رکورد جدید فضانورد روس در پرواز فضایی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پاول ولاسف سرپرست مرکز آموزش فضانوردان ضمن ابراز رضایت از میزان کوشش و سطح کار اولگ کانوننکو که از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشته گفت: او طی چهار ماموریت فضایی در این ایستگاه فضایی 737 روز کار نموده است و با این تعداد روز, از مرز رکورد یوری مالنچنکو دیگر فضانورد روسیه که طی 5 پرواز 702 روز در فضا بسر برده عبور کرد.

رکورد جدید فضانورد روس در پرواز فضایی

به گزارش خبرنگاران؛ کانوننکو همراه با دیوید سنت ژاک کانادایی و آنه مک کلین آمریکایی، پس از گذراندن هفت ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی، با ناو سایوز ام.اس -11 در 25 ژوئن به زمین بازگشتند.

پاول ولاسف گفت: من راضی هستم که کانوننکو با اقامت 737 روز در ایستگاه فضایی بین المللی یک رکورد جدید به دست آورد چون تا امروز هیچکس چنین پروازی را در این ایستگاه نداشته است. امیدوارم او بعد از توانبخشی، کار خود را به عنوان یک فضانورد فعال ادامه دهد و در آینده شاهد رکورد جدیدی از او باشیم.

گفتنی است که کانوننکو ساعاتی پس از فرود در قزاقستان به شهرک ستاره ای در نزدیکی مسکو وارد شد، جایی که پزشکان چند هفته از سلامت او مراقبت می نمایند. پس از آن نیز برای دستیابی به وضعیت کامل سلامتی، مدتی را در یک آسایشگاه توانبخشی در سوچی خواهد گذراند.

اینک اولگ کانوننکو با اقامت 737 روزه که طی 4 سفر فضایی به دست آورده بعد از گنادی پادالکا با 878 روز, یوری مالنچنکو با 827 روز (702 روز در ایستگاه فضایی بین المللی و 125 روز اقامت در ایستگاه فضایی میر), سرگئی کریکالف با 803، الکساندر کالری با 769 روز, سرگئی آودیف با روز 747 روز در ردیف ششم رکورد داران اقامت فضایی قرار می گیرد.

کانوننکو متولد 21 ژوئن 1964 در چاردژو، ترکمنستان که در آن موقع بخشی از شوروی به حساب می آمد، است. در سال 1988 از دانشگاه حمل و نقل هوایی خارکف به عنوان مهندس مکانیک فارغ التحصیل شد.

پس از فارغ التحصیلی از موسسه هوانوردی خارکف او در دفتر طراحی سامانه های فضایی در سامرا به عنوان مهندس طراح مشغول به کار شد. در سال 1990 دوره های تحصیلات تکمیلی موسسه حمل و نقل هوایی کوئیبیشف را به انتها رساند و در زمینه طراحی سامانه های اتوماتیک تخصص گرفت. وی در سال 1966 به عنوان فضانورد انتخاب شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15011

به "رکورد جدید فضانورد روس در پرواز فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد جدید فضانورد روس در پرواز فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید