روابط ایران و عمان بسیار خوب و پایدار است، در زمان مناسب به عمان سفر می کنم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: رئیس مجلس با اشاره به روابط محبت آمیز دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، اضافه کرد: روابط و مناسبات فیمابین دو کشور مسلمان و همسایه بسیار خوب و پایدار بوده است.

روابط ایران و عمان بسیار خوب و پایدار است، در زمان مناسب به عمان سفر می کنم

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، شیخ یحیی بن عبداله بن سالم العریمی سفیر عمان در تهران بعدازظهر امروز چهارشنبه 26 تیر با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار ابتدا لاریجانی با اشاره به روابط محبت آمیز دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، اضافه کرد: روابط و مناسبات فیمابین دو کشور مسلمان و همسایه بسیار خوب و پایدار بوده است.

وی گفت: سیاست حسن همجواری و برخورداری از روابط برادرانه و محبت آمیز با همه کشورهای همسایه به ویژه عمان برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: مناسبات دو کشور از جهات مختلف سیاسی، پارلمانی و مالی رو به رشد است که این وضعیت در ثبات منطقه ای اثر گذار است.

لاریجانی تاکید نمود: باید از همه ظرفیت های ممکن در جهت همکاری های محبت آمیز منطقه ای و فرا منطقه ای استفاده کرد.

در ادامه این دیدار همچنین شیخ یحیی بن عبدالله بن سالم العریمی سفیر عمان در تهران، با ارائه گزارشی از وضعیت روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، گفت: پادشاه عمان اهتمام خاصی نسبت به توسعه روابط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران قائل است و مناسبات با کشور قدرتمند ایران را با ارزش می شمارد.

سفیر عمان در ادامه با تقدیر از مجلس شورای اسلامی در حمایت از گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقصادی و فرهنگی اضافه کرد: خدا را شکر که طی سال های اخیر با حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی از تعمیق و روابط دو کشور پیشرفت های قابل توجهی حاصل شده است.

وی در سرانجام این دیدار دعوتنامه کتبی همتای رئیس مجلس شورای اسلامی از ایشان برای سفر به مسقط را تقدیم کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن پذیرش آن اظهار امیدواری کرد این سفر در پاسخ به سفر رئیس مجلس عمان به تهران در زمان مناسب انجام گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10960

به "روابط ایران و عمان بسیار خوب و پایدار است، در زمان مناسب به عمان سفر می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط ایران و عمان بسیار خوب و پایدار است، در زمان مناسب به عمان سفر می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید