شفاف ترین نقشه پانورامیک راه شیری منتشر شد، قابلیت زوم اجرام کهکشان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، این نقشه یک تصویر 360 درجه است که نگاه بی سابقه و بی نظیری را از کهشکان ما فراهم می نماید. این تصویر در واقع ترکیبی از دو میلیون تصویر فروسرخ است که تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا طی 10 سال اخیر گرفته است.

شفاف ترین نقشه پانورامیک راه شیری منتشر شد، قابلیت زوم اجرام کهکشان

این تلسکوپ و تصاویر پردازش شده آن توسط محققان دانشگاه ویسکونسین، علاوه بر فراهم آوری دید جدیدی از ساختار کهکشان راه شیری، افزودن بیش از 200 میلیون جرم جدید به کاتالوگ کهکشان راه شیری را امکان پذیر کردند.

این تصویر تعاملی که به صورت آنلاین منتشر شده ، قابل زوم کردن است و به کاربران امکان می دهد به سطح کهکشان نگاهی انداخته و بر اجرام آن از جمله سحابی ها، حباب ها ، قلب کهکشان و دیگر پدیده های عجیب و غریب آن زوم نمایند.

این تصویر موزاییکی 360 درجه ای در کنفرانس TEDActive 2014 در ونکوور منتشر شد و بخشی از پروژه Glimpse36 است که سطح کهکشان ما را از تمامی جهات نقشه برداری می نماید.

این تلسکوپ 3 درصد از آسمان ما را هدف قرار داده اما به خاطر تمرکز بر نواری در اطراف زمین که در لبه سطح کهکشان راه شیری واقع شده است، بیش از نیمی از تمامی ستاره های کهکشان را نشان می دهد.

دانشمندان می گویند اگر بخواهیم این تصویر را چاپ کنیم به یک کاغذ به بزرگی یک ورزشگاه فوتبال احتیاج داریم از این رو این نقشه به شکل یک مجموعه از تصاویر به طور آنلاین منتشر شده است.

تلسکوپ اسپیتزر در سال 2003 به فضا پرتاب شد و برای تهیه تصاویر سطح راه شیری در نور فروسرخ 172 روز یا چهار هزار و 142 ساعت زمان صرف نموده است . اما این نخستین بار است که این تصاویر برای تهیه یک دید پانورامیک به هم چسبانده می شوند.

راه شیری یک حلقه مارپیچ مسطح است و منظومه شمسی ما در بخش یک سوم بیرونی کهکشان و بر روی یکی از بازوهای مارپیچی واقع شده است.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25222

به "شفاف ترین نقشه پانورامیک راه شیری منتشر شد، قابلیت زوم اجرام کهکشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفاف ترین نقشه پانورامیک راه شیری منتشر شد، قابلیت زوم اجرام کهکشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید