دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دانشگاه خوارزمی، آمادگی دانشگاه را جهت شروع فاز مشترک همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه رشته های علوم انسانی بیان کرد.

دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت تفاهم نامه همکاری امضا کردند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه خوارزمی، نشست مشترک دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت با حضور عزیزالله حبیبی ریاست دانشگاه و جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، در ساختمان پژوهشگاه نفت برگزار گردید.

جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه نفت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان یک پژوهشگاه صنعتی، پژوهش های کاربردی انجام می دهد و تمامی فعالیت های این پژوهشگاه به پروژه های پژوهشی منجر می گردد. عمده فعالیت های این پژوهشگاه قرارداد های صنعتی است که توسعه تکنولوژی را به همراه دارد و این وجه تمایز پژوهشگاه صنعت نفت با سایر پژوهشگاه ها است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اضافه نمود: پژوهشگاه صنعت نفت هم با بخش بالادستی و هم با بخش پایین دستی در ارتباط است و وقتی پروژه ای به پژوهشگاه محول می گردد از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه ها استفاده می نماید. صنعت نفت صنعت کلیدی و مهمی است. این صنعت سالیان زیادی وابسته بود هر چند در حال حاضر در کشور فاز بیداری را طی می نماید.

توفیقی اعلام کرد: پژوهشگاه صنعت نفت با جمعیتی بالغ بر 1700 نفر و با وسعت 35 هکتار، فضایی را فراهم نموده است که پژوهشگران به صورت میدانی کار های تحقیقاتی انجام می دهند. اکنون بسیار خرسند هستیم که با دانشگاه خوارزمی که یک دانشگاه قدیمی است و قدمت طولانی در زمینه علمی و پژوهشی دارد، همکاری های دو جانبه در زمینه پروژه های پژوهشی داشته باشیم.

در ادامه این نشست عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: من معتقدم آموزش عالی باید به صنعت ورود پیدا کند و همینطور صنعت نیز باید راهی را در دانشگاه و آموزش عالی باز کند. یکی از راه های نجات کشور آسیب شناسی، احصا احتیاج های ملی و کوشش برای حل آن ها است.

وی گفت: دانشگاه خوارزمی به غیر از رشته های پزشکی و کشاورزی در سایر زمینه ها؛ دانشگاه جامعی است و رشته های علوم پایه، ادبی، روانشناسی و جامعه شناسی جزء قدیمی ترین رشته های این دانشگاه به حساب می آیند و در حال حاضر رشته های اقتصاد، مدیریت و علوم اقتصادی نیز به دانشگاه خوارزمی اضافه شدند. دانشگاه فارغ التحصیلان خوبی در زمینه های مختلف ارائه نموده است.

رئیس دانشگاه خوارزمی مطرح کرد: دانشگاه خوارزمی دارای بیش از 260 رشته - گرایش است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند دو سوم رشته - گرایش های دانشگاه خوارزمی در حوزه علوم انسانی روانشناسی و جامعه شناسی است.

حبیبی اضافه نمود: دانشگاه خوارزمی آمادگی خود را جهت شروع فاز مشترک همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه رشته های علوم انسانی اعلام کند. امیدواریم دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت در بخش سخت افزاری، نرم افزاری، پژوهش و فناوری زمینه های همکاری مشترک برقرار نمایند و در جهت رشد و پیشرفت جامعه و کشور گام های موثری بردارند.

در ادامه نشست تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت به امضای دو طرف رسید.

همکاری در بومی سازی و انتقال فناوری های جدید در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، همکاری در تعریف و اجرای پروژه های مشترک صنعتی و پژوهشی مورد احتیاج صنایع نفت گاز و پتروشیمی، بهره گیری طرفین از امکانات آموزشی- پژوهشی موجود در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی یکدیگر، همکاری در برگزاری همایش های ملی و بین المللی در حوزه صنایع نفت گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

همکاری مشترک در برگزاری کارگاه های آموزشی دوره های کوتاه مدت و بلند مدت دوره های معادل مورد احتیاج مدیران کارشناسان شاغل در صنایع نفت گاز و پتروشیمی کشور و اجرای طرح میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت از موضوعات پژوهشی در قالب انتها نامه رساله و فرصت های مطالعاتی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37229

به "دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید