خبرنگاران 25 میلیارد ریال وام به عشایر یزد پرداخت شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یزد - خبرنگاران - رییس اداره امور عشایری یزد با بیان اینکه سال 98، 25 میلیارد ریال وام از محل منابع مختلف برای رونق صنعت دامپروری در استان پرداخت شد گفت: با تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره می توان علاوه بر افزایش درآمد پایدار تولیدکنندگان ، تولید دام مولد سبک را افزایش داد.

خبرنگاران 25 میلیارد ریال وام به عشایر یزد پرداخت شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

حسن زارع عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به برخی از فعالان این صنعت برای توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز و نیز فراورده های لبنی و شرکت تعاونی کوچ عشایر ابرکوه و پنج شرکت تعاونی زنان خرد عشایر استان پرداخت شد.

وی ادامه داد: امسال در حوزه انرژی آفتابی نیز با نصب 40 پنل(صفحه)خورشیدی از سوی شرکت برق منطقه ای یزد ، 160 خانوار عشایری به انرژی الکتریکی دسترسی پیدا می کنند.

زارع با اشاره به بهبود تردد عشایر در ایل راه های استان گفت: پارسال هزار و 200 کیلومتر ایل راه در 2 نوبت تیغ زنی شد و هم اکنون حداقل 95 درصد محلات عشایری استان دارای راه دسترسی است ، گفت: 30 درصد ایل راه های عشایری استان آسفالت است .

زارع ، تامین آب شرب بهداشتی و بهبود شرایط ایل راه ها را از جمله دغدغه های مهم عشایر استان دانست و افزود: پارسال در این زمینه چهار میلیارد ریال برای تامین هزار و 300 دستگاه تانکر 10 و 12 هزار لیتری آب شرب برای عشایر و دام های آنها هزینه شد.

رییس اداره امور عشایری یزد گفت: سال قبل 2 باب آب انبار برای ذخیره آب شرب با ظرفیت هرکدام 40 هزار لیتر ساخته شد و 2 دستگاه تانکر هم برای حمل آب در مناطق عشایری استان تامین شد که در مجموع 600 میلیون ریال در این ارتباط به مصرف رسید.

عشایر استان یزد سالانه چهار هزار و 380 تن انواع فراورده دامی و لبنی (25 درصد) و 20 درصد صنایع دستی استان را تولید می کنند .

جمعیت عشایر استان یزد سه هزار خانوار شامل 10 هزار نفر است که در شهرستان های ابرکوه و خاتم زندگی می کنند که از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند که در پرورش 140 هزار رأس دام سبک و 400 نفر شتر فعالیت دارند.

عشایر استان تابستان ها به مناطق خوش آب و های استان های فارس و کرمان کوچ و زمستان را در مناطق قشلاقی یزد سپری می کنند.

رییس اداره امور عشایری یزد دیروز به خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین جاری شدن سیلاب در برخی مناطق فارس و کرمان کوچ عشایر استان به ییلاق این مناطق به اواخر اردیبهشت ماه آینده موکول شد.

یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 87 درصد آنها در 21 شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28798

به "خبرنگاران 25 میلیارد ریال وام به عشایر یزد پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 25 میلیارد ریال وام به عشایر یزد پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید