رینوتکس 2021 تبریز آبان امسال برگزار می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2021) تبریز از 17 تا 21 آبان امسال، بر همکاری همه دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد علمی تاکید کرد.

رینوتکس 2021 تبریز آبان امسال برگزار می شود

محمدرضا پورمحمدی در جلسه هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: خوشبختانه نمایشگاه ربع رشیدی در دوره های اخیر از حالت نمایشگاهی خارج و به بستری برای تجاری سازی فناوری و فروش محصولات دانش بنیان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اقداماتی نظیر ایجاد فن بازار و کلینیک صنعت که از دستاوردهای نمایشگاه ربع رشیدی است، گفت: این نمایشگاه به شناسنامه علمی استان تبدیل شده و همه دستگاه ها باید برای تداوم و تقویت آن کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبدیل دانش به فناوری یکی از بزرگترین مسائل جامعه است، اضافه کرد: راهبردهای ما در حوزه های علم و فناوری باید به سمت نیازهای جامعه برود و هر هزینه ای در این زمینه به منزله سرمایه گذاری برای آینده است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه نباید در پی سود زودهنگام در این حوزه باشیم، گفت: امروز چرخ اقتصاد کشور به برکت فناوری می چرخد و اگر توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناوری محور جزو اولویت های کشور نبود مسائل زیادی در عرصه اقتصادی به وجود می آمد.

وی، استفاده از فناوری در همه عرصه ها را راهگشا دانست و اضافه کرد: همه دستگاه ها و متولیان اداره امور جامعه را باید به فضای نوآوری و فناوری سوق دهیم و با استفاده از ظرفیت های این حوزه، موانع را رفع کنیم.

وی هم چنین منطقه ویژه علم و فناوری را ظرفیتی کم نظیر برای توسعه استان خواند و گفت: هنوز آن طور که باید از ظرفیت این منطقه بهره برداری نشده و شبکه سازی اتفاق نیفتاده است و لازم است که کارهای جدی تری در این حوزه انجام شود.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2021) از 17 تا 21 آبان امسال در قالب 21 زون تخصصی برگزار می شود، گفت: پیش بینی برای برگزاری حضوری و مجازی نمایشگاه اجرا شده و بنا به شرایط کرونایی درخصوص نحوه برگزاری آن تصمیم گیری خواهد شد.

سعید غریب خواجه با ارائه گزارشی از عملکرد هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی، گفت: اجرایی شدن تفاهم نامه راه اندازی منطقه ویژه فناوری های معدنی، کمک به تجاری سازی طرح های فناورانه، همکاری در راه اندازی کارخانه نوآوری و فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد دانش بنیان از مهم ترین اقدامات یک سال گذشته است.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که خود سازمان عامل استقرار منطقه ویژه علم و فناوری یک سازمان دانش بنیان باشد و برای این منظور لازم است که بحث آموزش و فرهنگ سازی جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه از پوستر نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2021) رونمایی و احکام اعضای شورای سیاست گذاری این نمایشگاه از سوی استاندار آذربایجان شرقی اعطا شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63379

به "رینوتکس 2021 تبریز آبان امسال برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رینوتکس 2021 تبریز آبان امسال برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید