سیگاری ها بیماری کووید-19 را جدی تر بگیرند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مجله ایلیاد/ براساس مطالعه جدیدی که در مجله European Respiratory Journal منتشر شده است، سیگاری ها و مبتلایان به بیماری COPD که بیماری مزمن انسداد ریوی است، نسبت به ویروس کرونا جدید آسیب پذیرتر هستند، زیرا آنزیم مورد احتیاج برای ورود ویروس را در ریه های خود بیشتر دارند و به همین خاطر، خطر شدت پیدا کردن کووید-19 در این افراد بیشتر است.

سیگاری ها بیماری کووید-19 را جدی تر بگیرند

دکتر جانیس لونگ از دانشگاه بریتیش کلمبیا و بیمارستان پال، می گوید: داده های بدست آمده از چین نشان می دهد که مبتلایان به بیماری COPD به احتمال بیشتری دچار شرایط وخیم بیماری کووید-19 می شوند. ما اینچنین نظریه پردازی نموده ایم که میزان ACE2 در دستگاه تنفسی این افراد به نسبت افراد سالم بیشتر است و ویروس به خاطر وجود ACE2 بیشتر، راحت تر می تواند منجر به بروز عفونت گردد.

دکتر لونگ و همکارانش نمونه های گرفته شده از ریه 21 فرد مبتلا به COPD و 21 فرد سالم را با یکدیگر مقایسه نموده اند. آن ها وجود ACE2 را به همراه دیگر عوامل در این دو گروه مقایسه نموده اند. از دیگر عوامل مورد آنالیز این محققین می توان به سیگاری بودن یا نبودن افراد اشاره نمود. آن ها دریافتند که سطح ACE2 در مبتلایان به بیماری مزمن ریوی و سیگاری ها خیلی بیشتر است.

محققین در مرحله بعد، یافته های خود را با داده های یک مطالعه دیگر که در آن 249 فرد دیگر شامل سیگاری ها، غیرسیگاری ها و کسانی که سیگار را ترک نموده اند نیز مقایسه کردند. با این مقایسه، آن ها دریافتند که افراد سیگاری به نسبت کسانی که سیگاری نیستند و یا سیگار را ترک نموده اند از مقادیر بیشتری ACE2 در ریه خود برخوردارند.

لونگ می گوید: ما دریافتیم که مبتلایان به بیماری مزمن تنفسی و سیگاری ها در معرض خطر بیشتری نسبت به کووید-19 هستند و این بیماری می تواند برای آن ها منجر به شرایط وخیم تری گردد. افرادی که بیماری های مزمن تنفسی دارند، باید قرنطینه را به شکل جدی تری رعایت نمایند و الزامات بهداشتی را نیز بیشتر رعایت نمایند. ما همچنین دریافتیم که میزان ACE2 در ریه افرادی که سیگار را ترک نموده اند، مشابه افرادی است که هیچ وقت سیگار نکشیده اند. این موضوع نشان می دهد که این ایام بهترین زمان برای ترک سیگار است تا بتوان به این ترتیب از خطر بیماری کووید-19 نیز کاست.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30188

به "سیگاری ها بیماری کووید-19 را جدی تر بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگاری ها بیماری کووید-19 را جدی تر بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید