سفر 15 هزار کیلومتری به عشق خانه خدا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مناسک حج امسال در حالی از امروز با حرکت حجاج به سمت عرفات آغاز می شود که برخی مسلمانان با پیمودن مسیرهای چند هزار کیلومتری خود را به عربستان رسانده اند.

سفر 15 هزار کیلومتری به عشق خانه خدا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از گلف نیوز، هر ساله میلیون ها مسلمان از کشورهای مختلف خود را برای انجام سفر حج به سرزمین وحی می رسانند، اما امسال سفر 15 هزار کیلومتری چهار زائر از هاوایی به عربستان، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

کوری گالیوان با اصالت آمریکایی و همسرش آندهینی متولد اندونزی و به همراه دو دخترشان با پیمودن راستا هوایی 26 ساعته که توقف های متعددی نیز در راستا پروازی تا عربستان داشته اند، راستا 15 هزار کیلومتری را برای انجام فریضه حج به جان خریده اند.

گالیوان در این باره می گوید: این حس واقعی و معنای حقیقی واژه زیارت است. ما زائران واقعی هستیم. صدها سال قبل زائران از طریق زمینی و یا دریایی با قایق چندین ماه طول می کشید برای سفر حج به عربستان برسند.

آندهینی که معلم مدرسه است چندین ماه از لحاظ جسمانی و روحی خود را آماده سفر حج کرده است. این خانواده که ویزای حج را از سهمیه اختصاص یافته به کشور آمریکا دریافت کرده اند، 16 روز در مکه و مدینه خواهند بود.

آژانس مسافرتی که خدمات حج را برای آن ها فراهم کرده، مبلغ 8000 دلار برای هر نفر بابت بلیت هواپیما، هتل پنج ستاره، ترانسفر، هزینه ویزا، غذا و سایر خدمات از آن ها دریافت کرده است.

اما این تنها ماجرای عجیب مسافرت طولانی به حج امسال نیست. یک تیم از زائران اهل مالزی نیز با عبور از مرزهای 10 کشور و پیمودن بیش از 15 هزار کیلومتر، خود را به عربستان رسانده است.

آن ها که شامل 9 مرد و دو زن هستند، تمام طول راستا را از مالزی با خودرو شخصی طی کرده و به دبی رسیده اند و پس از آن با هواپیما وارد جده شدند.

آن ها با عبور از تایلند، لائوس، چین، قرقیزستان، ازبکستان و ترکمنستان وارد ایران شدند و با کرایه کردن قایق، به شارجه رسیدند. پس از رانندگی با خودرو تا دوبی، با هواپیما وارد جده شدند و مجددا تا مکه را با خودرو طی کردند.

سفر آن ها 17 جولای آغاز شد و روزانه حدود 8 تا 12 ساعت و بالغ بر 700 کیلومتر راستا را طی می کردند که در مجموع حدود 15 هزار کیلومتر از مالزی برای ورود به عربستان رانندگی کرده اند.

امسال حدود 30 هزار و 200 مسلمان از مالزی برای انجام فریضه حج به عربستان سفر کردند.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17804

به "سفر 15 هزار کیلومتری به عشق خانه خدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر 15 هزار کیلومتری به عشق خانه خدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید