دعوتنامه های بی موقع بانک ها برای حضور مشتریان در شعب

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش تجارت نیوز، با توجه به اینکه بانک ها یکی از محل های اصلی انتقال ویروس کرونا به شمار رفته و بیش از 30 نفر از کارکنان بانک ها به علت کرونا جان باخته اند، در هفته های اخیر تلاش های زیادی برای دور کردن مشتریان از شعب اجرا شده است.

دعوتنامه های بی موقع بانک ها برای حضور مشتریان در شعب

اما برخی بانک ها بدون توجه به این مساله با انجام اقداماتی مانند برداشت از حساب مشتریان به بهانه های مختلف، مشتریان را همچنان برای حضور در شعب دعوت می کنند.

بر این اساس، در روزهای اخیر پیامک برداشت 12 هزار تومانی از حساب مشتریان برای ارسال سالانه پیامک برای افراد ارسال شده است. نکته جالب این است که برداشت 12هزار تومانی حتی از برخی حساب هایی اجرا شده که در ماه های اخیر تراکنشی نداشته و در نتیجه صاحبان آنها تمایلی به دریافت پیامک نداشته اند.

در این پیامک ها از مشتریان خواسته شده تا اگر تمایلی برای دریافت پیامک تراکنش ندارند به شعبه مراجعه کنند. بدین ترتیب یا مشتریان ناچار هستند ریسک انتقال ویروس کرونا را پذیرفته و به شعب بانک ها بروند یا اینکه از ترس این بیماری، قید پول خود را بزنند.

در متن پیامک ارسالی یکی از بانک ها آمده است: مشتری گرامی بانک … با توجه به اتمام اعتبار سرویس پیامک حساب شما در تاریخ 97.1.20 و تمدید اتوماتیک آن تا خاتمه سال 99 مبلغ 120 هزار ریال از حساب شما کسر می شود. در صورت عدم تمایل به دریافت سرویس به شعبه یا اینترنت بانک مشتری محور مراجعه کنید.

در این پیامک ها اگرچه اعلام شده که مشتریان می توانند از اینترنت بانک استفاده کنند، اما با توجه به اینکه اینترنت بانک بسیاری از بانک ها توسط مردم فعال نشده است، مشتریان ناچار هستند که برای غیرفعال کردن برداشت از حسابشان به شعبه مراجعه کنند که هم برای خودشان و هم برای کارمندان بانک، خطرساز است.

از سوی دیگر برخی مردم به دلیل هراس از کرونا، از حضور در شعبه برای متوقف کردن برداشت از حسابشان خودداری می کنند که باعث تداوم برداشت توسط بانک می شود.

اگرچه رقم 12 هزار تومان به نظر عدد کوچکی است، اما اگر آن را در میلیون ها مشتری بانکی ضرب کنیم، عدد بسیار بزرگی می شود. به عنوان مثال در صورت برداشت بدون رضایت این مبلغ از حساب فقط یک میلیون مشتری، جمع رقم آن به 12 میلیارد تومان می رسد.

در روزهای گذشته نیز برخی بانک ها با توجهی به ابلاغ بانک مرکزی، با برداشت غیرقانونی از حساب مرتبطین وام های قرض الحسنه، باعث شدند که دریافت کنندگان این وام ها به ناچار روانه شعب بانک ها شوند.

بانک مرکزی در واکنش به برداشت های غیرقانونی بانک ها از حساب دریافت کنندگان وام های قرض الحسنه، با معرفی سامانه ای از مشتریان خواست در صورت مواجهه شدن با این موضوع، تخلفات را در این سامانه ثبت کنند.

منبع: ایرنا

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27577

به "دعوتنامه های بی موقع بانک ها برای حضور مشتریان در شعب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوتنامه های بی موقع بانک ها برای حضور مشتریان در شعب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید