دست رد انصارالله به سینه بایدن؛ با ایران قطع رابطه نمی کنیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جنبش انصارالله یمن درخواست نماینده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای قطع ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

دست رد انصارالله به سینه بایدن؛ با ایران قطع رابطه نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جنبش انصارالله یمن درخواست نماینده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

براساس این گزارش، پس از آنکه جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در اظهاراتی لزوم خاتمه دادن به جنگ یمن را عنوان نمود، نماینده ای از سوی آمریکا برای پیگیری موضوع مشخص و او در تماس با مقامات جنبش انصارالله یمن از آن ها خواست که در قبال خاتمه دادن به جنگ در یمن و رفع محاصره این کشور، ارتباطات خود را با ایران قطع نمایند و در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس در منطقه به ایفای نقش بپردازند.

اینکه یمن در چه جبهه و جناحی در منطقه باشد موضوع داخلی یمن است

گفتنی است مقامات انصارالله این درخواست را دخالت در امور داخلی یمن دانسته و به نماینده آمریکا یادآور شدند که دخالت در امور سیاسی یمن تفاوتی با جنگیدن با مردم یمن ندارد و ما این دخالت را رد می کنیم.

مقامات انصارالله یمن خطاب به نماینده آمریکا عنوان کردند: اینکه یمن در چه جبهه و جناحی در منطقه قرار داده داشته باشد، یا در سطح بین المللی چه سیاستی را اتخاذ کند، مسئله داخلی یمن است و تصمیم گیری در این موارد متعلق به مردم یمن است و دخالت هر کشور خارجی در این موضوع، به معنای سلب استقلال یمن و دخالت در شئون ملت آزاد یمن خواهد بود.

براساس این گزارش، مقامات انصارالله در ادامه به نماینده آمریکا یادآورشد: ما خاتمه جنگ را بدون هیچ قید و شرطی مدنظر داریم و دنبال می کنیم و بدون مشخص شرایط از سوی طرف های دیگر، حاضریم با سازمان ملل در این خصوص همکاری کنیم.

گفتنی است جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا روز پنجشنبه 16 بهمن ماه در سخنرانی خود با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرد که دولتش در کوشش است جنگ در این کشور را متوقف نموده و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش بس در یمن اقدام کند.

بایدن گفت: جنگ علیه یمن باید متوقف گردد و ما همه حمایت های خود از عملیات های تهاجمی در آنجا را متوقف می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت که میخواهد به جنگ یمن خاتمه دهد و در عین حال اعلام نمود که آمریکا به عربستان سعودی یاری خواهد نمود از تمامیت ارضی خودش دفاع کند. او همچنین مدعی شد عربستان سعودی با حملاتی از جانب نیرو های تحت حمایت ایران روبرو است.

این اظهارات واکنش سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه را به همراه داشت و در این باره گفت: توقف حمایت و عدم فروش سلاح به ائتلاف عربستان در صورتی که یک مانور سیاسی نباشد، می تواند گامی در جهت تصحیح اشتباهات گذشته باشد. این موضوع مشکل یمن را به تنهایی حل نمی نماید و در ادامه باید محاصره هوایی، دریایی و زمینی که به واسطه آن هزاران نفر از مردم آن کشور به دلیل فقر غذایی و دارویی جان باختند، رفع و حملات نظامی کشور های متجاوز به رهبری عربستان سعودی به یمن نیز قطع گردد.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه نمود: در عین حال امید است کشور های جنگ طلب به اشتباه راهبردی خود در تجاوز به یمن پی برده و با اقرار به اشتباه شش ساله خود، جنگ و محاصره یمن را خاتمه داده و راه چاره مسالمت آمیز را در پیش گیرند. ایران از هرگونه کوشش جامعه جهانی در جهت حمایت از یمن و قطع حمایت از متجاوز استقبال می نماید و در جهت حل مشکل همچنان راه چاره چهار ماده ای خود را نافذ می داند

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51598

به "دست رد انصارالله به سینه بایدن؛ با ایران قطع رابطه نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست رد انصارالله به سینه بایدن؛ با ایران قطع رابطه نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید