دانشگاه تبریز رتبه سوم دانشگاه های جامع کشور را کسب کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دبیر کمیته علم سنجی دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه بر اساس شاخص های نظام رتبه بندی جهانی 2020 تایمز همچنان در جمع برترین دانشگاه های دنیاست.

دانشگاه تبریز رتبه سوم دانشگاه های جامع کشور را کسب کرد

رسول زوارقی، دبیر کمیته علم سنجی دانشگاه تبریز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگار دانشجو، با اشاره به رتبه دانشگاه تبریز در بین دانشگاه ها گفت: طبق اطلاعات منتشر شده در رتبه بندی جهانی 2020 تایمز، دانشگاه تبریز توانسته است با کسب رتبه 601 تا 800 جهان را از بین 1396 دانشگاه، رتبه هشتم دانشگاه های ایران را در میان 40 دانشگاه و همچنین رتبه سوم دانشگاه های جامع کشور را به همراه دانشگاه تهران به خود اختصاص دهد.

زوارقی مطرح کرد: دانشگاه تبریز در حوزه های موضوعی مختلف جایگاه اول ایران را در کنار دیگر دانشگاه های مهم و تاثیرگذار کشورمان همچون دانشگاه تهران را کسب کرده است. این رتبه بندی بر اساس اطلاعات سال 2017 و بر اساس شاخص های متنوع آموزشی پژوهشی، استنادی، درآمد از صنعت، و همچنین چشم انداز بین المللی اجرا شده است.

دبیر کمیته علم سنجی دانشگاه تبریز شرح داد: بر اساس شاخص های نظام رتبه بندی جهانی 2020 تایمز، همچنین رتبه دانشگاه تبریز از نظر درآمد از صنعت، 512 جهانی، و از نظر چشم انداز بین المللی میزان جذب دانشجوی بین المللی نیز 1256 ارزیابی شده است.

وی گفت: در رتبه بندی اخیر تایمز دانشگاه تبریز بر اساس این شاخص ها در رشته های جامعه شناسی، علوم سیاسی، حقوق، علوم زیستی، علوم ورزشی، روانشناسی، زمین شناسی، محیط زیست و علوم زمین و معدن، حغرافیا، زبان، ادبیات و زبان شناسی، تعلیم و تربیت، علوم اطلاعات و ارتباطات و رسانه، علوم دامپزشکی، کشاورزی و جنگلداری، معماری و ... جایگاه اول ایران را در کنار دانشگاه های بزرگ و تاثیرگذار کشورمان بدست آورده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14165

به "دانشگاه تبریز رتبه سوم دانشگاه های جامع کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تبریز رتبه سوم دانشگاه های جامع کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید