خسارت 3 میلیارد دلاری کرونا به فوتبال آسیا، توقف افزایش جوایز نقدی لیگ قهرمانان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مطالعه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا باعث خسارت سه میلیارد دلاری به فوتبال این قاره شده است.

خسارت 3 میلیارد دلاری کرونا به فوتبال آسیا، توقف افزایش جوایز نقدی لیگ قهرمانان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه الاتحاد امارات، براساس مطالعه رسمی اجرا شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا شیوع ویروس کرونا و توقف رقابت های باشگاهی و ملی این قاره در سال جاری میلادی و حتی تا سال آینده خسارتی سه میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

AFC مدتی قبل به کمیته بحران و دبیرکل خود دستور داد تا دوباره بودجه تقریبی سال جاری و سال آینده میلادی را مورد بررسی قرار دهند. به ویژه اینکه بحث هایی درباره کاهش هزینه های این نهاد با در پیش دریافت روال خاصی کاری اجرا شده است. از سویی انتظار می رود حامیان اقتصادی AFC نتوانند تعهدهای خود را به طور کامل انجام دهند.

طبق پیگیری های اجرا شده AFC با شرکت هایی که پخش رقابت های آسیایی از جمله شرق این قاره را برای مدت هشت سال با پرداخت رقم 3.2 میلیارد دلار خریده اند، تماس هایی برقرار کرده است. این قرارداد از سال 2021 معتبر است و AFC می خواهد بداند شرکت های یادشده چگونه می توانند این مبلغ را پرداخت کنند.

مطالعه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین نشان می دهد که شرکت های بازاریابی ورزشی به خاطر توقف دیدارهای فوتبال و قطع درآمدها تا سال 2021 دچار رکود اقتصادی می شوند. رقم اولیه این خسارت به ویژه برای 16 لیگ آسیایی سه میلیارد دلار است.

بزرگ ترین بازنده های شرق آسیا کشورهای چین، ژاپن،کره جنوبی به استثنای استرالیا خواهند بود. در غرب آسیا نیز با توجه به حمایت های دولتی از باشگاه ها و فدراسیون ها انتظار می رود کاهش درآمدها و خسارت اقتصادی محسوس باشد.

بر اساس این گزارش،کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه خود برای افزایش جوایز نقدی رقابت های قاره ای از جمله لیگ قهرمانان که قرار بود از سال 2021 به اجرا درآورد، متوقف کرده است. در همین زمان مذاکره AFC با فدراسیون های فوتبال عربی برای فروش حق پخش رقابت ها با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز متوقف شده است و انتظار می رود از ماه سپتامبر (شهریور) دوباره شکل بگیرد.

روزنامه الاتحاد امارات در انتها نوشت: منابع مطلع اعلام کردند کنفدراسیون فوتبال آسیا از نظر اقتصادی همچنان در موقعیت قدرت قرار گرفته است، زیرا پیش از شیوع ویروس کرونا توانسته حقوق لازم را برای حفظ خود کسب کند. البته بودجه سال 2021 با توجه به شیوع این بیماری به نحو دیگری خواهد بود. با این وجود فدراسیون های فوتبال آسیا همچنان تحت حمایت اقتصادی AFC قرار خواهند داشت.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31143

به "خسارت 3 میلیارد دلاری کرونا به فوتبال آسیا، توقف افزایش جوایز نقدی لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 3 میلیارد دلاری کرونا به فوتبال آسیا، توقف افزایش جوایز نقدی لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید