خبرنگاران رای دهندگان دارای بیماری های زمینه ای صبح به شعب مراجعه کنند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اهواز - خبرنگاران - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله قلبی، ریوی و یا نقص سیستم ایمنی در ساعات کم تردد و ترجیحا صبح برای رای دادن در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مراجعه کنند.

خبرنگاران رای دهندگان دارای بیماری های زمینه ای صبح به شعب مراجعه کنند

به گزارش خبرنگاران دکتر فرهاد ابول نژادیان شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده شب های کارون از سیمای خوزستان گفت: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات، دانشگاه علوم پزشکی عضو ستاد انتخابات است و بر اساس شیوه نامه های مشخص شده، پروتکل های بهداشتی شامل نظارت بر گندزدایی در شعب اخذ رای، حضور یکی از کارشناسان بهداشت در این شعب، چینش صندلی ها و میزها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مشخص مکان های اخذ رای با تهویه مناسب و تامین ماسک و نظارت بر پخت غذا برای دست اندرکاران اجرایی و نظارتی شعب اخذ رای ازجمله دیگر موارد است.

ابول نژادیان بیان نمود: در شعب اخذ رای کسی نباید بدون ماسک وارد شود، عوامل اجرایی هر 6 ساعت یک بار ماسک خود را تعویض کنند و مردم از همراه آوردن بچه ها خودداری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: رای دهندگان اتوماتیکشخصی همراه داشته باشند، اثر انگشت ممنوع است، رای دادن را به ساعات آخر موکول نکنند و هواداران نیز از تجمع خودداری کنند.

هواداران از برگزاری آیین های شادی خودداری کنند

وی اضافه کرد: از هواداران نامزدهای انتخاباتی دوردوم مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم از برگزاری هر نوع آیین جشن و شادمانی بعد از انتخاب هر یک از نامزدهای مورد نظر اجتناب کنند.

ابول نژادیان بیان نمود: اگر در حوزه ای تخلفی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی مشاهده شد کارشناسان حاضر در حوزه ها حتما مداخلات اصلاحی را صورت می دهند و با توجه به بازدیدها در صورت وجود مساله ای خاص در ستادانتخابات استانداری تصمیم گیری می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز ادامه داد: مردم بعد از رای دادن، اتوماتیک، شناسنامه و وسایل شخصی خود را ضد عفونی کنند، ماسک و الکل همراه داشته باشند تا انتخابات خوب و سالمی برگزارشود.

کم رنگ شدن استفاده از ماسک در مناطق حاشیه نشین

وی با ابراز نگرانی از اینکه استفاده از ماسک در برخی مناطق حاشیه نشین کم رنگ شده گفت: در حال حاضر خوزستان در شرایط هشدار قرار گرفته است و در صورت جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی، ممکن است با شرایط سختی روبرو شویم.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، براساس آخرین آمار موجود، خوزستان دارای چهار شهر با شرایط قرمز، سه شهر با شرایط نارنجی، هشت شهر با شرایط زرد و 13 شهر با شرایط سفید از لحاظ شیوع کرونا است .

دکتر ابول نژادیان اضافه کرد: در حال حاضر شرایط شهرهای آبادان، بهبهان، آغاجاری و امیدیه از نظر شیوع کرونا قرمز هستند که این افزایش شهرهای قرمز برای ما نگران کننده است.

بر اساس این گزارش، تعداد شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز 704 شعبه پیش بینی شده است.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا، مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مشمول پروتکل های بهداشتی است. در این مرحله، توزیع اقلام انتخاباتی همچون جزوه و تراکت و راه اندازی ستادهای انتخابات و کارناوال ممنوع است و تبلیغات انتخاباتی به صورت مجازی یا تبلیغات شهری و یا پخش سخنرانی در صدا و سیما انجام می شود.

مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار بود 29 فروردین 1399 برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن به 21 شهریور موکول شد.

دور نخست انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفند 98 و یک روز بعد از اعلام خطر شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار گشت.

خوزستان دارای 18 کننده در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک کننده در حوزه انتخابیه اهواز، همه کننده ها در مرحله اول مشخص شدند.

حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون سه کرسی کنندگی در مجلس دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند ماه برگزار گشت، سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان کننده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج 2 نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40706

به "خبرنگاران رای دهندگان دارای بیماری های زمینه ای صبح به شعب مراجعه کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رای دهندگان دارای بیماری های زمینه ای صبح به شعب مراجعه کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید