سیاستمداران از قوانین فیس بوک مبرا شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، فیس بوک اعلام نموده است سیاستمداران ملزم به رعایت راهنمای انتشار پست در این پلتفرم نیستند مگر آنکه پست های آنها خشونت آمیز و تبلیغاتی باشد.

سیاستمداران از قوانین فیس بوک مبرا شدند

این شرکت قوانین خود درباره محتوایی که سیاستمداران به اشتراک می گذارند را به طور شفاف شرح داد و خاطرنشان کرد: نقش ما دخالت در اظهار نظر سیاستمداران نیست. با این وجود اگر محتوای پست های سیاستمداران به ایجاد خشونت و آزار در دنیای واقعی گردد، فیس بوک آنها را حذف می نماید.

این درحالی است که توئیتر نیز سیاست مشابهی را در پیش گرفته است. اما با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 2020، فیس بوک تاکید دارد که در اختلافات سیاسی دخالتی نمی نماید.

نیک کلگ، مدیر بخش ارتباطات فیس بوک این سیاست را در یک پست وبلاگی شرح داده است.

در این بیانیه آمده است: هنگامیکه فردی بیانیه یا پستی منتشر کند که خلاف استانداردهای پلتفرم ما باشد، اگر تشخیص دهیم که توجه عموم کاربران برای مشاهده آن بیشتر از خطرات احتمالی انتشار آن است، این پست در شبکه اجتماعی باقی می ماند. از این پس ما اظهارنظرهای سیاستمداران را محتوایی خبرساز در نظر می گیریم که براساس یک قانون کلی باید منتشر گردد.

با توجه به آنچه گفته شده فیس بوک پیغام های تهدید آمیز علیه شخصی خاص را حذف می نماید. همچنین این پلتفرم از هر کسی که یک کاندیدای سیاسی در هر سطح دولت باشد نیز پشتیبانی می نماید. به عبارت دیگر طبق این بیانیه اتهامات سیاستمداران علیه یکدیگر از پلتفرم فیس بوک حذف نمی گردد.

همچنین به گفته او فیس بوک ادعاهای سیاستمداران در پست های انتشاری را به سازمان های آنالیز واقعیت (fact-checking organizations) ارسال نمی نماید. اما اگر محتوایی منتشر گردد که قبلا نامعتبر اعلام شده باشد، دوباره آنالیز خواهد شد. به این ترتیب سیاستمداران نمی توانند پست های جعلی را منتشر نمایند.

این در حالی است که فیس بوک سعی دارد این قوانین را با کوشش های خود برای ممنوعیت انتشار اخبار جعلی و محتوای غلط سیاسی متوازن کند.

کلگ در ادامه بیانیه خود نوشت: البته فیس بوک همچنان با پست های تبلیغاتی برخورد می نماید و اظهار نظرهایی که به خشونت منجر گردد نیز به هیچ وجه در این پلتفرم قابل قبول نیست.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14225

به "سیاستمداران از قوانین فیس بوک مبرا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستمداران از قوانین فیس بوک مبرا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید