رویارویی ترامپ با مشاور سابق درباره نتیجه انتخابات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جان بولتون، جمهوریخواه دوآتشه ای که از آوریل 2018 به عنوان مشاور امنیت ملی امریکا وارد کاخ سفید شد اما 453 روز بیشتر در پست خود دوام نیاورد و سلطان اخراج او را از کاخ سفید بیرون کرد، در سخنانی توفانی، به سران حزب جمهوریخواه هشدار داد، باید هرچه زودتر شکست دونالد ترامپ را به مردم اعلام کنند. سخنانی که با واکنش رئیس جمهوری امریکا روبرو شد. ترامپ، بولتون را احمق ترین فردی خواند که با او کار کرده است.

رویارویی ترامپ با مشاور سابق درباره نتیجه انتخابات

جان بولتون که در نخستین روزهای حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، از سوی او برای مصاحبه جهت احراز پست مشاور امنیت ملی امریکا دعوت شد اما در آزمون رئیس جمهوری امریکا قبول نشد و مک مستر برنده این پست شد و یک سال بعد از آن در پی اخراج مک مستر، برای حدود یک سال و نیم بر این کرسی نشست، در مصاحبه ای با شبکه خبری ای بی سی نیوز با تأکید بر اهمیت آغاز فرایند انتقال قدرت در امریکا گفت: رهبران حزب جمهوریخواه باید برای رأی دهندگان توضیح دهند که ترامپ شکست خورده است. واقعیت آن است که ما در تمام ایالت های مهم شاهد دعاوی تقلب بودیم. اما همه آنها به شکست انجامید و مشخص شد ادعاهای تقلب بی اساس و فاقد مدرک لازم هستند. او با این حال ابراز امیدواری کرد: من فکر می کنم سران جمهوریخواه خودشان در حال رسیدگی به این مسأله هستند. این یک تست شخصیت برای حزب جمهوریخواه است. بولتون که از سپتامبر سال 2019 از کاخ سفید خارج شد و انتقادهای زیادی را متوجه ترامپ کرده است، در خاتمه سخنانش هشدار داد: خودداری رئیس جمهوری امریکا از قبول شکست، آسیبی برای کشور خواهد بود و هر روزی که ترامپ در تأیید پیروزی بایدن به تأخیر می اندازد، در نهایت به ضرر کشور تمام می شود. به گزارش فاکس نیوز، تنها ساعتی پس از انتشار مصاحبه جان بولتون، دونالد ترامپ در توئیتی بولتون را آماج حملات خود قرار داد و نوشت: جان بولتون یکی از احمق ترین افراد در دولت بود که از کار کردن با او خیلی لذت بردم. او پسری عبوس، کسل و ساکت بود که هیچ چیز به امنیت ملی ما اضافه نکرد جز اینکه هی بیایید به جنگ برویم. او اطلاعات محرمانه طبقه بندی شده را به طور غیرقانونی منتشر کرد. یک احمق واقعی!

ترامپ: من پیروز شدم

این تنها توئیت یکشنبه شب ترامپ نبود. در حالی که نه فقط جان بولتون که بیش از 150 مقام سابق امنیتی امریکا در نامه ای هشدار دادند که تأخیر در پذیرش شکست دونالد ترامپ می تواند خطری جدی برای امنیت ملی این کشور باشد. رئیس جمهوری امریکا، یکشنبه شب پیش از آنکه به بستر رود، در توئیتی نوشت: من انتخابات را بردم. او پس از آن این توئیت را نوشت که رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک که ترامپ پیش تر او را رئیس تیم حقوقی برای پیگیری تقلب در انتخابات کرده بود، مدعی شد تیم او به اسناد و مدارکی دست پیدا کرده است که نتیجه انتخابات را در ایالت هایی که آرای آنها نوسان داشت، به نفع ترامپ تغییر می دهد.

سیاست زمین سوخته

این در حالی است که ترامپ با وجود همه تلاشی که برای بازگرداندن آرا به نفع خود به خرج می دهد، در مظان اتهام های بسیاری قرار گرفته است که می تواند به مرور زمان باعث ریزش حامیان او شود. یکی از این اتهام ها را پیش تر اندرو مک کیب، رئیس موقت سابق اف بی آی مطرح کرده و گفته بود اگر مردم اطلاعات محرمانه ای را که درباره ترامپ وجود دارد، بدانند، اعتماد خود را به او از دست خواهند داد. او گفته بود: درباره انتخابات 2016 و ارتباط کمپین ترامپ با روسیه، اطلاعات محرمانه ای در دست است که کاملاً به ضرر ترامپ هستند. اما قادر به انتشار آنها نیستیم زیرا اگر منتشر شوند، دسترسی ما به این نوع اطلاعات را در آینده خواهند بست. به جز این ترامپ متهم است که به جای رسیدگی به مبارزه با کرونا در حال تجمیع نیروهای خود برای کشف اطلاعاتی است که ثابت کند در انتخابات تقلب شده است. تلاشی که خود او هم می داند امید زیادی به آنها نمی رود و از همین رو در یک هفته اخیر دست به اقداماتی زده است که آغاز کار را برای جو بایدن سخت می کند. او در جدیدترین اقدامش، قصد دارد سیاست های سختگیرانه جدیدی را درباره چین اجرا کند. به گزارش بلومبرگ، جان الیوت، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا خبر داد رئیس جمهوری امریکا در نظر دارد در زمینه های فناوری و ماهیگیری های چین که ترامپ آنها را غیر قانونی می داند، تحریم هایی را علیه چین اعمال کند. بنابر این گزارش، دولت ترامپ همچنین به بانک هایی که با مقاماتی که نام آنها به عنوان تضعیف کنندگان استقلال هنگ کنگ مطرح شده است، معامله تجاری انجام می دهند، هشدار داده است تا اواخر ماه دسامبر مهلت دارد تا ارتباط خود را با این اشخاص قطع کنند. در غیر این صورت خود مشمول تحریم می شوند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45320

به "رویارویی ترامپ با مشاور سابق درباره نتیجه انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویارویی ترامپ با مشاور سابق درباره نتیجه انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید