راه حل دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت سیمان و میلگرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در پی خاموشی های اخیر در سراسر کشور، دولت با قطع برق بعضی صنایع، کوشش کرد برق خانگی را تأمین کند. این موضوع اما باعث کاهش فراوری فولاد و سیمان و در نتیجه افزایش قیمت این محصلات و یا نایاب شدن آنها در بازار شده است.به همین دلیل امروز رئیس دفتر رئیس جمهوری از اختصاص برق شبانه به صنایع سیمان و فولاد خبر می دهد.

راه حل دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت سیمان و میلگرد

محمود واعظی با اشاره به موقتی بودن قطعی برق صنایع اضافه کرد، چهارشنبه هفته گذشته در دولت تصمیم گرفته شد که به بعضی صنایع اجازه داده گردد شب تا صبح فعالیت داشته باشند که سیمان و فولاد هم جزء آن است.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس هم در صحن علنی امروز گفت: با تصمیماتی که گرفته شد مسائل برق خانگی در بحث قطعی برق حل و فصل شد؛ برق بخشی از صنعت قطع شد و به سمت بخش خانگی آمد؛ البته ما مسائلی در بخش سیمان و میلگرد پیدا کردیم که با دادن برق شبانه این مسائل هم حل می گردد.

روز گذشته حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران کمبود سیمان را ناشی از کمبود فراوری در پی قطع برق اسم کرد و گفت: کارخانه سیمان کیاسر به علت مسائل ناشی از نوسانات برق فراوری ندارد و کارخانه سیمان نکا هم با ظرفیت 30 درصدی فراوری می نماید.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان هم با اشاره به قطع برق صنایع سیمان و تعطیل شدن بعضی کارخانجات سیمان گفت: یک هفته است که سیمان در بازار نایاب شده و اگر کسی بتواند سیمان از عامل فروش تهیه کند، 65 تا 70 هزار تومان برای هر پاکت می پردازد.

پورحاجت درباره قیمت میلگرد هم اظهار کرد: نرخ اعلامی این محصول کیلویی 17 هزار و 700 تومان برای نوع پرمصرف و این رقم برای درب کارخانه است بنابراین اگر انبوه ساز بخواهد تهیه کند، قطعاً با این قیمت پیدا نخواهد کرد و واسطه ها تا کیلویی 20 تا 22 هزار تومان به سازنده واگذار می نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61563

به "راه حل دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت سیمان و میلگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت سیمان و میلگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید