درمان های خانگی موی چرب

به گزارش مجله یک کامپیوتر، چربی می تواند موهای شما را صاف و کدر نشان دهد. در این مقاله چند راه حل خانگی جهت درمان مؤثر موهای چرب معرفی می گردد.

درمان های خانگی موی چرب

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

چربی می تواند موهای شما را صاف و کدر نشان دهد. در این مقاله چند راه حل خانگی جهت درمان مؤثر موهای چرب معرفی می شود.

به هنگام صبح به خوبی موهای خود را می شویید و موهایتان ظاهری تمیز و درخشان به خود می گیرند، اما به هنگام شب با موهایی چرب و روغنی روبرو می شوید. این امر به علت فعالیت بیش از حد غدد چربی بوده که در نتیجه تغییرات هورمونی می باشد. این شرایط عمدتاً در زنان بالغی دیده می شود، که در معرض عدم تعادل هورمونی قرار دارند. این تغییرات هورمونی در نوجوانان هم دیده می شود. و گاهی اوقات هم می تواند یک مشکل ارثی باشد؛ چنانچه هر یک از والدین تان دچار این شرایط باشند، احتمالاتی وجود دارد که شما هم آن را به ارث برده باشید. علاوه بر آن، چنانچه مو از بافت خوبی برخوردار باشد، در این صورت تعداد بیشتر مو توجیه اندازه بیشتر چربی خواهد بود، به این علت که هر فولیکول مو دارای دو تا سه غدد چربی است. آلودگی و سایر شرایط محیطی هم به این مشکل می افزایند. اکنون که از علل آن آگاهی یافتیم، اجازه دهید نگاهی به چند درمان برای این مشکل بیاندازیم.

راه کارهایی برای موهای چرب

شامپو

یکی از اولین و پایه ای ترین راه کارها، استفاده از یک شامپوی ملایم است به این علت که انواع ناملایم آن به موهای شما آسیب وارد می سازند. به هنگام انتخاب شامپو برای موهای چرب، چند ماده تشکیل دهنده وجود دارد که بایستی به آنها توجه کنید. این مواد، روغن های عصاره ای و یا اسانس هایی از گیاهانی مانند جوجوبا، رزماری، درخت چای، مریم گلی، اکالیپتوس، و بابونه می باشند.

شامپو خانگی

شامپو خانگی تهیه شده از مخلوط آلوئه ورا، آب لیمو، و شامپوی معمولی خودتان می تواند مؤثر باشد. این شامپو را به پوست سر خود زده تا به طور کامل کف کند. آن را به مدت پنج دقیقه به حال خود رها نموده و سپس با آب به خوبی موهای خود را بشویید. توصیه می شود که در حین شستن موهای خود، پوست سرتان را ماساژ دهید. روغن بیش از حد با یک مرتبه شستن تمیز نمی شود، بنابراین بایستی موهای خود را حداقل دو مرتبه بشویید.

شامپوی خشک

این شامپو یکی دیگر از درمان های خانگی خوب محسوب می شود. پودر چوب صندل گفته می شود که شامپوی خشک خوبی است که به خوبی بر روی پوست چرب سر عمل می نماید؛ فقط کافی است که پودر را بر روی پوست سر بمالید. شامپوی خشک ملایمی که معطر بوده و برای پوست چرب سر مفید می باشد.

پودر شیکاکای

پودر شیکاکای شامپوی خوبی بوده و یکی از معروف ترین درمان های موی چرب در هند محسوب می شود. جهت تهیه این شامپو، احتیاج دارید که پودر شیکاکای و پودر شنبلیله را با یکدیگر مخلوط نموده و آن را بر روی موی خود بزنید. صابون خشک آجیل (ریتا)(reetha) هم در این امر مؤثر است. احتیاج است که این آجیل ها را یک شب در آب گذاشته خیس بخورند، و آنها را به صورت پوره درآورید. سپس این محلول را از صافی گذرانده و پودر شیکاکای را به آن بیافزایید. از آن یک شامپوی خانگی خوب درست می شود.

موی چرب و شوره سر

موی چرب و شوره سر مسئله ای است که به طور کلی در افرادی دیده می شود که در منطقه ها مرطوب، خصوصاً نواحی ساحلی زندگی می نمایند. علاوه بر منطقه ها ساحلی، این مشکل بعلاوه در افرادی که در شهرهای پرجمعیت و بیش از حد آلوده زندگی می نمایند، شایع می باشد. رطوبت موجود در هوا منجر به چرب و روغنی شدن موها می شود. به علت چربی بیش از حد، گرد و غبار تجمع یافته و به مو و پوست سر می چسبند که خود موجب ایجاد شوره سر شده که شستن مرتب مو با یک شامپوی ملایم را ضروری می سازد. بیشتر اوقات، ممکن است بلافاصله پس از شستن مو، دچار خشکی مو شوید. برای درمان این شرایط، بایستی موهای خود را با یک نرم نماینده خوب شستشو دهید. این نرم نماینده پوشش محافظی را بر روی گیسوان شما ایجاد نموده، از آسیب شدید به آن جلوگیری می نماید.

تمام مواردی که اسم شد، جهت درمان موهای چرب مورد استفاده قرار می گیرند. درمان های خانگی ارزانتر و مؤثرتر از محصولات گران قیمت موجود در بازار هستند. در درمان خانگی، شما موادی که به شامپو می افزایید را می شناسید. این امر آن را مطمئن تر و بی خطرتر از شامپوهای آماده ای می سازد که گاهی از محتوای آنها نمی توانید اطمینان داشته باشید. غیر از تمیز کردن و استفاده از نرم نماینده، بایستی مراقب باشید که از یک رژیم غذایی متعادل، انجام حرکات ورزشی به طور منظم و خواب خوب و راحت بهره می برید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 65416

به "درمان های خانگی موی چرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی موی چرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید