روسیه آمادگی سامانه های اس400 مستقر در کریمه را محک زد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، همزمان با برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و متحدانش در دریای سیاه، روسیه سامانه های پدافند هوایی خود را که در شبه جزیره کریمه مستقر شده اند، آزمایش کرد.

روسیه آمادگی سامانه های اس400 مستقر در کریمه را محک زد

به گزارش خبرنگاران، آلکس رولیف سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام نمود که نیروهای تحت امر وی تمرینات کشف هدف را برای آزمایش آمادگی سامانه های پدافند هوایی اس 400 که با هدف تقابل با رزمایش دریایی ناتو، به شبه جزیره کریمه اعزام شده اند، انجام داده است.

هواپیماهای سوخو-24، سوخو-27، سوخو30 ام و بالگردهای میل -8 و کاموف -27 به اسم اهداف برای واحدهای دفاع هوایی در این تمرین استفاده شدند.

به گزارش مهر، پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام نموده بود که نیروی دریایی این کشور تحرکات ناوهای جنگی کشورهای شرکت کننده در رزمایش ناتو در دریای سیاه را با دقت زیر نظر دارد.

مرکز دفاع ملی روسیه وابسته به وزارت دفاع این کشور افزوده بود که ناوگان دریای سیاه تدابیر نظارت بر تحرکات ناوهای جنگی ناتو و دیگر کشورهای شرکت کننده در رزمایش نسیم دریای 2021 را که در سمت شمال غربی دریای سیاه شروع شده، به اجرا گذاشته است.

علیرغم نقدها و هشدارهایی که از جانب روسیه نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود؛ از روز دوشنبه، مجموع 32 کشور از جمله اعضای ناتو، این رزمایش را در آب های دریای سیاه شروع کردند.

رزمایش مذکور با مشارکت 32 کشور در حال اجرا است و 40 ناو جنگی، 30 هواپیما و حدود 4 هزار نظامی در آن مشارکت دارند.

آمریکا و اوکراین در رأس رزمایش نسیم دریا هستند که طبق زمانبندی اعلام شده به وسیله ارتش آمریکا، قرار است دو هفته به طول بینجامد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59543

به "روسیه آمادگی سامانه های اس400 مستقر در کریمه را محک زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه آمادگی سامانه های اس400 مستقر در کریمه را محک زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید