در فوتبال ایران بازیکن خارجی به باشرفی دیاباته ندیده ام

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فرهاد مربی جوان و خوبی است. استقلال تیم خودش بوده و با جان و دل برای این تیم کار می کند. اتفاقا مجیدی به دنبال شهرت نیست و می خواهد فقط تیم نتیجه بگیرد.

در فوتبال ایران بازیکن خارجی به باشرفی دیاباته ندیده ام

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، استقلال در آستانه دربی با تغییراتی مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته هجدهم لیگ برتر به میدان رفت و اتفاقاًً یک برد شیرین را هم به دست آورد. این تغییرات فرصتی را به برخی بازیکنان نیمکت نشین این تیم از جمله علی دشتی داد تا بعد از مدت ها خودی نشان دهند. ستاره سابق سایپا بعد از هفته ها دوری با آمادگی دوباره به میادین بازگشت و امیدوار است در دربی هم فرصت بازی پیدا کند. گفت وگو با دشتی را در ادامه می خوانید.

از بازی با نفت مسجدسلیمان شروع کن. گویا مجیدی می خواست برای دربی تلفات ندهد!

در هر صورت تشخیص سرمربی بود که با چه سیستم و نفراتی بازی کنیم. برخی بازیکنان در این مدت هر سه روز یک بار در آسیا بازی کرده بودند و این مورد فشار زیادی به بازیکنان آورده و به همین دلیل سرمربی تصمیم گرفت به برخی بازیکنان اصلی استقلال- که در بین آنها بازیکنان سه کارته و خسته هم وجود داشتند- استراحت بدهد. در هر صورت بعد از این دیدار هم بازی مهمی داشتیم و آقای مجیدی قصد داشت آمادگی همه بازیکنان را برای دربی حفظ کند تا با ترکیب کامل به مصاف پرسپولیس برویم.

دربی برگشت الان برای استقلالی ها از این جهت مهم است که این تیم دربی رفت را هم واگذار کرد.

درست است. هوادار دوست دارد در دربی نتیجه خوبی بگیرد و ان شاءالله همین طور هم بشود. ما همه تلاش مان را می کنیم تا با یک نتیجه خوب هوادارن مان را شاد کنیم.

اختلاف با صدر جدول زیاد شده. می توانید دوباره به صدر برسید؟

الان در این مقطع اختلاف زیاد نیست، چون یک بازی کمتر داریم و با یکی دو بازی می توانیم نتایج را جبران کنیم. ان شاءالله دربی را ببریم و بتوانیم به روزهای آینده برای رسیدن دوباره به صدر امیدوار شویم.

در استقلال دقیقاً در چه پستی بازی می کنی؟!

تا به امروز در چند پست مختلف بازی کرده ام و راستش خودم هم نمی دانم پست اصلی ام کجاست.

شاید آچار فرانسه تیم هستی!

بحث این موضوع نیست. این موضوع بیشتر مرا سردرگم کرده، چون خودم هم نمی دانم برای بازی بعدی قرار است در کدام پست بازی کنم. یک روز هافبک راست، یک روز پشت مهاجم و یک روز هم مهاجم هستم. البته ایرادی ندارد چون در همه پست ها می توانم بازی کنم. در این مدت هم شاید یکی دو بازی در پست خودم در وینگر راست بازی کردم و در سایر بازی ها در پست های دیگر بودم. از زمانی هم که آقای مجیدی آمده من هافبک راست شدم. از سوی دیگر حدود سه ماه بود که به صورت رسمی بازی نکرده بودم و خیلی سخت است که بعد از این مدت دوباره بخواهید بازی کنید، آن هم با این سیستم که امسال اعمال می شود و برایمان تازگی دارد.

در همین بازی آخر هم که در بین دو نیمه تعویض شدی.

به نظرم برای بازی با نفت، سرمربی می توانست بیشتر به من بازی بدهد، چون خیلی وقت بود بازی رسمی انجام نداده بودم و با مصدومیت این دوران را سپری کردم. البته این دلیل نمی شود که بگویم به خاطر این موضوع یا بحث تغییر سیستم، نتوانسته ام خوب باشم و توانایی هایم را نشان بدهم. در این مدت مسائل روحی و روانی زیاد داشتم و مسائل زیادی را برایم در باشگاه درست کردند که الان نمی خواهم در آستانه دربی آنها را باز کنم.

البته مقابل نفت عملکرد بدی نداشتی.

اصلاً این طور نبود و خودم از نحوه بازی ام خجالت کشیدم. اتفاقاًً خیلی هم بد بودم، چون سه ماه است که بازی نکرده ام. با این حال کاش آقای مجیدی بیشتر به من اطمینان می کرد و اجازه می داد بیشتر از یک نیمه بازی کنم، هرچند می دانم کادرفنی برای تغییرات تاکتیکی دست به این کار زد.

قبلا هم نقدهای را نسبت به مدیران استقلال مطرح کرده بودی.

انصافا خیلی اذیتم کردند و نیم فصل می خواستم از استقلال بروم و حتی حاضر بودم پول رضایتنامه ام را هم بدهم، اما آقای مجیدی از من خواست تا بمانم و گفت به من نیاز دارد. من بازیکن نیمکت نشین نیستم و نمی توانم این را تحمل کنم و روحی و روانی به هم می ریزم. برای همین ترجیح دادم نیم فصل جدا شوم و به تیمی بروم که دور از حاشیه فوتبال بازی کنم، اما درنهایت در استقلال ماندنی شدم تا ببینیم در ادامه چه پیش می آید.

به نظر می رسد خودت هم کمی از حاشیه استقبال می کنی.

من زیر بار حرف زور نمی روم، اما برخی می خواهند حقم را ضایع کنند و من هم آدمی نیستم که برخی مسائل را تحمل کنم. همه بحث من همین است.

مسائل مالی گویا باعث شده بود برخی نقدها را مطرح کنی!

در آستانه دربی هستیم و نباید به تیم حاشیه وارد کرد. تا حدودی سیستم جدید مدیریتی نیز مسائل را حل کرده و خدا را شکر شرایط تیم و بازیکنان خوب و آرام است. در آن زمان هم طبق توافقی که کرده بودم، مطالباتم را می خواستم و کاری به دریافتی سایر بازیکنان نداشتم. در آن زمان بدقولی کردند و برخی صحبت ها را انجام دادم که به نظرم بهتر است از آن عبور کنیم چون تمام شده و رفته است.

شایعه شده بود که قبل از بازی با الریان، 2-3 بازیکنان استقلال پای پله های هواپیما گفته بودند که اگر پول ندهید سوار هواپیما نمی شویم. صحت دارد؟

اصلاً چنین چیزی صحت ندارد. خدا را شکر الان در باشگاه شرایط خیلی بهتر شده است و می بینید که استقلال هم به تبع آن خوب نتیجه می گیرد. الان شرایط باشگاه خوب است و مشکل خاصی نیست. وقتی حرف هایی زده می شود که صحت ندارد، قصدشان این است که استقلال را به هم بریزند.

الان هم که برخی می گویند دیاباته از قصد مصدوم شده تا در دربی بازی نکند!

در این دو بازی اخیر فشار زیادی به شیخ آمده است. دو بازی سخت در آسیا داشتیم و بدن بچه ها به خوبی آماده نبود و فشار زیادی نیز به آنها آمد. اصلاً این صحبت ها مطرح نیست، شیخ به قدری انسان خوب و پاکی است که اصلاً چنین مسائلی در ذاتش نیست و به آن فکر هم نمی کند. اولین خارجی است که می بینم آنقدر باشرف و خوب است. البته همه خارجی های ما خوب هستند اما شیخ چیز دیگری است.

کار با فرهاد مجیدی چطور است؟

آقا فرهاد مربی جوان و خوبی است و اتفاقاًً یک شخصیت دوست داشتنی دارد. کار با او خوب است و خدا را شکر نتیجه هم گرفته و امیدوارم هر روز پیروز تر از روز قبل باشد. استقلال تیم خودش بوده و با جان و دل برای این تیم کار می کند. اتفاقاًً مجیدی به دنبال شهرت نیست و می خواهد فقط تیم نتیجه بگیرد.

برخی می گفتند بعد از استراماچونی، این تیم دیگر نتیجه نمی گیرد.

این طور هم نیست. مگر قهرمانی های قبلی هم کار او بود؟ استرا مربی خوب و بزرگی بود و همه بازیکنان از جمله من خیلی او را دوست داشتیم، اما این طور نیست که همه چیز به پای او نوشته شود. بالاخره هر سرمربی هم که باشد، یک روز عوض می شود.

شانس قهرمانی را برای استقلال قائل هستی؟

صددرصد. تلاش می کنیم تا در سه جبهه پیش رو بهترین نتایج را بگیریم.

دربی را پیش بینی می کنی؟

هدف ما بردن است. امیدوارم یک بازی خوب باشد و هواداران هم شاد بشوند. ان شاءالله استقلال ببرد، نتیجه اش مهم نیست.

منبع : فرهیختگان

بازگشت به صفحه رسانه ها

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21079

به "در فوتبال ایران بازیکن خارجی به باشرفی دیاباته ندیده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در فوتبال ایران بازیکن خارجی به باشرفی دیاباته ندیده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید