دو سال طول کشید تا پزشکان بفهمند چرا استفراغ این زن متوقف نمی گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، زن 23 ساله ای وارد بیمارستان شد و مدام استفراغ داشت.

دو سال طول کشید تا پزشکان بفهمند چرا استفراغ این زن متوقف نمی گردد

تقریباً دو سال بود که زن جوان تقریباً هر ماه با علائم مشابه حالت تهوع، درد شکم و استفراغ غیرقابل کنترل به اورژانس مراجعه می کرد.

پزشکان در ابتدا فکر می کردند که ناراحتی های بیمار ناشی از گاستروپارزی است، وضعیتی که معده به درستی تخلیه نمی گردد. این اختلال گوارشی معمولاً افراد مبتلا به دیابت را تحت تأثیر قرار می دهد که این بیمار به آن مبتلا بود.

با این حال، مطالعات قبلی و اسکن های دستگاه گوارش او حالت عادی را نشان می داد و داروهای تجویز شده برای درمان گاستروپارزی یاریی به او نمی کرد نمی کرد.

بر اساس گزارشی که اخیراً در مجله آمریکایی گزارش های موردی American Journal of Case Reports منتشر شده است، تنها زمانی که این زن به مصرف نماینده مکرر حشیش اشاره نمود، پزشکان او فکر تشخیص تازه به ذهنشان متبادر شد.

یک سرنخ کلیدی حمام آب گرم بود که علائم او را تسکین می داد

در یکی از آزمایش های اورژانسی، آزمایش ادرار بیمار برای حشیش مثبت شد و او به پزشکان گفت که حداقل پنج بار در هفته حشیش می کشد.

او گفت که دو روز قبل از آخرین ویزیتش در بیمارستان سیگار درای حشیش کشیده است. اما سیگار کشیدن علائم او را کاهش نداد. در واقع، تنها چیزی که حال او را بهتر می کرد حمام آب گرم در خانه بود. (بسیاری از مردم از حشیش برای کاهش حالت تهوع استفاده می نمایند، چه برای خماری یا علائم بیماری مزمن.)

نشان داده شده که در دوزهای پایین، این دارو در یاری به درمان حالت تهوع، به ویژه برای بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند، مؤثر است.

اما در دوزهای بالا، همواره اینطور نیست. در این شرایط، پزشکان متوجه شدند که این دارو در واقع باعث ناراحتی گوارشی بیمار شده است.

پزشکان تشخیص دادند که این زن به سندرم استفراغ کانابینوئید (CHS) مبتلا است، بیماری ای که با حملات تهوع و استفراغ شدید در افرادی که مکرراً برای مدت طولانی از دوزهای بالای شاهدانه استفاده می نمایند، همراه است.

یکی از ویژگی های کلیدی CHS این است که بیماران گزارش می دهند که حمام یا دوش آب گرم می تواند به تسکین علائم یاری کند. معین شده که مبتلایان ساعت ها در آب گرم می گذرانند تا حالت تهوع خود را تسکین دهند.

علائم بیمار با ترک حشیش متوقف شد تنها درمان دائمی برای CHS ترک حشیش است.

پس از تشخیص CHS، بیمار مشاوره دریافت کرد تا به او یاری کند مصرف حشیش را متوقف کند. او به مدت دو ماه پیروز بود و در طی آن هیچ علامتی نداشت، اما با آغاز مجدد مصرف حشیش، حالت تهوع و استفراغ دوباره برگشت.

پزشکان گفتنمد که پرونده این بیمار بر اهمیت در نظر گرفتن سابقه دارویی کامل برای همه بیماران، به ویژه بیمارانی که تهوع و استفراغ شدیدی را تجربه می نمایند که تنها با دوش آب گرم یا حمام آب گرم فروکش می نماید، تاکید می نماید.

آنها می گویند که از آنجایی که استفاده تفریحی حشیش در 10 سال گذشته در 21 استان و واشنگتن دی سی قانونی شده است، پزشکان ممکن است بیماران بیشتری را با CHS در اتاق های اورژانس ببینند زیرا مصرف حشیش گسترده تر می گردد.

این مقاله در اصل به وسیله Business Insider منتشر شده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 85851

به "دو سال طول کشید تا پزشکان بفهمند چرا استفراغ این زن متوقف نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو سال طول کشید تا پزشکان بفهمند چرا استفراغ این زن متوقف نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید