شناسایی 1200 هکتار زمین برای زراعت چوب در گیلان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان با اشاره به زراعت چوب در راستای رونق فراوری و حمایت از فراوریکنندگان، گفت: تاکنون 1200 هکتار زمین برای این موضوع شناسایی شده و کسانی که می توانند در سطح وسیعی زراعت چوب را انجام دهند تا زمین ها به وسیله مزایده به آنان واگذار گردد.

شناسایی 1200 هکتار زمین برای زراعت چوب در گیلان

ارسلان زارع امروز در جلسه ای که با حضور تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان گیلان به منظور رسیدگی به مسائل واحدهای فراوریی بزرگ و اشتغالزایی استان برای حفظ اشتغال و توسعه واحدهای فراوریی بر مبنای صادرات برگزار گشت، اظهار کرد: عمده مسائل واحدهای فراوریی استان تامین زیرساخت ها و سرمایه در گردش مورد احتیاج برای فراوری بوده است.

استاندار گیلان بر لزوم حفظ توان واحدهای فراوریی تاکید نمود و اضافه نمود: بعضی از واحدهای فراوریی استان دارای سرمایه گذاران ملی هستند که این سرمایه گذاران می بایست یا سرمایه جدید به واحد تزریق نمایند یا در صورت عدم توان، آن را به افراد دارای اهلیت و ترجیحا بومی واگذار نمایند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بنگاه داری به هیچ وجه شایسته نهادهای دولتی و بانک های عامل نیست، گفت: یکی از مهمترین هدف های ما با توجه به شرایط کنونی کشور، حمایت از فراوری داخلی و فراوریات حوزه صنعت و کشاورزی است و به همین دلیل، پیوسته جلساتی با عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری برگزار می گردد.

وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی اعم از تامین اجتماعی، امور مالیاتی، آب، برق و گاز همه همکاری لازم را داشته اند و بانک ها نیز با وجود بعضی تنگناها، همراهی دارند.

زارع به موضوع زراعت چوب اشاره و بیان نمود: از شهریورماه سال جاری به طور جدی به این مهم پرداخته ایم و تاکنون 1200 هکتار زمین برای این موضوع شناسایی شده است؛ رویکرد ما این است کسانی که ذینفع ماجرا هستند، می توانند در سطح وسیعی زراعت چوب را انجام دهند و زمین ها به وسیله مزایده واگذار گردد.

در ادامه ذبیح اله نیکفر، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه این جلسه به منظور برطرف مسائل صاحبان صنایع برگزار گشت، اظهار کرد: می بایست از ظرفیت مسئولان اجرایی در حوزه های مختلف و به وسیله نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد مسائلی از قبیل تهیه مواد اولیه، سرمایه در گردش، استمهال تسهیلاتی که از بانک ها دریافت نموده اند، استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: برطرف مسائل صنایع فراوریی و صنعتی استان موجب خواهد شد شاهد رونق فراوری، تقویت بنگاه های فراوریی و حفظ وضع موجود باشیم.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه مسائل مجتمع فولاد گیلان، ایران رادیاتور، فولاد آناهیتا، لاستیک سازی گیلان، ایران پوپلین و شرکت چوب و کاغذ چوکا آنالیز شد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19031

به "شناسایی 1200 هکتار زمین برای زراعت چوب در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 1200 هکتار زمین برای زراعت چوب در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید