راهنمای مسافرتی به چین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سفر به چین از ان مسافرت هایی است که همیشه در خاطراتتان ان را مرور خواهید کرد، چین باستانی، امروز دومین اقتصاد قدرتمند دنیا است.

راهنمای مسافرتی به چین

چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند جهانی دیگری را برای شما نمایان کند. نکته جالبی که در این کشور وجود دارد سنت و مدرنیته است که در کنار هم قرار گرفته اند و شما در هر کجای این کشور که سفر کنید می توانید این تلفیق زیبا را مشاهده کنید. شاید همین موضوع دلیلی بر توسعه صنعت گردشگری در این کشور شده است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به تور چین خبرنگاران قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهرهای کشور پهناور چین همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی کشور چین

چین از جمله کشورهای پهناور جهان است که مساحت آن حدودا 9.6 میلیون کیلومترمربع است. و پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت خاکی است. از نظر مساحت کل کشور هم سومین یا چهارمین کشور وسیع جهان به شمار می آید. کشور چین با 14 کشور هم مرز است و از شرق و جنوب با دریای چین شرقی، خلیج کره، دریای زرد، و دیگر آب های آزاد احاطه شده است. جمعیت کشور چین در سرشماری سال 2016 حدود یک میلیارد و 403 میلیون نفر بوده است.

اطلاعات ضروری کشور چین

زبان رسمی: زبان ماندارین

واحد پول رسمی: یوان

نوع برق شهری: 220 ولت - 50 هرتز

شماره های ضروری:

  • پلیس: 110
  • آمبولانس: 120
  • آتش نشانی: 119

اختلاف ساعت: چهار ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

فرودگاه های چین:

  • فرودگاه بین المللی پکن
  • فرودگاه پکن نانیوان
  • فرودگاه بین المللی چنگچینگ ییانگبی
  • فرودگاه بین المللی فوژو چنگل
  • فرودگاه بین المللی بایون گوآنگجو
  • فرودگاه بین المللی گایلین لیانگ جیانگ
  • فرودگاه بین المللی لانگ دونگ بائو گوئی یانگ
  • فرودگاه بین المللی شانگهای هنگقیو
  • فرودگاه بین المللی شانگهای پودنگ

آب و هوای کشور چین

چین کشور پهناور و بسیار وسیعی است، به همین دلیل تنوع آب و هوایی بالایی در این شهر وجود دارد و ممکن است در نواحی از این کشور باران بیاید و برخی دیگر از نواحی هوا گرم و آفتابی باشد، کشور چین دارای آب و هوای اقلیمی و فصلی است؛ یعنی اکثر قسمت های آن، معتدل و برخی مناطق جنوبی آن گرمسیری و یا نیمه گرمسیری و البته قسمت های شمالی آن بسیار سرد هستند.میانگین دمای هوا در فصل های بهار و پاییز بین 10 تا 22 درجه سانتی گراد متغیر است و بهتر است که یک سویشرت یا کت معمولی همراهتان که اگر هوا سرد شد بپوشید و اگر گرم بود آن را در بیارید و دستتان بگیرید.

بهترین زمان سفر به چین

برای اینکه بخواهیم بگوییم بهترین زمان سفر به کشور چین چه زمانی است بستگی به این دارد که هدف از سفر چه چیزی می خواهد باشد، اگر به منظور خرید می خواهید به این کشور بروید باید در فصل سال نو چینی برای سفرتان را تنظیم کنید. اما اگر به منظور تفریح و گشت و گذار می خواهید بروید فصل پاییز و بهار بهترین زمان است زیرا نه گرما و شرجی بودن هوا در تابستان خبری است و نه از سرمای زمستان!

هزینه اقامت در چین

هزینه اقامت در شهرهای مختلف چین نیز متفاوت است. به طور مثال زمانی که شهر شانگهای و پکن سفر می کنید نباید انتظار داشته باشید که هزینه اقامت کمی را بپردازید. اما این به آن معنا نیست که نتوانید به به این کشور سفر اقتصادی داشته باشید زیرا به اندازه ای هتل و اقامتگاه های متفاوت در این شهر وجود دارد که می توانید به راحتی و با توجه به میزان بودجه ای که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید.

به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد. گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در اکثر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید.

هزینه خورد و خوراک در چین

هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 20 یوان را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 150 یوان پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای چین به نسبت ارزان تر است و مبلغ 30 یوان رئال می باشد.

برای تهیه آب معدنی 2 یوان و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 26 یوان بپردازید.

اگر هم می خواهید در سفرتان میزان هزینه ها را کم کنید می توانید در سطح شهر دنبال غذاهای خیابانی باشید، قیمت این غذاها بسیار کم بوده و همچنین زمان کمتری برای تهیه شدن آن صرف می کنید.

سیستم حمل و نقل در کشور چین

در پکن و شانگهای انواع وسایل نقلیۀ عمومی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. مترو و اتوبوس قطعاً ارزان ترین گزینه ها هستند اما به دلیل شلوغی مترو و پایین بودن نرخ کرایۀ تاکسی ها، استفاده از تاکسی گزینۀ بهتری است. تاکسی های پکن در رنگ های مختلف (قرمز و زرد، آبی و زرد، سبز و زرد و…) در شهر می چرخند که نرخ تمام شان یکسان است

باید توجه داشته باشید که در شهرهایی مثل پکن و شانگهای در این کشور به دلیل ازدحامی که وجود دارد ترافیک بالایی را باید در صورت استفاده از تاکسی و اتوبوس تحمل کنید، پیشنهاد ما این است که از مترو در این شهرها بیشتر بهره ببرید.

هزینه حمل و نقل در چین

هزینه بلیط تک سفره 2 یوان

هزینه بلیط ماهانه 120 یوان

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 10 یوان و به ازای هر یک کیلومتر 2.30 یوان به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 35 یوان باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 6.50 یوان

شهرهای کشور چین

  • شهر پکن

پکن، پایتخت کشور پهناور چین و یکی از پرجمعیت ترین شهرها این کشور به شمار می رود. این شهر همچنان آثار و بناهای تاریخی 5000 ساله ای را از گذشتگان در خود نگه داشته است و از همین رو سبب شده تا سالانه گردشگران زیادی به این شهر چینی سفر نمایند. البته المپیک 2008 هم نقش مهمی در شناساندن شهر پکن به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرهای جذاب برای توریست ها و تبدیل این شهر به شهری بین المللی داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت سفر به شهر پکن در کشور چین می توانید راهنمای سفر به پکن را مطالعه کنید.

  • شهر گوانجو

گوانجو، سومین شهر بزرگ کشور چین بعد از پکن و شانگهای می باشد، و قطب تجاری این کشور به شمار می رود. گوانجو در جنوب کشور چین واقع شده و پایگاه بازرگانان آسیایی است. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از تجارت در این شهر بکنیم این است که هر چیزی که با دست انسان ساخته گردد در این شهر وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت سفر به شهر گوانجو در کشور چین می توانید راهنمای سفر به گوانجو را مطالعه کنید.

  • شهر شانگهای

شانگهای، یکی از بزرگ ترین شهرهای کشور چین بوده و دومین شهر بزرگ جهان پس از توکیو به شمار می رود. این شهر پایتختِ اقتصادی و پر جمعیت کشور چین بوده و گویی پشت تمام شلوغی ها و هیاهوهایی که در این شهر برپا است، نظم و ترتیب خاصی وجود دارد. شهر شانگهای جزء هفت بندر اصلی ارتباط تجاری در جهان است و یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در سال های اخیر به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت سفر به شهر شانگهای در کشور چین می توانید راهنمای سفر به شانگهای را مطالعه کنید.

تبدیل ارز

برخلاف اغلب کشورها، بهترین مکان برای تبدیل دلار به واحد پول چین، خود هتل ها هستند. رسپشن هتل هر روز به ازای هر اتاق 200 دلار exchange می نماید که نرخ تبدیل آن بهتر از فرودگاه و فروشگاه های سطح شهر است. البته برخی بانک ها هم برایتان روی پاسپورت این کار را انجام می دهند. اسکناس های تقلبی زیادی در چین وجود دارد که باید به خصوص هنگام خرد کردن پول در تاکسی یا خرید از دست فروش ها مراقب آنها بود.

جشنواره های محبوب در کشور چین

  • جشنواره فانوس یوانشیا جی

زمان برگزاری: پانزدهمین روز اولین ماه قمری چینی

  • جشنواره مجسمه های یخی در چین | Harbin International Ice and Snow Sculpture Festival

زمان برگزاری: این جشنواره در شب سال نو میلادی به همراه مراسم آتش بازی خیلی پرشکوهی افتتاح می گردد و تا آخرین روز ژانویه ادامه دارد.

  • جشن سال نو چینی | Chinese New Year

زمان برگزاری: ماه بهمن (فاصله 21 ژانویه تا 21 فوریه)

  • جشنواره مجسمه های یخی در چین | Harbin International Ice and Snow Sculpture Festival

راهنمای خرید در چین

قیمت اجناس در چین با آنچه در ذهن دارید تفاوت زیادی دارد. در پکن و شانگهای خبری از اجناس ارزان قیمت درجه 3 نیست. فروشگاه ها یا فروشگاه های برند فروشی هستند، که قیمتشان بالاست و یا اجناس درجه 1 و 2 اروپایی و چینی را به فروش می رسانند. در خیابان های وانگ فو جینگ (در پکن) و نانجینگ (در شانگهای) فروشگاه های زیادی وجود دارند که قیمت های مناسبی دارند. یعنی جنس خوب با قیمت خوب.

مراکز خرید Silk و Yasho پکن مملو از فروشنده ها و فروشگاه هایی است که اجناس تقلبی می فروشند. در این فروشگاه ها باید تا می توانید چانه بزنید و مثلاً پالتوی 2500 یوآنی را دست آخر 250 یوآن بخرید! خرید از این مراکز حوصله و وقت زیادی می خواهد.

برخی از مراکز خرید در کشور چین

  • بازار پن جیا یوان پکن | pan jia yuan

آدرس: No.18 Huawei Li, Panjiayuan Road, Chaoyang District, Beijing 100021, China

  • بازار یاشو پکن | yashow

آدرس: 58 Gongti St, Fangshan Qu, Beijing Shi, China, 102400

  • مرکز خرید پلازای شرقی یا ارینتال پلازا | The Malls at Oriental Plaza

آدرس: No.1 East Chang An Avenue, strategically located along Wangfujing Street, Beijing

  • مرکز خرید تیمال گوانجو | tee mall

آدرس: TianHeLu 208Hao TianHe ChengNei Jin TiYuZhongXin, Guangzhou 510000, China

بایدها و نبایدها در کشور چین

  • هنگام صدا زدن افراد حتما آنها را با نام فامیلی صدا بزنید و از الفاظی مانند خانم و آقا بهره ببرید.
  • دست دادن و تکان دست هنگام احوال پرسی مرسوم است.
  • حتما از آب معدنی برای آشامیدن در شهر پکن بهره ببرید.
  • در هنگام بازدید از امکان شلوغ و پر بازدید مثل دیوار چین مراقبت وسایل ارزشمندتان باشید.
  • برای اطلاع از ویزا و سفارت کشور چین می توانید راهنمای سفارت و اخد ویزای چین را مطالعه کنید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1900

به "راهنمای مسافرتی به چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای مسافرتی به چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای مسافرتی به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید