در روز پر اشتباه داوران، ترکیب تیم ملی کاراته تعیین شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته جهت حضور در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در ازبکستان، امروز(شنبه) در سالن کبگانیان برگزار گردید و تیم ملی ترکیب خود را شناخت.

در روز پر اشتباه داوران، ترکیب تیم ملی کاراته تعیین شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته جهت حضور در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در ازبکستان، امروز(شنبه) در سالن کبگانیان برگزار گردید و در مبارزات وزن 55- کیلوگرم، رضا روشن در دور نخست با نتیجه 4 بر یک از سد بهنام دهقان زاده گذشت. روشن در دور دوم نیز با همین نتیجه مقابل دهقان زاده پیروز شد. در مبارزه سوم نیز در حالی که رضا روشن با نتیجه 4 بر 3 از بهنام دهقان زاده پیش بود، دهقان زاده هانسوکو شد تا روشن با سه پیروزی حضور خود را در ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا قطعی کند.

اما در وزن 67- کیلوگرم که با حضور 5 کاراته کا برگزار گردید، ابتدا و در دور نخست سیدعلی کریمی با نتیجه 2 بر یک مقابل امیر رضا میرزایی پیروز شد و امیر مهدی زاده با نتیجه 3 بر صفر از سد عبدالله ولدی گذشت. مهدی زاده در دور دوم نیز با نتیجه 4 بر صفر مقابل هامون درفشی پور پیروز شد و سیدعلی کریمی 6 بر صفر عبدالله ولدی را شکست داد. در دور سوم، سید علی کریمی با نتیجه 3 بر یک از سد هامون درفشی پور گذشت و عبدالله ولدی مقابل امیرمیرزایی 5 بر 4 شکست خورد. رقابت در دور چهارم این وزن با فزونی 7 بر 6 امیر مهدی زاده مقابل سیدعلی کریمی و فزونی 9 بر 3 امیررضا میرزایی مقابل هامون درفشی پور پیگیری شد. در دور پنجم قرار بر مبارزه امیرمهدی زاده مقابل امیررضا میرزایی بود که با مصدومیت مهدی زاده و داشتن 3 پیروزی توسط مهدی زاده، کریمی و میرزایی در نهایت کادرفنی تصمیم به انتخاب امیر مهدی زاده گرفت.

همچنین در وزن 84- کیلوگرم که با حضور سه کاراته کا برگزار گردید، در دور نخست مهدی قراری زاده 2 بر صفر مقابل مهدی خدابخشی پیروز شد. در دور دوم نیز مهدی خدابخشی با نتیجه یک بر صفر مغلوب ذبیح اله پورشیب شد. ذبیح الله پورشیب و مهدی قراری زاده برگزار کننده مبارزه دور سوم بودند که دیدار نخست این دو کاراته کا به تساوی صفر- صفر رسید و کار به دیدار دوم کشید. در مبارزه دوم در حالی که مبارزه با تساوی در جریان بود، پورشیب هانسوکو شد اما با تصمیم کادرفنی این دو بازیکن در دیدار سوم به مصاف هم رفتند که پس از تساوی صفر-صفر، پورشیب در هانتی (با رای داوران) به فزونی رسید. مهدی قراری زاده و مهدی خدابخشی برگزارکننده دور چهارم بودند که این دو بازیکن در مبارزه اول به تساوی 5 بر 5 رسیدند، اما مبارزه دوم با فزونی 2 بر صفر قراری زاده به خاتمه رسید. در دور پنجم نیز ذبیح اله پورشیب و مهدی قراری زاده به مصاف هم رفتند که این دیدار در حالی که تا 3 ثانیه خاتمهی با نتیجه 3 بر 2 به سود پورشیب بود، مجددا با هانسوکو او توسط داوران همراه شد تا قراری زاده 8 بر صفر پیروز گردد. با این نتیجه قراری زاده و پورشیب هر کدام صاحب 2 پیروزی شدند تا کار به دیدار سوم میان این دو بازیکن کشیده گردد. در مبارزه خاتمهی نیز در نهایت ذبیح اله پورشیب مقابل مهدی قراری زاده به فزونی 7 بر 4 دست یافت تا مسافر ازبکستان گردد.

در مبارزات وزن آزاد نیز که 4 کاراته کا حضور داشتند، پس از تساوی صفر-صفر مهدی عاشوری و میلاد بهمنی در دیدار اول، بهمنی در دیدار دوم 3 بر یک از سد عاشوری گذشت. باربد صداقت نیز در دیدار اول با نتیجه 2 بر صفر از سد مجید نیکوهمت گذشت. در دور دوم، باربد صداقت با نتیجه یک بر صفر از سد میلاد بهمنی گذشت و مهدی عاشوری با نتیجه 8 بر 4 مقابل مجید نیکوهمت پیروز شد. میلاد بهمنی و مجید نیکوهمت آغازگر دیدارهای دور سوم بودند که این دار با فزونی 3 بر 2 بهمنی به خاتمه رسید. عاشوری نیز در این مرحله 8 بر 2 از سد باربد صداقت گذشت. در دور چهارم، مهدی عاشوری و میلاد بهمنی مجددا به مصاف هم رفتند که این بار عاشوری به فزونی 6 بر صفر دست یافت. مجید نیکوهمت نیز در دیدار دوم مقابل باربد صداقت 6 بر 5 به فزونی دست یافت. میلاد بهمنی و باربد صداقت در دور پنجم ابتدا به تساوی صفر- صفر رسیدند، اما در دیدار مجددا باربد صداقت به فزونی 5 بر صفر رسید.در دیگر دیدار این مرحله، مجید نیکوهمت مقابل مهدی عاشوری 6 بر 4 پیروز شد. در مبارزات دور خاتمهی این وزن نیز باربد صداقت با نتیجه 6 بر 3 مقابل مهدی عاشوری به فزونی رسید تا در نهایت با چهار پیروزی در ترکیب کومیته تیمی قرار بگیرد.

نکته مهم رقابت های انتخابی امروز قضاوت ضعیف داوران بود که بارها با اعتراض ورزشکاران همراه شد و در چند نوبت نیز با تغییرات تصمیم کادرفنی همراه بود.

در خاتمه مبارزات انتخابی تیم ملی کاراته، رضا روشن در وزن 55- کیلوگرم، مجید حسن نیا در وزن 60- کیلوگرم، امیر مهدی زاده در وزن 67- کیلوگرم، بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم، ذبیح اله پورشیل در وزن 84- کیلوگرم و سجاد گنج زاده در وزن 84+ کیلوگرم مسافر قهرمانی آسیا شدند.

شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا از 28 تا 31 تیرماه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9340

به "در روز پر اشتباه داوران، ترکیب تیم ملی کاراته تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در روز پر اشتباه داوران، ترکیب تیم ملی کاراته تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید