خبرنگاران ثبت نام 177 هزار دانش آموز خراسان شمالی نهایی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بجنورد-خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 177 هزار دانش آموز استان در سامانه سناد ثبت نام نموده اند و بر این اساس، هنوز نام سه هزار نفر در این سامانه بارگزاری نشده است.

خبرنگاران ثبت نام 177 هزار دانش آموز خراسان شمالی نهایی شد

عباس سعیدی روز آدینه به خبرنگار خبرنگاران گفت: البته این بدان معنا نیست که سه هزار دانش آموز در مدرسه ثبت نام نکرده اند، بلکه ممکن است ثبت نام در مدرسه اجرا شده وهنوز در سناد بارگزاری نشده است.

وی گفت: کوشش بر این است که هیچ دانش آموز، بویژه دانش آموز لازم التعلیم از حضور در کلاس درس بازنماند.

سناد یا سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزی ، محلی برای ثبت نام و نگه داری اطلاعات دانش آموزان است.

وی درباره بازگشایی مدارس از فردا گفت: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، در آموزش، اصل بر حضور دانش آموز در کلاس درس است، بدان معنا که در هر شرایط کرونایی، دانش آموز می تواند با رعایت دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی، در مدرسه حضور یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: حضور دانش آموز به معنای حداکثری نیست، مدیر و شورای مدرسه، بسته به شرایط محیط آکادمی، برای نحوه برگزاری کلاس ها تصمیم گیری می نمایند.

سعیدی گفت: رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مدارس روستایی استان که عمدتا جمعیت دانش آموزان کم است، کار مسئله ای نیست.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای دانش آموزان الزامی است گفت: زمان هر کلاس نباید بیش از 35 دقیقه باشد، معلمان و مدیران باید به تهویه کلاس توجه داشته باشند.

سعیدی گفت: موارد به مدارس اعلام شده است و شورای مدرسه بر اساس ظرفیت و گستره کلاس ها، برای دسته بندی دانش آموزان و حضور آنان تصمیم می گیرد، این موارد در اختیار شورای مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی توضیح داد: اولویت آموزش، با حضور دانش آموز است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان، شهرستان شیروان به لحاظ شیوع کرونا در شرایط قرمز و شهرستان های گرمه، جاجرم و اسفراین در شرایط سفید است.

سعیدی گفت: از خانواده ها انتظار می رود نسبت به تامین اقلام بهداشتی بویژه ماسک، برای فرزند خود حساسیت داشته باشند و استفاده از آن را تاکید نمایند، اولیا رعایت بهداشت فردی را به فرزندان آموزش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اضافه نمود: ما آمادگی داریم تا از نظر و مشاوره خانواده ها برای کاهش دغدغه های آموزش در مدارس در این شرایط کرونایی، استفاده کنیم.

180 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار مدرسه و زیر نظر 14 هزار نفر معلم، سال تحصیلی را از شنبه شروع می نمایند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39689

به "خبرنگاران ثبت نام 177 هزار دانش آموز خراسان شمالی نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت نام 177 هزار دانش آموز خراسان شمالی نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید