آخرین آمار کرونا در جهان؛شمار مبتلایان از سه میلیون وششصدهزار گذشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، هند، اکوادور بیشترین شمار مبتلایان در 24 ساعت اخیر را داشته اند.

آخرین آمار کرونا در جهان؛شمار مبتلایان از سه میلیون وششصدهزار گذشت

به گزارش خبرنگاران، کشورهای آمریکا با 12,672، روسیه با 10,581، انگلیس با 3,985،هند با 2,365 و اکوادور با 2,343 مورد بیشترین شمار مبتلایان به کروناویروس را در 24 ساعت گذشته داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

در تازه ترین رویدادهای آمریکا مصاحبه رئیس جمهور این کشور با شبکه فاکس نیوز واکنش منفی رسانه های خبری آمریکا را به همراه داشته است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز تا سرانجام سال جاری میلادی واکسن کرونا ساخته می شود و احتمال داد که صد هزار آمریکایی بر اثر کرونا جان بسپرند. این در حالی است که سی ان ان گفته بود که 80 تا 90 هزار امریکایی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست می دهند.

ترامپ همچنین بار دیگر رقم تلفات کرونا را تغییر داد. او گفت که ممکن است تعداد قربانیان آمریکایی از به 90 هزار نفر هم برسد. وی گفت: من قبلا بیان نمودم که ممکن است 65 هزار نفر کشته شوند اما حالا می گویم که این شرایط به سرعت پیش می رود و ممکن از از 80 هزار یا 90 هزار بالاتر نیز برویم.

نشریه آتلانتیک نیز در تحلیلی در خصوص کنفرانس های اخیر ترامپ و اشاره به اینکه مردم جهان اظهارات او را به سخره می گیرند می نویسد: در موقعیت کنونی که مردم جهان به رئیس جمهور آمریکا می خندند، چینی ها ممکن است پیروز شوند. در حلقه اطراف پامپئو، ظاهراً خیلی برای وی اقدام شجاعانه است که از واژه ویروس ووهان استفاده کند، اما در جهان واقعی، در جهانی رئیس پامپئو، به عنوان یک دلقک درنظر گرفته شده است بسیاری از مردم به این حرف ها گوش نمی دهند. یک خلاء قدرت به وجود آمده و کشور چین در تلاش است آن را پر کند.

با این حال روزی نیست که دولت ترامپ چین و یا روسیه را متهم نکند. در تازه ترین آنمارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با روزنامه ایتالیایی مدعی شد که چین و روسیه از شرایط اضطراری که در پی شیوع کرونا در جهان به وجود آمده است، برای پیشبرد منافع خود در اروپا سوء استفاده می کنند.

وی افزود: مخالفان بالقوه نیز قطعاً تلاش می کنند تا از منافع خود برای پیشبرد منافعشان استفاده کنند و در ناتو و اروپا ایجاد اختلاف کنند. هوآوی و 5G، نمونه های مهمی از این فعالیت شرورانه چین است.

با مرگ518 تن دیگر شمار جان باختگان این کشور به عدد 69,116 رسیده است. تعداد مبتلایان نیز از مرز 1,200,794 تن عبور کرده است.

انگلیس

این کشور نیز چین را متهم کرده است. به همین دلیل بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفته است: چین در سال های گذشته بسیار مدعی شده؛ سوالات زیادی درباره این مساله به وجود آمده که این کشور باید به سوالات درباره کووید-19 پاسخ دهد، در حال حاضر، مسائل بسیار مهمتری وجود دارد که ما باید به آنها بپردازیم.

در خبری دیگر و به گزارش از رویترز، آندرا آمون مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اتحادیه اروپا روز دوشنبه در اظهاراتی تأکید کرد: بریتانیا یکی از 5 کشور اروپایی است که هنوز به اوج شیوع ویروس کرونا نرسیده است.

اظهارات این مقام ارشد اروپایی در تناقض با رویکرد و مواضع دولت بریتانیا است. تا روز 4 ماه می بریتانیا حدود 190 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته است و حدود 28500 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

تنها کشوری که از نظر آماری تعداد فوتی های بیشتری نسبت به بریتانیا بین کشورهای اروپایی داشته، ایتالیا است.

این در شرایطی است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که هفته گذشته پس از بهبود از بیماری کرونا بار دیگر سر کار حاضر شد، روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: بریتانیا اوج بحران کرونا را پشت سر گذاشته است و اکنون در شیب نزولی قرار داریم.

آندرا آمون در ادامه افزود: بلغارستان هنوز با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا روبه رو است و بریتانیا، لهستان و سوئد طی 14 روز گذشته هیچ تغییر عمده و مهمی در فرایند شیوع ویروس کرونا نداشته اند.

به گزارش مترو، شمار فوتی های انگلیس آنقدر افزایش یافته که ده مسجد این کشور به سردخانه موقت تبدیل شده است.یکی از مساجد بیرمنگهام به دلیل ویروس کرونا، هفته ای 25 جنازه تحویل می گیرد و این میزان پیش از این آمار در طول یک سال بوده است و هم اکنون سالن های نماز پر از تابوت شده است.

به همین دلیل، روبرت گنریک، وزیر مسکن بریتانیا بیان نمود: آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 182 هزار و 260 نفر رسیده و سومین کشور اروپایی بعد از آمریکا و ایتالیا است که بیشترین آمار مبتلایان را دارد.

با مرگ 288 تن دیگر شمار جان باختگان این کشور به عدد28,734 رسیده است. تعداد مبتلایان نیز از مرز 190,584 تن عبور کرده است.

روسیه

به گزارش اسپوتنیک، یک هزار و 177 نظامی ارتش روسیه به بیماری کرونا مبتلا شده اند و 209 نفر از دانش آموزان آموزشگاه های نظامی و یک هزار و 195 دانشجوی دانشگاه های نظامی روسیه کرونا گرفته اند.

همچنین به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، دوشنبه گزارش داد که تعداد موارد ابتلا به عفونت ویروس جدید کرونا در این کشور، طی 24 ساعت گذشته 10 هزار و 581 نفر افزایش یافته و تا به امروز در تمامی مناطق فدرال روسیه به 145 هزار و 268 نفر رسیده است. همچنین در حال حاضر ، بیش از 18 هزار نفر بهبود یافته و متاسفانه یک هزار و 356 نفر جان خود را از دست داده اند.

این ستاد یادآور شد، رشد روزانه شیوع بیماری کرونا در روسیه 7.7 درصد بوده است، ضمن اینکه 5 هزار و 352 مورد (یعنی 6.50 درصد) موارد ثبت شده جدید این عفونت بدون علامت بالینی مشخص بودند که تنها در آزمایش به موقع و دقیق افراد، تشخیص داده شدند.

طبق این اطلاعات، در 17 منطقه فدرال روسیه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یک روز از هزار نفر فراتر رفته است. در این بین بیشترین موارد آلودگی همچنان در شهر مسکو ثبت شده که تعداد آنها 5 هزار و 795 نفر است ، تعداد مبتلایان در منطقه مسکو- 803 و در شهر سن پترزبورگ - 317 گزارش شده است.

ضمن اینکه طی 24 ساعت گذشته 76 مورد مگ ناشی از بیماری کرونا هم به ثبت رسیده که 35 مورد آن در شهر مسکو بوده است. ضمن اینکه یک هزار و 456 بیمار هم به طور کامل بهبود یافتند.

در همین رابطه آناستازیا راکووا معاون توسعه شهرداری پایتخت روسیه امروز بیان نمود که 544 بیمار مبتلا به عفونت کرونا طی 24 ساعت گذشته در مسکو درمان شدند و بدین ترتیب تعداد کل افرادی که از این عفونت در این شهر بهبود یافته اند، به 7 هزار و 573 نفر افزایش یافته است.

هند

به گزارش اکونومیک تایمز، شیوع ویروس کرونا در هند و قرنطینه سراسری این کشور، بر بخش های مختلف مالی و اجتماعی آن تاثیر گذاشته است. شیوع این بیماری همچنین برنامه فضایی هند از جمله آماده سازی فضانوردان برای اولین ماموریت اعزام انسان به فضا را به تاخیر انداخت.

هند سال گذشته فضانوردان خود را برای آموزش به روسیه فرستاده بود تا آمادگی لازم برای حضور در فضا را به دست آورند. اما به دلیل قرنطینه و شیوع کرونا در روسیه، آموزش چهار فضانورد هندی متوقف شده است. ماموریت هند در اعزام انسان به فضا گاگانیان نام گرفته است. دولت هند یک بودجه 1. 4 میلیارد دلاری به اولین پروژه اعزام انسان به فضا که قرار بود در سال 2022 انجام شود، اختصاص داده است.

با مرگ 61 تن دیگر شمار جان باختگان این کشور به عدد1452 رسیده است. تعداد مبتلایان نیز از مرز44,870 تن عبور کرده است.

اکوادور

الجزیره در خصوص اوضاع اکوادور در بحبوحه کرونا می نویسد که تا کنون 12 خبرنگار در این کشور جان باخته اند.گوایاکیل یکی از شهرهای این کشور است که اوضاع در آن بحرانی است و جان بقیه خبرنگاران نیز در خطر است. با کمبود تابوت اجساد جان باختگان در تابوت های مقوایی نیز نگهداری می شود.

با مرگ 5 تن دیگر شمار جان باختگان این کشور به عدد1,569 رسیده است. تعداد مبتلایان نیز از مرز31,881 تن عبور کرده است.

ایران

در ایران نیز امروز رئیس جمهور در نشست مجازی سران کشورهای عضو گروه تماس جنبش عدم تعهد تمامی کشورها را به همکاری و همیاری برای مقابله با بیماری کرونا فرا خواند و تاکید کرد که انسان ها به اندازه کافی در معرض تهدیدهای بزرگ هستند و وقت آن رسیده که اعمال فشار و تهدید، تروریزم پروری، اعمال فشار به ملت ها در قالب تروریزم مالی و تهدید نظامی، جای خود را به همکاری های دوجانبه، چندجانبه و بین المللی برای مبارزه با تهدیدهای واقعی و مشترک دهد.

روحانی با نکوهش اقدامات ضدایرانی و ضد حقوق بشری آمریکا اظهارداشت که با اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا، تهیه ملزومات پزشکی مورد نیاز برای ایران معمولا طولانی تر و گاه ناممکن شده است و برنامه هدفمند ایران برای مقابله با شیوع این ویروس را با مشکل و چالش روبرو کرده است.

رئیس جمهور همچنین تضعیف سازمان جهانی بهداشت را به معنای تضعیف مبارزه مشترک جهانی علیه کرونا برشمرد و گفت که اقدام توجیه ناپذیر، شتابزده و غیرمسوولانه دولت آمریکا در محروم کردن سازمان جهانی بهداشت از مبالغ مالی مورد نیاز آن سازمان را باید یک اشتباه راهبردی دیگر این دولت دانست.

روحانی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به منظور همکاری با تمامی کشورهای جهان برای دستیابی به واکسن و درمان قطعی ویروس کووید- 19 اعلام آمادگی کرده و از هرگونه درخواست همکاری استقبال می کند.

در خبری دیگر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین اخبار گفت: از دیروز تا امروز 15 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 1223 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند درحال حاضر مجموع بیماران کووید19 در کشور به 98647 نفر رسیده است و متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 74 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.

وی افزود: مجموع جان باختگان این بیماری به 6277 نفر رسیده، اما خوشبختانه تا به امروز، 79379 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. 2676 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 508 هزار و 288 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

310311

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31038

به "آخرین آمار کرونا در جهان؛شمار مبتلایان از سه میلیون وششصدهزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار کرونا در جهان؛شمار مبتلایان از سه میلیون وششصدهزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید