دفاع ژانگ ییمو از فیلم جدیدش

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ژانگ ییمو کارگردان صاحب نام چینی نسبت به انتقاداتی که برای استفاده از مت دیمون در فیلم جدیدش به او وارد شده، واکنش نشان داد.

دفاع ژانگ ییمو از فیلم جدیدش

به گزارش خبرنگاران، گاردین نوشت:این کارگران صاحب سبک سینمای آسیا و جهان ضمن بی دلیل خواندن نقدها مبنی بر استفاده از یک بازیگر آمریکایی و سفیدپوست در فیلم دیوار بزرگ چین بیان نمود که این فیلم ماجراجویانه ریشه های عمیقی در فرهنگ چینی دارد.

ییمو که در فیلم جدیدش از عوامل دو فیلم قهرمان و خانه خنجرهای پران استفاده نموده است از مت دیمون به عنوان نقش اصلی فیلمش دفاع کرد و در یک بیانیه اظهار کرد: فیلم دیوار بزرگ چین از بسیاری جهات با آنچه تصور می گردد متفاوت است و برای اولین بار فیلمی که ریشه های عمیقی در فرهنگ سرزمین چین دارد با یکی از بزرگترین تیم عوامل در مقیاس بزرگ و برای مخاطب جهانی در حال ساخت است. من فکر می کنم که این روندی است که باید از سوی صنعت سینمای ما مورد حمایت قرار گیرد.

در این فیلم مت دیمون بازیگر مطرح هالیوودی در نقش یک سرباز کهن چینی ایفای نقش نموده که به مبارزه با موجودات شیطانی می پردازد.

مونستانس وو کمدین چینی در واکنش به انتخاب دیمون به عنوان بازیگر اصلی این فیلم در صفحه توئیتر خود نوشت: فیلم دیوار بزرگ چین این افسانه نژادپرستانه را که تنها یک سفیدپوست می تواند جهان را نجات بدهد را تقویت می نماید.

ژانگ ییمو به این برداشت غلط و این موضوع که این فیلم قصد ندارد تاریخ را بازنویسی کند و مت دیمون را در نقش ناجی مردم چین نشان دهد اشاره نمود و گفت: فیلم ما درباره ساخت دیوار بزرگ چین نیست و مت دیمون نیز قرار نیست در نقشی بازی کند که از ابتدا برای یک بازیگر چینی در نظر گرفته شده بود. حضور او در داستان ما یکی از نقاط مهم در قصه است. در داستان فیلم پنج قهرمان بزرگ وجود دارند که یکی از آنها شخصیت مت دیمون است و سایر قهرمانان چینی هستند.

این کارگردان چینی که دو جایزه شیر طلای ونیز و یک جایزه خرس طلای برلین بخشی از افتخارات سینمایی اوست بیان نمود که هیچ گاه فیلمی نخواهد ساخت که بر اساس دیدگاه هنری او نادرست و غیرحقیقی باشد.

فیلم دیوار بزرگ چین محصول مشترک سینمای آمریکا و چین با هزینه فراوری 140 میلیون دلاری است که قرار است از ماه دسامبر در چین اکران گردد و در سال 2017 در سایر نقاط جهان به روی پرده خواهد رفت.

ییمو اولین تجربه کارگردانی خود را در سال 1987 با فیلم ذرت سرخ به دست آورد که مورد استقبال منتقدین نهاده شد و پیروز به کسب خرس طلای جشنواره برلین شد و شهرت جهانی برای این فیلم ساز چینی به همراه آورد.

دو سال بعد او فیلم جو دو را کارگردانی کرد که نامزد نخل طلای جشنواره کن بود و اولین فیلم سینمای چین نام گرفت که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی شد.

پس از پیروزیت این فیلم، نوبت به فیلم تحسین برانگیز فانوس قرمز را بیافروز رسید که واقعیات یک زندگی ثروتمندانه را به تصویر کشیده است. سینمای چین با این فیلم برای دومین بار نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی شد.

ژانگ ییمو در سال 1992 فیلم داستان کیو جو را ساخت که داستان آن درباره زن کشاورزی است که برای احقاق حقوق همسرش که توسط بزرگ یک روستا مضروب شده، کوشش می نماید. این فیلم پیروز به کسب شیر طلای جشنواره ونیز شد و شهرت جهانی ییمو را دو چندان کرد.

فیلم بعدی این کارگردان نام دار زیستن بود که در این اثر حماسی معضلات اجتماعی مردم چین و سیاست های دولت این کشور را به تصویر کشیده است. این فیلم که از سوی دولت چین ممنوع شده بود، در جشنواره کن به نمایش درآمد و پیروز به کسب جایزه بزرگ هیات داوران و بهترین بازیگر زن شد.

فیلم نه یکی کمتر اثر بعدی ژانگ ییمو بود که در سال 1999 جایزه شیرطلای ونیز را برای دومین بار برای وی به همراه آورد.

در اواخر دهه اول سده بیستم، ژانگ ییمو فیلم به سوی خانه را در سال 1999 ساخت که جایزه خرس نقره ای و کلیسای جهانی را از جشنواره برلین کسب کرد.

فیلم بعدی ییمو قهرمان بود که در سال 2002 با حضور ستارگان سینمای آسیا ازجمله جت لی ساخته شد. این فیلم در سینماهای آمریکا به فروش قابل توجهی دست یافت و از نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی بود و در جشنواره برلین جایزه بهترین اثر هنرمندانه را کسب کرد.

ژانگ ییمو در سال 2004 فیلم تحسین برانگیز خانه خنجرهای پران را ساخت که مورد استقبال منتقدین نهاده شد. آخرین فیلم ییمو نفرین گل طلایی بود که در سال 2006 ساخته شد.

از دیگر افتخارات سینمایی ژانگ ییمو می توان به یک عمر دستاورد سینمایی از جوایز فیلم آسیایی، دو جایزه بافتا بهترین فیلم غیرانگلیسی، بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز دیوید دوناتلو ایتالیا، سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در بخش بین الملل (2001)، جایزه منتخب تماشاگران جشنواره ساندنس و سائوپائولو و خوشه طلایی بهترین فیلم جشنواره وایادولید اسپانیا اشاره نمود.

وی در سال 2012 به پاس یک عمر دستاورد سینمایی و یاری به پیشرفت و توسعه سینمای جهان دکترای افتخاری دانشگاه بوستون آمریکا را دریافت کرد و با فیلم گل های جنگ که کریستین بیل در آن بازی نموده است، نماینده سینمای چین در جوایز اسکار 2012 بود.

در فیلم دیوار بزرگ چین بازیگران دیگری چون جینگ تیان، پدرو پاسکال، ویلیام دافو و اندی لو مقابل دوربین ژانگ ییمو رفته اند.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16085

به "دفاع ژانگ ییمو از فیلم جدیدش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع ژانگ ییمو از فیلم جدیدش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید