شناگران حق ندارند به وایلدکارت فکر کنند، قول کسب سهمیه را می دهم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری کادر فنی تیم ملی شنا صبح امروز در مجموعه ورزشی شیرودی برگزار شد و کادر فنی توضیحات خود را جهت کسب سهمیه المپیک 2020 شناگران ارائه دادند.

شناگران حق ندارند به وایلدکارت فکر کنند، قول کسب سهمیه را می دهم

محسن سمیع زاده مدیر فنی تیم های ملی شنا گفت: ابتدا باید خوشحالی خود را برای حل شدن موضوع استخر آزادی بیان کنم چرا که خانه شنا به خانواده اش بازگشت. تیم های ملی از سال گذشته برنامه های خود را آغاز کرده اند و ما می دانیم که کار بسیار سخت و دشواری برای کسب سهمیه پیش رو داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته ساختار مدرنی را در شنای ایران طراحی کردیم که در حال حاضر در تمام دنیا انجام می شود. این طرح با کاهش هزینه ها، باعث کسب نتایج درخشانی می شود.

مدیر فنی تیم های ملی شنا افزود: با اجرای این طرح، برنامه های شنا در شهرستان ها به خوبی انجام می شود و همین جا جا دارد از مربیان شهرستانی که توانسته اند برنامه ها را عملی کنند، تشکر کنم.

سمیع زاده شرح داد: برای رسیدن به المپیک، فاکتورهای بسیاری نیاز است. برای مثال در کشورهای بلوک غرب و آمریکا سالانه چندین هزار مسابقه برگزار می شود و امکانات سخت افزاری بسیاری در اختیار دارند اما در کشورهای بلوک شرق، سیستم گلخانه ای وجود دارد که در آن به پرورش نخبگان می پردازند. کشور ما نیز با داشتن محدودیت ها، نمی تواند از هیچیک از این الگوها بهره برداری کند.

وی گفت: هیچ استخر رایگانی در اختیار توسعه شنای قهرمانی و همگانی وجود ندارد. استخر 9دی سالانه یک میلیارد هزینه دریافت می کند. ما به شدت با ضعف سخت افزار روبرو هستیم. ورزشکاران ما باید سالانه در 12 مسابقه شرکت کنند که به دلیل محدودیت ها، ما تنها در دو مسابقه حضور داریم.

مدیر فنی تیم های ملی شنا درباره مسابقات کسب سهمیه شرح داد: از زمانی که رقابت های انتخابی المپیک آغاز شده است، بالغ بر هزار مسابقه برگزار می شود و هزاران نفر برای کسب سهمیه تلاش می کنند. تلاش ما ابتدا بر این است که رکوردها را به یک زمان استاندارد برسانیم و سپس در مسابقات حضور یابیم. تا فروردین ماه سال جاری هیچ اعزامی نداشتیم و ما تشنه مسابقات هستیم. برنامه هایمان را به فدراسیون اعلام کرده ایم. چهار شناگر داریم که این تعداد شانس کسب سهمیه دارند که اگر به مسابقات مختلف اعزام شوند، می توانند به سهمیه المپیک دست یابند.

سمیع زاده در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر هیچیک از شناگران پیروز به کسب سهمیه نشوند، سهمیه وایلدکارت به چه کسی تعلق خواهد گرفت؟ گفت: من خجالت می کشم که بگویم شنای ایران بار دیگر با وایلدکارت راهی المپیک شده است و ورزشکاران ما نیز چنین حقی ندارند که به وایلدکارت فکر کنند. تلاش ما کسب ورودی المپیک است و اگر شناگران ما در مسابقات مختلف حضور یابند، قول می دهم که سهمیه را خواهیم گرفت.

وی در ادامه تأکید کرد: به تک تک شناگرانم اعتماد دارم و به احترام آنها می ایستم. بسیار امیدوارم که ما بتوانیم ورودی المپیک را به دست آوریم. باور کنید زمانی که تیم های شنای ایران در مسابقات برون مرزی حاضر می شوند، مربیان خارجی وقتی متوجه می شوند که ملی پوشان ایران با کمترین امکانات، به چنین رکوردهایی می رسند، می گویند دروغ نگویید، چرا که باور ندارند با چنین امکانات کمی، بتوانیم به چنین رکوردهایی دست یابیم.

مدیر فنی تیم های ملی شنا گفت: شناگران ما توانایی دارند به شرط آنکه دیده شوند. متأسفانه شنا دیده نمی شود. از زمانی که من کودک بودم، بارها شنیده ام که قرار است کمیته ای برای رشته های پایه افتتاح شود و این رشته در معرض توجه قرار گیرد اما من به سمت دبیرکلی فدراسیون نیز منصوب شدم و هنوز خبری از توجهات نیست.

وی افزود: شنا نه تنها مادر ورزش ها است بلکه در حال حاضر پدر رشته های ورزشی نیز شده است چرا که استخرهای ما در بخش خصوصی به رشته هایی مانند والیبال، تکواندو و سایر رشته ها اجاره داده می شود و آنها با آماده سازی، راهی مسابقات خود می شوند.

سمیع زاده درباره جذب مربی خارجی نیز گفت: جذب مربی خارجی را با کمیته فنی شنا مصوب کرده ایم اما این شرایط را گذاشتیم هر مربی که در ایران حاضر شود، باید برای چندین سال در ایران بماند چرا که شنا در کوتاه مدت نتیجه نمی گیرد. علاوه بر این، ما باید بسترها را نیز برای مربی خارجی فراهم کنیم؛ تنها با یک استخر نمی توانیم به پیروزیت در شنا دست یابیم.

مدیر فنی تیم های ملی شنا در ادامه با اشاره به ماده 88 واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی گفت: این ماده برای ورزش سرطان زا است. با نادیده دریافت ورزش، درواقع ما سلامت جامعه را کاهش می دهیم و این از هر چیزی خطرناکتر است. امیدوارم کنندگان مجلس در آینده برای این موضوع تدبیری بیندیشند.

همچنین حمید اسکندریون رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا در این جلسه گفت: ما در کمیته فنی، برنامه ریزی های مدونی انجام داده ایم. اردوهای غیرمتمرکزی طراحی شده است که در شهرستان ها و پایگاه ها برگزار می شود. رکوردهای خوبی تا به امروز ثبت شده و در پی ارتقای آن هستیم. برنامه های زیادی داریم. قطعاً برای پیشرفت، ادامه خواهیم داد.

اسکندریون تأکید کرد: حضور در المپیک یک افتخار بزرگ است و همه کشورهای توسعه یافته در آن شرکت می کنند. امروز هدف ما، کسب سهمیه المپیک است تا بتوانیم در آن شرکت کنیم.

خشایار حضرتی مربی تیم های ملی شنا نیز در انتها گفت: شنای ایران با ابزار بسیار کم، رو به جلو حرکت می کند. ما تنها دو استخر آزادی و 9 دی را در اختیار داریم که استاندارد هستند و در اختیار هر سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو قرار دارند. ای کاش حداقل یک استخر رایگان در اختیار هیئت ها قرار می گرفت تا آنها بتوانند به راحتی تمرینات خود را پیگیری کنند. اگر این اتفاقات رخ دهد، پیشرفت سریع تری خواهیم داشت. فدراسیون شنا با بودجه بسیار محدود، سه رشته را تحت پوشش دارد. امیدوارم پس از حضور 40 ساله ام در شنا، شاهد رفع چنین مشکلاتی باشیم.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9407

به "شناگران حق ندارند به وایلدکارت فکر کنند، قول کسب سهمیه را می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناگران حق ندارند به وایلدکارت فکر کنند، قول کسب سهمیه را می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید