سریالی برای ندیدن؛ بچه مهندسِ لوس و شعارزده

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: سری سوم بچه مهندس تمام شد و معین نیست مدیران تلویزیون چرا و بر چه اساسی برخی مجموعه ها را دنباله دار می کنند، مجموعه هایی که انگار فقط برای این که یک عدد کنارشان بیاید ادامه پیدا می کنند. نقدها به بچه مهندس در چند سطح بود، برخی به کلیت کار و شخصیت پردازی ها و اصلا فرایند داستان نقد داشتند و برخی هم گیرِ یکی دو سکانس انگلیسی حرف زدن کاراکترها و یا طرح مضمونی چون خواستگاری دختران از پسران بودند، درباره آن دسته اول کاملا می شود حق را به منتقدان داد، اما درباره دسته دوم، خب در خیلی از مجموعه های تلویزیون ایران این مسائل هست.

سریالی برای ندیدن؛ بچه مهندسِ لوس و شعارزده

در اینجا چند نقد درباره بچه مهندس را کنار هم آوردیم و چند نظر از فضای مجازی هم در خاتمه آوردیم، به همراه بخش های جنجالی از این مجموعه.

جبار آذین در خبرآنلاین درباره سریال بچه مهندس نوشت:

علت تولید سریال های پیروز به شکل فصل های مختلف استقبال مخاطب از آن ها است، اما گاه استقبال مخاطب در تلویزیون تحت تاثیر توصیه، سفارش و سلیقه برخی مدیران قرار می گیرد. سریال بچه مهندس در فصل های اول و دوم به دلیل موضوع و مضامین مورد پسند خانواده ها مخاطب را کم و بیش با خود همراه کرد، اما به یک باره با توصیه برخی مضامین از راستا قصه گویی مناسب خانواده و اجتماع خارج شده و وارد فاز دیگری از جمله مسائل اطلاعاتی و امنیتی شده است که هیچ ارتباطی با جریان اصلی زندگی شخصیت ها به خصوص جواد جوادی ندارد.

سازندگان بچه مهندس به جای اینکه نظر و سلیقه مردم را در تولید ادامه سریال لحاظ کنند عمدتا به توصیه و سفارش برخی مدیران گوش دادند و در واقع فصل سوم حاصل دیدگاه های مردمی نیست بلکه ماحصل سفارش خود تلویزیونی هاست. این کار به جای ایجاد جذابیت سبب دافعه شده و به نوعی نشانگر آن است که شاهد دورتر شدن تولیدات تلویزیونی از فرهنگ، سلیقه و نظر مخاطب هستیم و این ضعف بزرگی برای سازمان صداوسیما است.

خبرگزاری ایرنا هم درباره بچه مهندس نوشت:

در قسمت اول سریال، محمود خسرومنش در نقش قاسم همدم، در صف ثبت نام دانشگاه می ایستد و با لهجه بیرجندی به حضور خارج از صف یکی دیگر از دانشجویان اعتراض می کند؛ این اعتراض او با مشاجره یکی دیگر از دانشجویان به نام مسعود همراه است و آن دانشجو این جوان شهرستانی را که با لهجه سخن می گوید، با الفاظی معرفی می کند و در یکی دو سکانس دیگر هم اتفاقاتی بین این سه دانشجو روی می دهد که با بازخورد های متفاوتی همراه بود. برخی این نوع بازی و ادبیاتی که به کار گرفته شد، را توهین به فرهنگ مردم بیرجند دانستند.

ماجرای خط شکنی در بچه مهندس 3

در یکی از سکانس های سریال بچه مهندس 3 که از سیما در حال پخش است خواستگاری بازیگر زن از بازیگر مرد واکنش های زیادی داشت.

سعید سهدی تهیه کننده این سریال درباره این سکانس گفته بود: خواستگاری دختر از پسر چیزی است که در جامعه وجود دارد و برخی خط شکنی ها در سریال ها باعث می شود تهیه کننده و کارگردان به خود اجازه دهند در برخی مباحث ورود کنند.

سیگنال بینمون هنوز فعاله؟

:نظرات برخی از بینندگان این سریال را در فضای مجازی می بینیم

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35184

به "سریالی برای ندیدن؛ بچه مهندسِ لوس و شعارزده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریالی برای ندیدن؛ بچه مهندسِ لوس و شعارزده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید