رصد شاخه جدید ویروس کرونا در نیویورک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز، محققان مشغول آنالیز شاخه ای جدید از ویروس کرونا هستند که در شهر نیویورک شیوع یافته است.

رصد شاخه جدید ویروس کرونا در نیویورک

این شاخه که B.1.526 نام دارد به طور جداگانه توسط دو گروه پژوهشی شناسایی شده است. محققان انستیتو فناوری کالیفرنیا و دانشگاه کلمبیا یافته های خود را به طور جداگانه و پیش از آنالیز توسط محققان دیگر منتشر نموده اند.

محققان دانشگاه کلمبیا برای یافتن جهش های آفریقای جنوبی و برزیل ویروس کرونا 1100 نمونه را آنالیز کردند. اما تعداد زیادی از این شاخه ها را پیدا نکردند. در عوض تعداد زیادی از شاخه ویروس کرونا را ردیابی کردند که در داخل آمریکا جهش یافته بود.

تا به امروز محققان دانشگاه کلمبیا حداقل 80 نمونه از شاخه ویروس کرونا نیویورکی را در سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکت ردیابی نموده اند. این امر نشان می دهد شاخه ویروس مذکور محدود به یک منطقه خاص نیست.

آنها با آنالیز مخازن اطلاعاتی نمونه های ژنتیک کووید 19 نشانه هایی از شاخه B.1.526 را در ماه نوامبر 2020 میلادی رصد کردند. طبق مطالعه صورت گرفته در دانشگاه کل تک شاخه جدید که حدود 25 درصد ژنوم های ویروس کرونای نیویورکی را تشکیل می دهد در ماه فوریه در مخزن اطلاعاتی ذخیره شده است.

به گفته محققان اکنون موارد ابتلاء به این شاخه نسبت به ماه های قبل افزایش یافته است. اما هنوز معین نیست این شاخه قابلیت انتقال بالاتری دارد یا خیر. البته یک جهش مشترک در این شاخه و شاخه های برزیلی و آفریقای جنوبی وجود دارد. اما B.1.526 شاخه ای جداگانه است و باید مورد آنالیز های بیشتری قرار گیرد تا میزان قابلیت انتقال، مرگبار بودن آن معین گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52891

به "رصد شاخه جدید ویروس کرونا در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصد شاخه جدید ویروس کرونا در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید