زیر بار طرح های تحمیلی درباره مدیترانه شرقی نمی رویم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در استانبول در سخنانی در مورد تحولات مدیترانه شرقی اظهار داشت: ترکیه نقشه ها و طرح های گستاخانه ای که به آن تحمیل می نمایند را پاره می نماید و لذا آنها خواهند فهمید که کشور ما از قدرت سیاسی، مالی و نظامی برخوردار است.

زیر بار طرح های تحمیلی درباره مدیترانه شرقی نمی رویم

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اضافه نمود: در گذشته انرژی ترکیه را با بی ثباتی، ناآرامی ها و حملات داخلی و خارجی هدر دادند. دیگر اجازه نخواهیم داد ترکیه بار دیگر به همان دام بیفتد. ما در هر چارچوبی، در هر دیداری و در هر پیامی تاکید می کنیم که ترکیه برای هرگونه همکاری منصفانه آماده است.

اردوغان گفت: برای حفظ اتحاد، همبستگی و برادری ملت مان و برای تقویت آن به کوشش های خود ادامه می دهیم. در عین حال کوشش می کنیم تا کشورمان را در راستای اهداف و رویاهایمان در همه زمینه ها قوی تر کنیم. ما به عنوان دولت و ملت ترکیه در برابر هر احتمال آماده هستیم.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان آنکارا و آتن، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39659

به "زیر بار طرح های تحمیلی درباره مدیترانه شرقی نمی رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر بار طرح های تحمیلی درباره مدیترانه شرقی نمی رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید