دو سوم جمهوری خواستار انتخاب بایدن را قانونی نمی دانند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با گذشت فقط دو هفته از مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و به رغم مقبولیت کلی بایدن نزد مردم آمریکا، حدود دو سوم از جمهوریخواهان معتقدند انتخاب او قانونی نبوده است.

دو سوم جمهوری خواستار انتخاب بایدن را قانونی نمی دانند

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت نتایج نظرسنجی آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات عمومی نورک نشان می دهد که 33 درصد از جمهوری خواهان انتخاب بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا را مشروع می دانند و 65 درصد می گویند انتخاب او غیرقانونی بوده است.

به طور کلی تقریبا دو سوم آمریکایی ها انتخاب بایدن را مشروع و قانونی می دانند که این شامل تقریبا همه دموکرات ها است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و متحدانش نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 را به چالش کشیده اند و بدون ارائه شاهدی چنین استدلال می نمایند که نتایج انتخابات به نفع بایدن ربوده شده و در ایالت های کلیدی آمریکا تقلب شده است. این در حالیست که دادستان کل ترامپ گفته که شاهدی برای اثبات تقلب گسترده وجود ندارد.

این نظرسنجی در بازه زمانی بین 28 ژانویه تا اول فوریه (13-9 بهمن) انجام شد و نشان داد از هر 10 جمهوریخواه یک نفر فکر می نماید که سنا باید ترامپ را محکوم کند و این در حالی است که از هر 10 نفر جمهوریخواه 3 نفر معتقدند ترامپ تا حدی مسئول حمله به کنگره است.

بایدن خواهان حفظ وحدت در شرایط بحرانی کنونی شده است اما با بدبینی عمیق نزد جمهوری خواهان روبرو است به طوری که فقط حدود یک چهارم از جمهوریخواهان می گویند عملکرد بایدن را قبول دارند.

تقریبا دو سوم از جمهوریخواهان به توانایی بایدن برای مدیریت کاخ سفید اعتمادی ندارند و به همین نسبت می گویند اعتمادی به مدیریت مالی او ندارند.

نیمی از جمهوریخواهان نیز نسبت به توانایی بایدن برای مقابله با همه گیری کرونا شک دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که رهبران جمهوریخواه ممکن است در دوران پسا ترامپ با چالش هایی روبرو شوند. میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا محبوبیتی نزد حدود دو سوم آمریکایی ها ندارند و نزدیک به دو نفر از هر 10 آمریکایی می گویند شناخت کافی از او ندارند.

کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا کمتر از همتایان خود در این پست شناخته شده است به طوری که نزدیک به نیمی از آمریکایی ها می گویند به اندازه کافی مک کارتی را نمی شناسند تا نظر خود را درباره او بیان نمایند.

این نظرسنجی از بین هزار و 55 نفر از افراد بزرگسال آمریکایی و با ضریب خطای مثبت و منفی 3.8 درصد صورت گرفته است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51425

به "دو سوم جمهوری خواستار انتخاب بایدن را قانونی نمی دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو سوم جمهوری خواستار انتخاب بایدن را قانونی نمی دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید