سامسونگ به ارائه اطلاعات نادرست درباره ضدآب بودن پرچمداران گلکسی متهم شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک آژانس نظارتی دولتی در استرالیا سامسونگ را به دلیل ادعایش مبنی بر امنیت گوشی های هوشمند خانواده گلکسی زیر آب، به دادگاه کشانده است. کمپانی کره ای در سال 2016 اولین گوشی ضدآب دارای IP68 خود را با نام گلکسی S7 رونمایی کرد.

سامسونگ به ارائه اطلاعات نادرست درباره ضدآب بودن پرچمداران گلکسی متهم شد

از آن موقع تا کنون تمامی پرچم داران این شرکت گواهی IP68 دارند که به معنی مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و خاک (تحت شرایط خاص) است. اما کمیسیون رقابت و مصرف نمایندگان استرالیا (ACCC) می گوید ادعای سامسونگ در حد تبلیغات است.

این کمیسیون در پرونده شکایت خود از سامسونگ به دو موضوع اصلی اشاره می نماید: نخست، این که تبلیغات این شرکت عنوان نموده است که هر یک از گوشی های گلکسی می توانند در عمق 1.5 متری آب و برای حداکثر 30 دقیقه دوام بیاورند و روی عمر دستگاه تاثیری نخواهد داشت. مورد دوم این است که سامسونگ در تبلیغات خود مدعی شده است که می توان از این گوشی ها در سواحل یا استخرها نیز استفاده کرد، ولی گواهی IP68 تنها در خصوص آب های تازه و تمیز صدق می نماید.

ACCC خاطرنشان کرد که برای اثبات ادعاهای خود از بیش از 300 تبلیغات سامسونگ استفاده نموده است.

گوشی های هوشمند دارای گواهی IP68 به لحاظ فنی در مقابل آب مقاوم هستند، اما ضدآب (به معنی نفوذ ناپذیر یا رطوبت ناپذیر بودن) نیستند؛ به ویژه در عمق 1.5 متری و برای 30 دقیقه. گوشی های هوشمندی مانند گلکسی S5 که دارای استاندارد IP67 هستند می توانند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب مقاومت نمایند، اما ACCC به طور خاص گوشی های عرضه شده از سال 2016 به بعد را که گواهی IP68 دارند مدنظر قرار داده است.

این آژانس نظارتی ادعا می نماید سامسونگ کاربرانی را که مدعی هستند گوشی شان در تماس با آب دچار مشکل شده است از استفاده از خدمات گارانتی منع می نماید. همچنین ذکر نموده است که این شرکت در تبلیغ پرچم دار جدیدش، گلکسی S10، اعلام نموده که این گوشی برای استفاده در ساحل یا استخر مناسب نیست.

راد سیمز، رئیس ACCC می گویند:

سامسونگ می گوید که از اتهاماتی که ACCC وارد نموده مطلع است و میخواهد در دادگاه از خود دفاع کند. این شرکت در بیانیه خود این گونه ذکر نموده است:

اما باید دید که آیا کره ای ها در جلسه دادرسی نیز می توانند دادگاه را متقاعد نمایند که در تبلیغات خود درباره گوشی های پرچم دار سری گلکسی صادق بوده اند یا خیر.

منبع: CNET

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9544

به "سامسونگ به ارائه اطلاعات نادرست درباره ضدآب بودن پرچمداران گلکسی متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ به ارائه اطلاعات نادرست درباره ضدآب بودن پرچمداران گلکسی متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید