دریاچه باتابات؛ شگفتی طبیعت در شهر نخجوان آذربایجان، عکس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کشوری که به خاطر فرهنگ و تاریخ غنی و جاذبه های طبیعی همواره مورد توجه گردشگران بی شماری از سر تا سر جهان بوده کشور آذربایجان نام دارد ، این کشور زیبا با غذاهای منحصر به فرد ، آب و هوای معتدل و مناسب ، معماری مدرن و طبیعت بکر و کمیاب همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران و گردشگر ها بوده است .

دریاچه باتابات؛ شگفتی طبیعت در شهر نخجوان آذربایجان، عکس

کشور آذربایجان به اسم سرزمینی با طبیعت بی نظیر و دیدنیی ، کوهستان های پر برف ، دشت های سرسبز وسیع و گسترده ، رودخانه های خروشان و دریاچه های شفاف و زلال در جهان شناخته شده است البته لازم به ذکراست که موارد ذکر شده تنها ویژگی ها و جاذبه های کشور آذربایجان نیست گردش در این کشور می تواند حسی عجیب و دوست داشتنی را منتقل نماید در واقع گردشگران به محض ورود به این کشور زیبا می توانند رد پای دوران های تاریخی بی شماری را مشاهده نمایند آنان می توانند از جنگ نادرشاه با دولت عثمانی تا قدرت حکومت صفوی را به طور کامل حس نمایند.

به بیان بهتر آذربایجان همچون یک موزه باستان شناسی می تواند گردشگران و بازدید نمایندگان خود را شگفت زده کند و بعلاوه این کشور هم از لحاظ جاذبه های طبیعی ، ابنیه های تاریخی و هم از لحاظ فرهنگ و آداب و رسوم بسیار زیبا می تواند برترین مقصد برای گردشگران و مسافران باشد.

کشور آذربایجان سرزمینی است که از طبیعت کوهستانی منحصر به فرد و دیدنیی ، رودخانه های بی نظیر ، چندین دریاچه و انواع و اقسام متنوعی از گونه های گیاهی و جانوری تشکیل شده است و این امر به علت آن می باشد که آذربایجان بر روی کوه قفقاز قرار گرفته است و به همین خاطر از آب و هوای مناسب و مطلوبی برخوردار می باشد در واقع این ویژگی های طبیعی منحصر به فرد توانسته بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت گردی و کوه پیمایی را در تمام فصول سال به خصوص در فصل های تابستان و زمستان به این کشور بکشاند.

از این رو این سرزمین با شکوه نه تنها برای گردش در ابنیه ها و آثار تاریخی و باستانی بسیار مناسب می باشد بلکه برای گردش و سرگرمی در طبیعت نادر و شگفت انگیز و مکان های طبیعی خارق العاده هم بسیار مناسب می باشد که البته یکی از این مکان های یددنی طبیعی شگفت انگیز دریاچه زیبا و منحصر به فرد دریاچه باتابات می باشد .

دریاچه باتابات آذربایجان به علت فضای دلنشین و شگفت انگیز ، دشت های سرسبز و دیدنیی و آب های شفاف و زلال توانسته توجه گردشگران بسیاری از سر تا سر جهان را به خود جلب کند.

در حقیقت گردشگران می توانند با گردش در این شگفتی طبیعی یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات را در سفر به آذربایجان برای خود رقم بزنند چرا که گردشگران با مشاهده این دریاچه می توانند از سطوح صاف و آب های زلال و شگفت انگیز با انواع و اقسام جانوران بی همتا ، دریاچه های کوچک و عظیم پر از ماهی و دشت های پوشیده از چمن را در یک فضای آرام و دلنشین به دیدن بنشینند و از مشاهده این جلوه های طبیعی بی همتا و تکرار نشدنی نهایت لذت ببرند .

دریاچه ای زیبا و خیره نماینده در شهر منحصر به فرد و شگفت انگیز نخجوان که همیشه به علت موقعیت قرار گیری و پوشش گیاهی و جانوری بی نظیر مورد توجه همگان بوده است دریاچه باتابات آذربایجان نام دارد.

این دریاچه که در 62 کیلومتری شمال شرقی رشته کوه های قفقاز واقع شده است و از ارتفاع دو هزار و پانصد متر از سطح زمین برخوردار می باشد در طی هزاران سال در اثر متلاشی شدن و از بین رفتن یخچال های طبیعی به وجود آمده است و بعلاوه این دریاچه که در یک منطقه 16 هکتاری قرار گرفته است به وسیله حوضچه های آب ، کوه های سر به فلک کشیده پر از برف قفقاز و رود خانه احاطه شده است.

جالب است بدانید که این تنها ویژگی ها و جلوه های خیره نماینده این دریاچه نیست به بیان بهتر گردشگران به محض ورود به این منطقه با دشت سرسبز و وسیعی روبرو می شوند که با گل های مختلف و درخت های بسیار زیبا پوشیده شده و در قسمت دیگر دریاچه ای را می توانند مشاهده نمایند که توانسته یک جزیره در درون خود جای دهد.

در واقع یکی از ویژگی های منحصر به فرد دریاچه باتابات آذربایجان این است که جیزره ای کوچک که به طور کامل از چمن ساخته شده است به صورت شناور در وسط این دریاچه قرار گرفته است ، این جزیره شناور به هیچ وجه به دریاچه متصل نیست و به آرامی در وسط این دریاچه حرکت می نماید .

یکی از منطقه ها گردشگری آذربایجان دریاچه زیبا و شگفت انگیز باتابات می باشد ، این دریاچه به علت آب و هوای بسیار مطلوب ، قرار گیری در نزدیکی کوهستان و برخورداری از آب شیرین توانسته به یک منطقه و مکان مناسب برای گردش و سرگرمی گردشگران تبدیل گردد.

نکته جالب توجه دیگر در دریاچه باتابات آن است که آب شفاف این دریاچه سرشار از ترکیباتی چون هیدروکربنات، کربنات، کلسیم، مهمیم، نیتریم می باشد و به همین علت این آب دارای خواص درمانی است در واقع آب این دریاچه برای درمان بیماری های از قبیل ناراحتی های معده و روده بسیار موثر می باشد.

نا گفته نماند که علاوه بر این خاصیت درمانی که توانسته نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند وجود سایر جاذبه های گردشگری در این منطقه از قبیل غار اصحاب کهف هم موجب شده تا گردشگران زیادی به این دریاچه سفر نمایند .

امکانات دریاچه باتابات آذربایجان

دریاچه باتابات آذربایجان که خود از 3 دریاچه تشکیل شده است یک مجموعه سرگرمیی است که در سال 2010 میلادی با برخورداری از چندین هتل ، کافه و با کیفیت ترین رستوران های آذربایجان که گردشگران در آن می توانند از برترین غذاهای محلی و بین المللی لذت ببرند آغاز به فعالیت کرده است .

برترین زمان بازدید از دریاچه باتابات آذربایجان

گردشگران می توانند از دیدنی چشم انداز درختان تنگ ، زالزالک و گل های رنگارنگ که توانسته اند دریاچه را احاطه نمایند نهایت لذت را ببرند البته نا گفته نماند برترین زمان بازدید از این منظره ها خیره نماینده فصل های اردیبهشت و خرداد می باشد .

آب و هوای دریاچه باتابات آذربایجان

دریاچه باتابات آذربایجان که در یک دره کم عمق بعد از آخرین گردنه جنگلی قرار گرفته است دارای آب و هوای کوهستانی و برفی می باشد ، این دریاچه از زمستان های خفیف و تابستان های بسیار گرم برخوردار است در واقع گردشگران می توانند در فصل زمستان خشکی هوا و در تابستان گرما و رطوبت بیش از حد را به طور کامل احساس نمایند .

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61945

به "دریاچه باتابات؛ شگفتی طبیعت در شهر نخجوان آذربایجان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه باتابات؛ شگفتی طبیعت در شهر نخجوان آذربایجان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید