شاهکار شهرداری تهران؛ خیابانی که آدینه ها تردد در آن پولی می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پیمانکار بازار پرندگان برای ورود خودروی شهروندان به خیابان مجاور این بازار از آنها پول می گیرد.

شاهکار شهرداری تهران؛ خیابانی که آدینه ها تردد در آن پولی می گردد

به گزارش خبرنگار ، از زمان روی کار آمدن حناچی به عنوان شهردار تهران، رویکردی با عنوان بازگرداندن معابر شهری و فضاهای عمومی به شهروندان در دستور کار نهاده شد.

حناچی پس از به دست دریافت سکان راهنمایی شهر تهران به سرعت دستور جمع آوری کارگاه میان میدان هفت تیر را صادر و از آن به عنوان اقدامی در راستای بازگرداندن فضاهای شهری به مردم یاد کرد.

مدتی بعد هم شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری با همکاری مناطق شهرداری اقدام به جمع آوری دست فروشان چهارراه ولی عصر می نمایند و سپس این اقدام در سایر معابر، مانند بازار تجریش و عبدل آباد هم که دست فروشان در آن حضور گسترده داشتند ادامه یافت.

اگرچه شهرداری تهران بارها به کسبه اماکن تجاری اعلام نموده که حق ندارند، فضای پیاده روها را به منظور قراردادن اجناس و یا جای پارک اشغال نمایند، اما اکنون شاهدیم که یکی از پیمانکاران شهرداری تهران برای ورود مردم به خیابانی که تنها واحد مستقر در آن خودش و یک پادگان نظامی است، از آنها پول می گیرد.

ظاهرا چشمان ناظرین شهرداری فقط خرده فروشان و اقتصادهای خردی را می بیند که که با آنها طرف قرار داد نیست، و اگر متخلف و قانون شکن یکی از پیمانکار خود مانند متولی بازار پرندگان آزادگان باشد، چشمان تیزبین شهرداری نابینا می شوند.

شهروندانی که قصد تردد یا توقف در خیابان پرندگان زینتی آزادگان را دارند، به محض خروج از آزادگان و ورود به خیابان پرندگان زینتی با فردی روبرو می شوند که به عنوان مسئول پارکینگ مجموعه بازار پرندگان، ابتدای این خیابان را مسدود نموده و برای ورود به این خیابان که فضایی عمومی است از مردم 2 هزار تومان هزینه ورود به خیابان می گیرد.

سعیدی شهردار ناحیه 5 شهرداری منطقه 18 تهران در گفت وگو با ، در واکنش به این اتفاق گفت: این اقدام قانونی نیست و آن خیابان یک معبر عمومی است که کسی حق ندارد آن را مسدود نموده و برای ورود شهروندان طلب وجه کند.

شهردار ناحیه 5 شهرداری منطقه 18 با تاکید بر اینکه از این اقدام غیر قانونی جلوگیری می کنیم، اظهار کرد: پیمانکار بازار پرندگان، حق چنین کاری را ندارد و نباید مانع عبور مردم از این خیابان گردد.

شهردار ناحیه 5 شهرداری منطقه 18 با شنیدن این خبر اظهار تعجب کرد و وعده داد که به سرعت مانع انجام این تخلف گردد.

دو روز بعد خبرنگار ما برای پیگیری این وضعیت دوباره به بازار پرندگان می رود تا ببیند که آیا وعده شهردار ناحیه 5 شهرداری منطقه 18 صادق بوده است!

خبرنگار خبرنگاران، پس از مراجعه به محل در کمال ناباوری مشاهده می نماید، دوباره افرادی در میان خیابان، سد راه خودرو های سواری می شوند و از کسانی که قصد پارک خودرو در خیابان داشته و تصمیمی برای ورود به پارکینگ هم ندارند، طلب وجه می نماید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12387

به "شاهکار شهرداری تهران؛ خیابانی که آدینه ها تردد در آن پولی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار شهرداری تهران؛ خیابانی که آدینه ها تردد در آن پولی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید