رشد واردات تلفن همراه در 7 ماهه نخست امسال چقدر بود؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، انجمن واردکنندگان تلفن همراه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در هفت ماه نخست امسال، مجموع واردات تلفن همراه به کشور 10 میلیون و 570 هزار دستگاه تلفن رسید و کاربران 10 میلیون و 950 هزار دستگاه را وارد شبکه ارتباطی کشور کردند.

رشد واردات تلفن همراه در 7 ماهه نخست امسال چقدر بود؟

این انجمن یادآور شد: این آمار نشان می دهد مصرف تلفن همراه نسبت به واردات آن پیشی گرفته است. بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آموزش مجازی می تواند از جمله عوامل رشد مصرف تلفن همراه در کشور باشد.

بنابر خبر اعلام شده، در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان واردات تلفن همراه هشت میلیون و 40 هزار دستگاه تلفن همراه بود که از این تعداد 8 میلیونو 360 هزار دستگاه تلفن همراه مصرف شده است. مقایسه این دو آمار نشان می دهد در هفت ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با رشد 20 درصدی مصرف و واردات تلفن همراه روبرو بوده ایم.

شیوع کرونا و دورکاری باعث سوق پیدا کردن آموزش و کسب وکار به سمت فضای مجازی شد. همچنین محدودیت ها و تغییر سبک زندگی افراد باعث شد تا مصرف تلفن همراه در کشور افزایش یابد.

تولید تلفن همراه در دنیا در سال 2018 با افول روبرو شد اما کرونا شرایط را تغییر داد، تصور این بود که تلفن همراه در آینده از نظر میزان فروش، رشدی نخواهد داشت و در یک راستا خطی پیش خواهد رفت اما با آغاز پاندمی کرونا، کل دنیا با افزایش فروش تلفن همراه روبرو شد.

پس از افزایش استفاده از تلفن همراه به دلیل توسعه آموزش مجازی و دورکاری، نگرانی هایی درباره کمبود تجهیزات تلفن همراه وجود داشت، اما فرایند تحولات نشان داد که پس از عبور از شوک اولیه، شرایط بازارها به روال عادی بازگشته است.

بر این اساس، با آغاز سال تحصیلی نو و با تدابیری که از قبل اندیشیده شده بود، بازار موبایل به میزان کافی اشباع شد و شدت گرفتن تقاضا برای خرید تلفن همراه نتوانست مسئله ای در این زمینه ایجاد کند.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 67456

به "رشد واردات تلفن همراه در 7 ماهه نخست امسال چقدر بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد واردات تلفن همراه در 7 ماهه نخست امسال چقدر بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید