آشنایی با شهر کلگری (Calgary) در آلبرتای کانادا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کلگِری (Calgary) یکی از شهرهای کاناداست که در بخش جنوبی استان آلبرتای این کشور قرار گرفته است. این شهر به دلیل تنوع بالای تفریحات و ارزان بودن آن ها جزو محبوب ترین شهرهای کانادا در بین گردشگران محسوب شده و مقصدی ایده آل برای سفر می باشد. برای آشنایی بیشتر با این شهر با ما همراه باشید. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص هزینه ها اطلاعات سفر به کلگری و خوشگذرانی در کلگری صحبت نموده و بعضی از جاذبه های دیدنی این شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 
آشنایی با شهر کلگری (Calgary) در آلبرتای کانادا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

اطلاعات سفر به کلگری

کلگری، یک شهر کوهپایه ایست که در 80 کیلومتری شرق رشته کوه های راکی قرار گرفته است. از این رو برای افرادی که علاقه مند به ورزش های کوهستانی هستند انتخاب بسیار مناسبی است. صعود از قله ها، پیاده روی، قایق رانی، اسکی و رودگری از جمله تفریحات ارزانی هستند که در این جا می توانید از آن برخوردار باشید. شما این امکان را دارید که در پارک های زیبا و متعدد این شهر به گشت و گذار پرداخته یا در جشنواره های دیدنی و جذاب کلگری شرکت کنید. یکی از مشهورترین جشنواره های این شهر، فستیوال کَلگری استمپید (Calgary stampede) است که در ماه جولای برگزار می شود. این فستیوال به مدت یک هفته ادامه داشته و افراد زیادی از نقاط مختلف جهان برای شرکت در آن به کلگری می آیند.

اطلاعات سفر به کلگری : هزینه های معمول سفر به کلگری

سفر به کلگری نیز مانند هر جای دیگر احتیاج به تامین هزینه های معمولی چون هتل، غذا، حمل و نقل و تفریحات دارد. در این بخش به آنالیز هریک از این هزینه ها پرداخته و در ادامه راهکارهایی برای صرفه جویی و کاهش آن بیان می کنیم. همان طور که در بالا اشاره شد، کلگری شهر نسبتا ارزانی است، اما در سال های اخیر قیمت ها در این جا کمی بالا رفته و هزینه های خورد و خوراک و اقامت در آن گران تر شده است. با این حال همچنان تفریحات متنوع و ارزانی در این شهر وجود دارد که گردشگران را به این جا می کشاند.

اطلاعات سفر به کلگری : هزینه های اقامت

اطلاعات سفر به کلگری : هاستل: تعداد هاستل هایی که در کلگری وجود دارند چندان زیاد نیست. هزینه اقامت در این هاستل ها به ازای هرشب 30 دلار کانادا می باشد.

اطلاعات سفر به کلگری : هتل های ارزان قیمت: برای اجاره یک اتاق دوتخته به همراه صبحانه باید شبی 80 دلار بپردازید.با توجه به این که در ماه جولای فستیوال استمپید در کلگری برگزار می شود و افراد زیادی برای دیدن آن به این شهر می آیند، قیمت ها حدود 50 درصد افزایش می یابد. پس اگر قصد دارید در این ماه به کلگری سفر کنید، بهتر است از قبل اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو نمایید.

اطلاعات سفر به کلگری : هزینه خورد وخوراک

رستوران: اگر بخواهید غذای خود را از بیرون تهیه کنید، بهتر است رستوران ها و کافه های ارزان تر را برای این کار انتخاب نمایید. هزینه تهیه یک وعده غذایی در رستوران های ارزان این شهر حدود 20 دلار می باشد. رستوران های مجلل کلگری برای هروعده غذایی به همراه نوشیدنی حدود 40 دلار دریافت می نمایند.

آشپزی: اگر بخواهید غذایتان را خودتان تهیه کنید، برای خرید مواد غذایی مورداحتیاج یک هفته باید حدود 75 دلار پرداخت کنید. بازارهای Safeway یا Sobeys مکان هایی برای خرید مواد اولیه مورد احتیاج شما هستند. این بازارها سه شنبه اول هرماه 10 درصد تخفیف برای خریداران در نظر می گیرند. اگر در این بازه زمانی در این شهر بودید، می توانید از این تخفیف برخوردار باشید.

اطلاعات سفر به کلگری : هزینه های حمل ونقل

یکی از ارزان ترین وسایل حمل و نقل شهری در کلگری استفاده از سیستم ریلی C-Train است. برای رفت و آمد در مرکز شهر می توانید از این سیستم به صورت رایگان بهره ببرید، در غیر این صورت باید به وسیله فروشگاه ها اقدام به تهیه بلیط نمایید. برای خرید بلیط های تک سفره، 3.15 دلار و برای خرید بلیط های یک روزه باید 9.50 دلار بپردازید. هزینه بلیط های 10 سفره نیز 31.50 دلار می باشد.

اطلاعات سفر به کلگری : راهکارهایی برای کاهش هزینه ها

اطلاعات سفر به کلگری : کوپن های تخفیف: برای بازدید از بعضی جاذبه های گردشگری می توانید از کوپن های تخفیف استفاده نمایید. در این صورت هزینه بازدید از این جاذبه ها به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

اطلاعات سفر به کلگری : مسافرت گروهی: سفر به صورت گروهی می تواند هزینه های شما را کاهش دهد. به عنوان مثال اگر قصد رفتن به کوهستان را دارید، می توانید به صورت گروهی این کار را انجام دهید. با این کار یک ماشین به صورت مشترک اجاره می کنید و هزینه کرایه آن تقسیم می شود. به جای غذا خوردن در رستوران ها نیز می توانید دسته جمعی غذا درست کنید و از این طریق نیز در هزینه ها صرفه جویی نمایید.

اطلاعات سفر به کلگری : شرکت در فستیوال استمپید

این فستیوال همه ساله در ماه جولای در شهر کلگری برگزار شده و به مدت 10 روز ادامه دارد. هزاران نفر از سراسر جهان برای شرکت در این جشنواره به کلگری سفر می نمایند. در این فستیوال فرهنگ و سنت گاوچرانان روستایی آمریکای شمالی به نمایش گذاشته می شود و یکی از معروف ترین مسابقات گاوبازی جهان نیز در این جشنواره برگزار می شود. برای شرکت در این جشن باید حدود 18 دلار برای ورود به پارک ها بپردازید. در این ایام همه هزینه ها در کلگری تقریبا دو برابر می شود. از این رو اگر قصد صرفه جویی و کاهش هزینه های خود را دارید، در این بازه زمانی به کلگری سفر نکنید.

خوشگذرانی در کلگری : پیاده روی در پارک ها

یکی از ارزان ترین تفریحاتی که می توانید در این شهر از آن برخوردار باشید، بازدید از پارک ها و قدم زدن در آن می باشد. کلگری پارک های متعدد و بسیار زیبایی دارد که می توانید ساعات خوبی را در آن ها بگذرانید.

خوشگذرانی در کلگری : بازدید از باغ وحش

بازدید از باغ وحش یکی از تفریحاتی است که معمولا در سفرهای خانوادگی انجام می شود، خصوصا اگر کودکی به همراه داشته باشید. در باغ وحش کلگری می توانید از یک پارک موضوعی ماقبل تاریخ و همچنین یک باغ گیاه شناسی نیز بازدید کنید. در ایام کریسمس نیز یک نمایش نور Zoolights برگزار می شود که پیشنهاد می شود تماشای آن را از دست ندهید. در این نمایش از سه میلیون لامپ استفاده می شود.

خوشگذرانی در کلگری : بازدید از پارک جزیره شاهزاده

پارک جزیره شاهزاده (Princes Island) یکی از پارک های زیبای شهر کلگری است که در نزدیکی رود Bow قرار گرفته است. در این پارک جشنواره های متعددی برگزار می شود که می توانید به صورت رایگان در آن ها شرکت داشته باشید. همچنین این پارک دارای یک راستا زیبا برای پیاده روی است که حتما از آن لذت خواهید برد. اجراهای متعدد تئاتر نیز یکی دیگر از برنامه های پارک جزیره شاهزاده می باشد.

خوشگذرانی در کلگری : قدم زدن در خیابان Stephen

اگر می خواهید در خیابان های شهر کلگری قدم بزنید یا خرید کنید، پیشنهاد می کنیم سری به خیابان Stephen بزنید. قدم زدن بر روی سنگ فرش این خیابان و بازدید از مغازه های قدیمی می تواند برای شما بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد. شما می توانید از بوتیک های متعددی که در این جا وجود دارد خرید نموده و در رستوران های روباز غذاها و نوشیدنی های مورد علاقه خود را سفارش دهید.

خوشگذرانی در کلگری : تفریح در پارک فیش کریک

پارک فیش کریک (Fish Creek) یکی دیگر از پارک هایی است که در کنار رود Bow قرار گرفته است. این پارک چشم اندازهای طبیعی زیبایی دارد که برای گشت و گذار و قدم زدن بسیار مناسب می باشد. علاوه بر آن، اگر به اسکیت بازی علاقه مند باشید می توانید در راستاهایی که برای این کار در نظر گرفته شده است، بازی کنید و لذت ببرید.

خوشگذرانی در کلگری : تماشای بازی تیم هاکی Calgary Flames

تیم هاکی Calgary Flames به معنای شعله های کلگری، یکی از حرفه ای ترین تیم های هاکی روی یخ است که تماشای بازی آن ها برای هاکی دوستان می تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد. هاکی یک ورزش پرطرفدار و محبوب در کاناداست و کانادایی ها نیز معمولا این ورزش را به صورت جدی دنبال نموده و مسابقات بسیاری میان تیم ها برگزار می نمایند. اگر به تماشای مسابقات ورزشی علاقه مندید می توانید به همراه دوستانتان به تماشای مسابقات هاکی بروید و لذت ببرید.

خوشگذرانی در کلگری : صعود از کوه های راکی

کوه های راکی یکی از جاذبه های طبیعی کاناداست که در نزدیکی شهر کلگری قرار گرفته است. صعود از قله های این رشته کوه، پیاده روی و اسکی از جمله فعالیت هایی است که می توانید در این جا داشته باشید. تماشای حیات وحش این منطقه و چشم اندازهای زیبا و فوق العاده آن می تواند بخشی از سفر هیجان انگیز شما به کلگری به شمار آید. برای بازید و تفریح از این کوه ها می توانید یک اتومبیل کرایه نموده و خودتان به تنهایی راهی کوهستان شوید. همچنین این امکان وجود دارد که با تورهای متعددی که برای بازدید از رشته کوه های راکی در نظر گرفته شده، همراه شده و یک سفر گروهی را با یک راهنمای آشنا به منطقه، تجربه کنید.

خوشگذرانی در کلگری : بازدید از باغ های دوونین

باغ های دوونین (Devonian) باغ سرپوشیده و بزرگی است که در سال 1977 در مرکز شهر کلگری راه اندازی شد. این باغ دارای بخش های مختلفی چون مرکز خرید، آبگیرها، آبنماها، استخرها، زمین بازی و ... برای بچه ها می باشد. علاوه بر این ها گلخانه هایی در این جا وجود دارد که می توانید انواع گل های زیبا و متنوع را در آن مشاهده نمایید. ورودی این باغ ها رایگان است و بازدید از آن هیچ هزینه ای برای شما ندارد. پس پیشنهاد می کنیم تماشای زیبایی های این فضای آرام و دیدنی را به هیچ عنوان از دست ندهید، خصوصا اگر در فصل زمستان به کلگری سفر می کنید.

خوشگذرانی در کلگری : خرید از بازار ایو کلیر

ایو کلیر (Eau Claire) یکی از مراکز خرید لوکس و مجلل کلگری است که علاوه بر فروشگاه، دارای سرگرمی ها و رستوران های متعددی نیز می باشد. اگر به صورت خانوادگی و در فصل تابستان سفر می کنید، گشت و گذار از این بازار می تواند برای بچه ها نیز جالب و دوست داشتنی باشد. در این جا فروشندگان دورگردی هستند که با بادکنک برای بچه ها عروسک درست نموده و آن ها را سرگرم می نمایند.

خوشگذرانی در کلگری : بازدید از مجسمه های Family of Man

مجسمه های Family of Man را می توان یکی از جذاب ترین دیدنی های کلگری معرفی کرد که طراحی جالب و زیبایی دارند و از آلومینیوم ساخته شده اند. بعضی از این مجسمه ها 6 متر طول داشته و حدود 675 کیلو وزن دارند. طراح این مجسمه ها شخصی با نام Mario Armengol می باشد و مجسمه ها نیز توسط Maxwell Cummings به شهر کلگری اهدا شده است.

خوشگذرانی در کلگری : بازدید از کارخانه شکلات سازی Bernard Callebaut

اگر دوست دارید تا با مراحل تهیه شکلات آشنا شوید، می توانید سری به کارخانه شکلات سازی Bernard Callebaut کلگری بزنید. در این کارخانه تورهایی وجود دارد که شما را به بخش های مختلف این کارخانه برده و اطلاعات جالبی در اختیارتان قرار می دهد. شما در این کارخانه علاوه بر آشنایی با انواع شکلات و مراحل تهیه آن می توانید نمونه هایی از شکلات های خوشمزه را نیز به صورت رایگان دریافت کنید.در تابستان سال 2013 سیل عظیمی شهر کلگری را فراگرفت و صدمات بسیاری به قسمت های مختلف آن وارد کرد. دولت کانادا در طی این سال ها کوشش زیادی برای بازسازی این شهر و جبران خسارات وارده انجام داده و هزینه های هنگفتی را نیز متقبل شده است. اما با این حال بخش هایی از شهر همچنان در مرحله بازسازی باقی مانده و هنوز به طور کامل احیا نشده است. بنابراین قبل از برنامه ریزی برای بازدید از مکان های گردشگری، در اینترنت جستجو کنید و از شرایط فعلی آن منطقه مطلع شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8848

به "آشنایی با شهر کلگری (Calgary) در آلبرتای کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با شهر کلگری (Calgary) در آلبرتای کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شهر کلگری (Calgary) در آلبرتای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید