سقوط 50 درصدی معاملات اوراق بدهی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: امروز 19 خرداد 1400 حجم معاملات اوراق بدهی سقوطی 50 درصدی داشت.

سقوط 50 درصدی معاملات اوراق بدهی

به گزارش خبرنگاران امروز چهارشنبه حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه با حدود 50 درصد کاهش به 112 میلیارد تومان رسید. این معاملات روی 35 نماد اخزا و 8 نماد اراد انجام شد.

حجم معاملات عمده هم در بازار ثانویه به 5.2 هزار میلیارد تومان رسید که احتمالا به اجرای عملیات بازار باز از طریق بانک مرکزی مربوط می شود. هفته گذشته بانک مرکزی اطلاعیه حراج اوراق بدهی دولتی را در 19 خرداد منتشر کرده بود، اما با توجه به اینکه امروز معامله ای روی نمادهای اوراق نو انجام نشد، می توان نتیجه گرفت که این هفته تقاضایی برای خرید اوراق بدهی دولتی در حراج وجود نداشته است.

بررسی منحنی بازده استخراج شده از 36 نماد اخزا نشان می دهد که نرخ های بازده نسبت به روز گذشته کاهشی بوده اند. نرخ اوراق با سررسیدهای یک سال در سطح 21.99 درصد باثبات بود. نرخ بازده اوراق با سررسید دو و سه سال با 3 و 8 دهم درصد کاهش به ترتیب به 22.05 و 22.06 درصد رسید. نرخ بازده اتی در سال دوم هم با 7 دهم درصد کاهش به 22.08 درصد رسید.

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

امروز فرایند نرخ بازدهی اوراق آینده ونقدی مسطح ومماس با یک دیگر بود. این فرایند عملا با محور 22 درصد مماس بود، به این ترتین می توان گفت که نرخ سود آینده در همه سررسیدها حدود 22 درصد بوده است.

نرخ بازده نقدی و آینده

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف از طریق عرضه و تقاضا کشف می شود. نرخ کشف شده بر اساس این سازوکار ماز طریق بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می دهد. همچنین از تفاوت نرخ های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می توان برای استخراج بازده آینده مورد انتظار سرمایه گذاران استفاده کرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61306

به "سقوط 50 درصدی معاملات اوراق بدهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 50 درصدی معاملات اوراق بدهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید