سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از گشت و گذار گردشگران آلمانی در مناطق روستایی و بکر این استان اطلاع داد.

سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی

ایرنا: مرتضی عربی گفت: گروه توریستان آلمانی طی یک هفته، سفر خود در خراسان جنوبی را از پایتخت زرشک بی دانه جهان در روستای افین آغاز کردند.

وی اضافه کرد: این توریستان به روستای جهانی خراشاد رفتند و در خاتمه در دیار گل های نرگس (شهر خوسف) با رکاب زنی تا روستای توریستی آرک، به سفر خود در استان خاتمه دادند.

معاون توریستی، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: این دو توریست آلمانی ورزشکار، اقامتگاه های بوم گردی را برای اسکان انتخاب کردند تا بتوانند ضمن آشنایی با فرهنگ و تاریخ قهستان و خوراک محلی آن ، دوچرخه سواری در جاده های روستایی بکر را نیز تجربه نمایند.

وی گفت: توریستان آلمانی بیشترین ورودی توریستان خارجی به استان را دارا هستند و این به دلیل علاقه آنان به فرهنگ و تاریخ غنی خراسان جنوبی است.

ورود مسافران و توریستان به خراسان جنوبی در نوروز 1400 با توجه به آبی و زرد بودن شهرهای استان آزاد بود و اقامتگاه های بوم گردی بیشترین سهم اسکان مسافران را به خود اختصاص داد.

خراسان جنوبی با بیش از 942 اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی در مجاورت 6 استان کشور واقع شده است.

این استان کویری به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد و حوله بافی (توبافی) روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند سال 1397 ثبت جهانی شد.

خراسان جنوبی بیشترین سطح زیر کشت زرشک در ایران را داراست و روستای افین شهرستان زیرکوه نیز خاستگاه زرشک بی دانه است که در فراوری زرشک به عنوان پایتخت این محصول شناخته می گردد و مقصد توریستان است.

بیشتر بخوانید:

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54445

به "سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید