روسیه: تحریم ها در صادرات اقلام بشردوستانه به ایران اخلال ایجاد می نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک دیپلمات ارشد روسیه در پیغام توئیتری ادعای مقام های دولت آمریکا مبنی بر اینکه صادرات اقلام بشردوستانه مشمول تحریم ها نمی گردد را به انتقاد گرفته است.

روسیه: تحریم ها در صادرات اقلام بشردوستانه به ایران اخلال ایجاد می نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین از کارشکنی تحریم های آمریکا در تأمین نیازهای دارویی ایران انتقاد کرد.

دیپلمات روسیه از هواداران سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری که دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ پس از خروج از توافق هسته ای برجام با ایران در پیش گرفته نیز انتقاد نموده و به نقش آن در جلوگیری از رسیدن یاری های پزشکی به ایران اشاره نموده است.

میخائیل اولیانوف همچنین ادعاهای مقام های دولت آمریکا مبنی بر اینکه کالاهای بشردوستانه از شمول تحریم های واشنگتن ضد تهران معاف هستند را رد و تصریح نموده با آنکه این گفته مقام های آمریکایی در سطح نظری صحیح است عملاً تحریم ها درباره اقلام بشردوستانه هم جاری هستند.

اولیانوف در توئیتر نوشته است: حامیان سیاست فشار حداکثری آمریکا سعی می نمایند بهانه تراشی نمایند. می گویند صادرات تجهیزات پزشکی و غذا به ایران تحریم نیست. این حرف به لحاظ نظری درست است اما در عمل حتی کالاهای صرفاً بشردوستانه هم به دلیل محدودیت های اقتصادی نمی توانند به صورت عادی به ایران عرضه شوند.

شب گذشته روزنامه آمریکایی دیلی بیست هم به نقل از کارشناسان مسائل تحریم نوشته بود سیاست سخت گیرانه دولت آمریکا در قبال تحریم ها و محدودیت های بانکی عملاً شرکت های دارو و غذا را به انجام مبادلات بشردوستانه با ایران بی میل می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25982

به "روسیه: تحریم ها در صادرات اقلام بشردوستانه به ایران اخلال ایجاد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تحریم ها در صادرات اقلام بشردوستانه به ایران اخلال ایجاد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید