر سرعت تلفن را قطع نموده است، دو طرف عصر پنجشنبه در تماس تلفنی اهمیت رابطه دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

خبرنگاران ترامپ و جانسون به حاشیه ها سرانجام دادند

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس با اعلام این خبر اضافه نمود که رهبران دو کشور درباره مجموعه ای از مسائل روابط دوجانبه و بین المللی گفت وگو کردند. آنها همچنین قرار گذاشتند تا در نشست گروه 7 که ماه ژوئن در ایالات متحده برگزار می گردد با هم دیدار نمایند.

انگلیس و آمریکا در یک ماه گذشته روابط پر تنشی را پشت سر گذاشته اند.

از موافقت انگلیس با مشارکت شرکت هوآوی در پروژه اینترنت پرسرعت تا اعتراض اخیر جانسون به درخواست آمریکا برای استرداد بنیان گذار سایت ویکی لیکس به این کشور، در حالی که کاخ سفید حاضر به استرداد شهروند آمریکایی متهم به قتل نوجوان انگلیسی نیست، سبب شد تا روابط دو کشور به سردی گرایش پیدا کند.

گزارش ها حاکی است که در آخرین تماس تلفنی رهبران دو کشور، ترامپ در اعتراض به تصمیم انگلیس درباره هوآوی تلفن را روی جانسون قطع نموده است.

شورای امنیت ملی انگلیس سه شنبه (8 بهمن) باوجود مخالفت واشنگتن، با مشارکت محدود شرکت هوآوی در پروژه راه اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس موافقت کرد.

در این پروژه، هوآوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به هسته مرکزی منع شده است و فقط مجاز خواهد بود تا 35 درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند.

این شرکت چینی همچنین از مشارکت در مناطق نزدیک به پایگاه های نظامی و هسته ای منع شده است.

با این حال ایالات متحده با طرح این ادعا که شرکت هوآوی با سرویس جاسوسی چین هم دست است، عدم همکاری لندن در این زمینه را خواهان شده است.

در بحبوحه تنش ها میان دو کشور، انگلیس در نظر دارد تا از شرکت ریلی چین برای ساخت بزرگترین پروژه ریلی انگلیس موسوم به اچ اس2 استفاده کند. مساله ای که اگر محقق گردد می تواند به تشدید تنش در روابط لندن و واشنگتن منجر گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22489

به "خبرنگاران ترامپ و جانسون به حاشیه ها سرانجام دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ و جانسون به حاشیه ها سرانجام دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید