سفر به دنیای افسانه ای فیلم آواتار در پارک پاندورا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پارک آواتار فلوریدا

اگر فیلم معروف آواتار را دیده باشید، احتمالا شما هم جذب دنیای افسانه ای پاندورا شده اید. شاید دلتان می خواست به کوه های معلق آن دست بزنید و یا به دنیای گیاهان عجیب و غریب آن نزدیک تر بشوید. خبر خوب این است که کمپانی دیزنی، پارکی را در فلوریدای آمریکا ساخته است که کاملا شبیه به دنیای خیالی این فیلم است. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را به سفری در این دنیای افسانه ای ببریم.

سفر به دنیای افسانه ای فیلم آواتار در پارک پاندورا

کوه های معلق

اولین چیزی که توجه هر بیننده ای را در بازدید از این پارک جلب می نماید، مجموعه کوه های معلق است که در مرکز این پارک آویزان اند! آبشارهایی از این کوه ها جریان دارد و قله های آن ها، رمزآلود و ناشناخته است. این 22 کوه معلق، در سراسر پارک پراکنده هستند و هرکدام ظاهری منحصر به فرد دارند. برای ساخت این کوه ها، گروهی متشکل از 60 هنرمند روی سنگ های این کوه ها کار کردند و حکاکی های دستی انجام دادند. این هنرمندان، کوه ها را به گونه ای به فضای سبز متصل کردند که به نظر می رسد قانون جاذبه در آن ها اثر ندارد. مسیرهای پیاده روی این پارک به گونه ای هستند که زوایای متفاوتی از این کوه ها را شامل می شوند. بعلاوه، با قدم زدن زیر این کوه ها هم می توانید از زاویه جالب ترشان تماشا کنید.

گیاهان پاندورا

حتی معروف ترین گیاه شناسان جهان هم نام بسیاری از گونه های گیاهان پاندوراییایی را نمی دانند. سازنده های این جهانی افسانه ای، با خلاقیت جالبی، 20 گونه اصلی از این گیاهان را طراحی نموده اند که هرکدام ده ها زیر مجموعه دارند. در اینجا به گیاه دپوفت (dapophet) برمی خورید که بافتی شبیه گیاه آلوئه ورا دارد. گیاهی با تنه پیچ خورده وبرگ های آبی رنگ. برخی از گیاهان آنقدر شبیه به نسخه واقعی شان ساخته شده اند که به سختی می گردد گیاه واقعی را از مصنوعی تشخیص داد. تمام این گیاهان در طول روز رنگ های تند و زنده ای دارند و در هنگام شب می درخشند.

رودخانه ناوی

اگر نتوانستید در شب به تماشا گیاهان درخشنده پاندورا بروید، رودخانه ناوی (Navi) (نام قبیله ساکنان بومی سیاره پاندورا در فیلم آواتار، که ظاهری شبیه انسان داشتند) را در روز ببینید. از آنجایی که سازندگان قصد داشتند این پارک را تا حد ممکن، شبیه به یک فضای واقعی بسازند، در طراحی قایق ها از رنگ و تزئینات زیادی استفاده ننموده اند. به جای آن، در ورودی این دریاچه با یک ناوی روبرو می شوید که مسافران را به سمت این قایق ها هدایت می نماید. در این سفر به وسیله قایق، به سمت جنگل های بارانی درخشنده ای برده می شوید که همزمان ترسناک و کمی عجیب وغریب است. گیاهان این جنگل، رنگ های روشن و درخشان شبرنگی دارند و بازدید نمایندگان می توانند با پیکر انیمیشنی الهه ترانه های ناوی ارتباط برقرار نمایند.

مرنام درام زنی ناوی

نام این منطقه سووتو وایا (Swotu Wayä) است، منطقه مقدس ترانه ها در سرزمین ناوی. آلات موسیقی در ریشه درختان ساخته شده اند. این تجربه به شما امکان ارتباط با الهه ترانه ها یعنی ایوا (Eywa) را می دهد. زمانی که این طبل ها را به صدا دربیارید پاسخی از این الهه می شنوید. بعلاوه، در طول روز یک تیم سه نفره محلی، این طبل ها را به صدا در میاورند تا توانایی این طبل ها و قدرتشان در فراوری صدا را به نمایش بگذارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 71672

به "سفر به دنیای افسانه ای فیلم آواتار در پارک پاندورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دنیای افسانه ای فیلم آواتار در پارک پاندورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید