ساخت ایستگاه در ماه با استفاده از خاک ماه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان انستیتو فنی فیزیک و شیمی شینجیانگ در چین روشی نوین برای ساخت و ساز در فضا ابداع نموده اند که می تواند در هزینه های حمل ونقل مصالح از زمین به ماه هزاران میلیارد دلار صرفه جویی کند.

ساخت ایستگاه در ماه با استفاده از خاک ماه

آنها طی پژوهشی نشان دادند گردو غبار ماه را می توان به طور مداوم با دمای بالا ذوب کرد تا فیبری ماندگار ساخت که در احداث ایستگاه روی ماه به کار می رود.

با توجه به نتایج آزمایش های اولیه، فیبر تولید شده در این روش، 1.4 گیگاپاسکال استحکام کششی دارد یا 22 بار قدرتمندتر از سیمان معمولی است. پنگ چنگ ما محقق ارشد پژوهش ادعا می نماید ماده حاصل به اندازه ای قدرتمند است که می تواند در برابر تاثیر برخورد شهاب سنگ های کوچک مقاومت کند.

این گروه از پژوهشگران از گرد و غبار آتشفشانی فعال در کوهستان چانگبای استفاده کردند. این گردو غبار ترکیبی مشابه نمونه خاک ماه دارد و 48 درصد آن از دی اکسید سیلیکون و17 درصد آن اکسید آلومینیوم تشکیل شده است.

آنها غبار را تا دمای 2 هزار و 372 درجه فارنهایت حرارت دادندو در مرحله بعد با سریع خنک کردن مواد مذاب، یک شیشه به وجود آوردند. این شیشه در مرحله بعد به پودر تبدیل و با دمایی بالاتر دوباره داغ شد و در ماشینی تولید شد که مواد مذاب را می چرخاند و به فیبر تبدیل می نماید.

محققان برای ایجاد مای بالای روی سطح ماه یک آینه عظیم استفاده کردند که نور خورشید را به جمع کننده منتقل می نماید و دمای آن به 1832 درجه فارنهایت می رد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35310

به "ساخت ایستگاه در ماه با استفاده از خاک ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ایستگاه در ماه با استفاده از خاک ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید