روسیه: اقدام آمریکا در خروج از سازمان تجارت جهانی غیرمسئولانه است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه و سخنگوی کرملین، تصمیم آمریکا برای خروج احتمالی از سازمان تجارت جهانی را باعث زیر سئوال رفتن موجودیت این سازمان بین المللی و اقدامی کاملاً غیرمسئولانه و غیرقابل قبول ارزیابی کردند.

روسیه: اقدام آمریکا در خروج از سازمان تجارت جهانی غیرمسئولانه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که تصمیم آمریکا برای خارج شدن از سازمان تجارت دنیای اقدامی بسیار غیرمسئولانه است. به عقیده وی، چنین برخوردی از سوی واشنگتن غیرقابل قبول خواهد بود.

زاخارووا گفت: ده ها سال طول کشید تا کشورهای دنیا اقتصاد خود را با سیستم تجارت دنیای هماهنگ نمایند و به ناگهان یک کشور بزرگ اعلام می نماید که از این سیستم خارج خواهد شد. چطور چنین چیزی ممکن است؟ کلمه اقتصاد تنها یک رقم نیست، درصد نیست، این زندگی مردم است. این سرنوشت افراد تعیین و شرکت های تعیینی است که موقعیت های شغلی برای مردم ایجاد می نمایند. بنابراین چنین اقدامی از سوی آمریکا غیرقابل قبول و کاملاً غیرمسئولانه است.

لازم به یادآوری است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش از این بعید ندانست که ایالات متحده از سازمان تجارت دنیای خارج گردد. به گفته وی، اگر وضعیت به طور تعیینی پیچیده گردد، آمریکا دست به چنین اقدامی خواهد زد. ترامپ از این مسئله رضایت ندارد که کشورهای دیگر عضو سازمان تجارت دنیای برای غنی سازی خود از هزینه ایالات متحده استفاده می نمایند.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز در واکنش به این مسئله یادآور شد که خروج احتمالی آمریکا از سازمان تجارت دنیای موجودیت این سازمان را زیر سوال خواهد برد.

پسکوف روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه گفت: بدون تردید موجودیت سیستم به وجود آمده در چارچوب سازمان تجارت دنیای پس از خروج بزرگترین اقتصاد دنیای از آن زیر سوال خواهد رفت. در هر صورت این مسئله جزو امور داخلی آمریکاست، ولی روسیه به عنوان عضو این سازمان دنیای مجبور است با عواقب منفی چنین مسئله ای روبرو گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11565

به "روسیه: اقدام آمریکا در خروج از سازمان تجارت جهانی غیرمسئولانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اقدام آمریکا در خروج از سازمان تجارت جهانی غیرمسئولانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید