خواص رب انار ؛ چاشنی ضد آلودگی هوا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مصرف رب انار ناشتا شما را لاغر می نماید! بعد از آب انار حالا نوبت به این چاشنی خانگی رسیده است؛ درباره خواص رب انار چه می دانید؟ با خبرنگاران همراه باشید.

خواص رب انار ؛ چاشنی ضد آلودگی هوا

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

رب انار دوست دارید؟ یک چاشنی خوشمزه و پرخاصیت ایرانی که از جوشاندن آب انار به دست می آید، فرقی نمی نماید ترش و شیرین یا ملس باشد، مصرف این چاشنی در روز های سرد پاییز و زمستان می تواند شما را از شر آلودگی هوا و بسیاری از عفونت های ویروسی ناشی از آن حفظ کند، با خبرنگاران همراه باشید تا درباره خواص رب انار بیشتر بدانید.

طبع رب انار

رب انار به عنوان یک چاشنی خوشمزه و پر هوادار می تواند ترش، شیرین و ملس باشد البته همه چیز بستگی به انتخاب نوع انار و مزه آن دارد. رب انار فیبر، پتاسیم، ویتامین C، آهن، کربوهیدرات، سدیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A و گروه ویتامین های B را دارد که در زیبایی و سلامت بدن بسیار تأثیر گذار است.

خواص رب انار در طب اسلامی و سنتی (خاصیت رب انار)

رب انار؛ این چاشنی خوش رنگ و لعاب خانگی و پر خاصیت را مهمان یخچال و آشپزخانه خود کنید. درباره خواص رب انار چه می دانید؟ مگر می گردد مرغ، آش انار و فسنجان ایرانی را بدون رب انار خانگی امتحان کرد؟ با ما همچنان همراه باشید.

  • سلامت قلب و کاهش کلسترول خون

رب انار هم مثل انار و عصاره آن سرشار از ترکیبات پلی فنول است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی LDL می گردد و اجازه نمی دهد که چربی ها در عروق بدن فراوری شوند. اگر کلسترول در شریان ها زیاد گردد باعث سخت شدن آنها می گردد و این مسئله ممکن است منجر به بیماری قلبی گردد.

  • مصرف رب انار برای لاغری (فواید خوردن رب انار ناشتا)

چاشنی خانگی رب انار سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد؛ درنتیجه مثل آب انار باعث چربی سوزی و لاغری خواهد شد. درواقع، انار سرشار از ویتامین های A ،B و C است که به سوخت و ساز بدن یاری می نماید.

اگر قصد لاغر شدن با رب انار را دارید، بهتر است در برنامه رژیم لاغری خود رب انار را به صورت ناشتا مصرف کنید؛ چون جذب آن هم بهتر خواهد شد. شما می توانید از این چاشنی در سالاد های رژیمی و گیاهی بهره ببرید. همچنین انواع سوپ های رژیمی را می توانید همراه با این ماده غذایی بخورید.

  • فواید رب انار در بارداری

رب انار حاوی ماده نیاسین است که این ماده در دوران بارداری برای رشد ذهن جنین لازم است؛ بنابراین خوردن آن به خانم های باردار توصیه می گردد. رب انار تهوع بارداری خانم های حامله را کم می نماید و باعث افزایش اشتها می گردد.

  • خواص رب انار برای غلظت خون و درمان کم خونی

به ایستگاه تصفیه خون خانگی خوش آمدید. رب انار ویتامین C و آنتی اکسیدان های طبیعی دارد، مصرف رب انار به صورت ناشتا علاوه بر لاغری باعث تصفیه خون و پاکسازی سموم بدن (سم زدایی به خصوص در روز های آلوده) می گردد.

  • پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان های طبیعی رب انار را دست کم نگیرید! همانطور که می دانید، رادیکال های آزاد باعث آسیب رساندن به بافت بدن و بروز بیماری هایی مثل اختلالات قلبی یا سرطان می شوند. رب انار با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می نماید؛ در نتیجه می توانید با انواع مختلف سرطان مثل سرطان سینه و سرطان پروستات خداحافظی کنید.

  • درمان آفت و جوش دهان

رب انار به درمان آفت و جوش دهان یاری می نماید. برای بهتر شدن آفت و جوش های ریز دهان مقداری رب انار ترش را به صورت موضعی روی جوش یا آفت عفونی دهان بمالید. البته ترکیب ضماد عسل و رب انار هم می تواند به درمان زخم داخل بینی و برطرف عفونت های سرماخوردگی یاری کند.

  • درمان آلزایمر

شاید باورتان نگردد اما رب انار به تقویت حافظه و درمان آلزایمر یاری می نماید. مصرف رب انار به علت داشتن ویتامین B3 (نیاسین) باعث عملکرد بهتر مغز، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر می گردد.

  • خواص رب انار برای پوست صورت

رب انار حاوی ماده نیاسین است که به عنوان یک ماده ارتجاعی با خاصیت کش سانی به سلامت پوست صورت یاری می نماید و از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. فقط کافی است که یک بار اسکراپ یا ماسک خانگی رب انار یا پوست انار را امتحان کنید.

  • رب انار برای کبد چرب (خواص رب انار برای کبد)

اگر کبد شما چرب است، بهترین گزینه درمانی رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب است، در میان خوراکی ها، رب انار هم به عنوان یک چاشنی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب ایرانی می تواند به درمان کبد چرب، پاکسازی و سم زدایی آن یاری کند.

  • خواص رب انار برای دیابت

رب انار سرشار از ترکیبات پلی فنول است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون می گردد، از طرف دیگر، دیابت و چاقی با هم مرتبط هستند، مصرف رب انار ناشتا علاوه بر اینکه شما را لاغر و خون را تصفیه می نماید، میزان قند مناسبی برای بیماران دیابتی دارد.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاعات بیشتر درباره آب انار می توانید به مقاله آب انار نوشیدنی معجزه گر مراجعه کنید.

طرز تهیه رب انار خانگی

برای تهیه یک رب انار خوشمزه و خانگی ابتدا انار ها را خوب پاک کنید. آب دانه ها انار را بگیرید و اجازه دهید تا در حرارت ملایم بجوشند تا غلیظ شوند، بعد از این مرحله و رسیدن به میزان غلظت مناسب می توانید آن را از صافی رد کنید و در یک شیشه بریزید؛ نوش جان!

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20076

به "خواص رب انار ؛ چاشنی ضد آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص رب انار ؛ چاشنی ضد آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید