درخواست ظریف از صندوق بین المللی پول

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه ایران با اشاره به دستور رئیس صندوق بین المللی پول برای ارائه یاری های اقتصادی به کشورهای درگیر ویروس کرونا، از این صندوق خواست شرایط دسترسی ایران به این تسهیلات را فوراً فراهم کند.

درخواست ظریف از صندوق بین المللی پول

به گزارش خبرنگاران، ظریف امروز (پنجشنبه) در توئیترش نوشت: کریستالینا جورجیوا [رئیس] صندوق بین المللی پول تاکید نمود که از کشورهایی متأثر از کووید19، با ابزار [حمایت] سریع مالی پشتیبانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی ایران خواهان دسترسی فوری به این تسهیلات شده است، گفت: صندوق بین المللی پول و هیأت مدیره آن باید به دستور صندوق پایبند باشند، در طرف صحیح تاریخ قرار بگیرند و مسئولانه عمل نمایند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران پیشتر تشدید تحریم ها و تروریسم مالی آمریکا علیه ایران و تاثیرات آن بر مرگ شهروندان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا را محکوم کرد.

ظریف با اشاره به کوشش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خشکاندن منابع مورد احتیاج ایران برای جنگیدن با کووید19، گفته بود: دنیا دیگر نمی تواند در حالی که تروریسم مالی ایالات متحده با تروریسم پزشکی پیوند خورده است، ساکت بماند.

وی پیشتر نیز با اشاره به تاثیر لغو پروازها به ایران روی شهروندانی که می خواهند به کشور بازگردند، از دولت ها و خطوط هوایی خارجی خواست به بازگشت آنها یاری نمایند.

طی چند روز اخیر وزرای خارجه چین، روسیه، سوئیس، نروژ، عراق، پاکستان، اتریش و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محمدجواد ظریف تلفنی تبادل نظر و درباره شیوع ویروس کرونا به رایزنی پرداختند.

همچنین در پی شیوع کروناویروس در ایران تعدادی از کشورها از جمله چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتریش اقدام به ارسال محموله های یاری از جمله کیت های تشخیص کرونا به ایران نموده اند.

این در حالی است که بعضی کشورهای منطقه ای و بین المللی، در راستای هراس افکنی علیه جمهوری اسلامی، به بهانه شیوع کرونا طی روزهای اخیر پروازها به ایران را لغو کردند.

310311

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25003

به "درخواست ظریف از صندوق بین المللی پول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ظریف از صندوق بین المللی پول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید