خبرنگاران هند خواستار برقراری صلح بطور همزمان در افغانستان و منطقه شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند روز چهارشنبه در نهمین کنفرانس بین المللی قلب آسیا در تاجیکستان، خواهان برقراری صلح در افغانستان و همچنین در منطقه پیرامون آن شد.

خبرنگاران هند خواستار برقراری صلح بطور همزمان در افغانستان و منطقه شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از پایگاه خبری هندوستان، وزیر امور خارجه هند توضیح داد: دهلی نو از برقراری مذاکرات در داخل افغانستان، از همه کوشش هایی که برای تسریع گفت وگو بین دولت افغانستان و طالبان صورت گرفته است ، از جمله مذاکرات داخل این کشور پشتیبانی می نماید.

وی اضافه نمود: لازمه موفقت آمیز بودن فرایند صلح، حصول اطمینان در مورد حسن نیت طرف های مذاکره کننده در جهت دستیابی به یک راهکار سیاسی است.

جایشانکار گفت: هند بر این باور است تشدید خشونت در افغانستان جان غیرنظامیان را تهدید می نماید. وزیر خارجه هند همچنین ابراز امیدواری کرد نشست کنفرانس بین المللی قلب آسیا بتواند زمینه را برای برقرای صلح در افغانستان هموار سازد.

زمینه سازی برای صلح در منطقه

پایگاه اینترنتی آمریکاییام اس ان نیز امروز در گزارشی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه هند در این کنفرانس نوشت: برقرای ثبات و صلح در افغانستان زمینه را برای ایجاد صلح در منطقه آماده می نماید. بنابراین حصول اطمینان از ریشه کن شدن تروریسم، افراط گرایی و خشونت و سندیکاهای مواد مخدر و جنایی، یک ضرورت در افغانستان به شمار می آید.

براساس این گزارش، جایشانکار همچنین در مورد افزایش خشونت در افغانستان ابراز نگرانی کرد و اضافه نمود: در سال 2020 میزان ناآرامی در این کشور در مقایسه با سال 2019 میلادی دست کم 45 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: حضور جنگجویان خارجی در افغانستان بسیار نگران کننده است. لازم است اعضای قلب آسیا و کشورهای حامی اقداماتی را با هدف کاهش هرچه سریعتر خشونت و برقرای آتش بس دائمی و همه جانبه در این کشور را در اولویت خود قرار دهند.

این گزارش حاکی است هند تا به امروز اقداماتی را با هدف برقراری گفت وگو میان دولت افغانستان و طالبان، از جمله مذاکرات بین الافغانی انجام داده است.

به گزارش خبرنگاران، نهمین کنفرانس بین المللی قلب آسیا در تاریخ 10 فروردین با سخنان امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان شروع شد که وزیران خارجه 15 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، چین، روسیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در آن حضور دارند.

آمریکا، استرالیا، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، لهستان، اسپانیا، سوئد و انگلیس هم از کشورهای حامی کنفرانس قلب آسیا به شمار می آیند که نمایندگانی به آن اعزام کردند.

کنفرانس قلب آسیا از سال 2011 تا 2019 به ترتیب شهرهای مختلف در دنیا از جمله استانبول، کابل، الماتی، پکن، اسلام آباد، امریتسار، باکو و استانبول برگزار شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52491

به "خبرنگاران هند خواستار برقراری صلح بطور همزمان در افغانستان و منطقه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هند خواستار برقراری صلح بطور همزمان در افغانستان و منطقه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید