شهرهایی که چشم دیدن گردشگران خارجی را ندارند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وقتی به این مناطق زیبا در دنیا سفر می کنید، خیلی توقع استقبال گرم از سوی ساکنان آن را نداشته باشید.

شهرهایی که چشم دیدن گردشگران خارجی را ندارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، ونیز ایتالیا تنها شهر گردشگری دنیا نیست که ساکنان آن از ورود بی رویه توریست های خارجی به ستوه آمده اند، چندین منطقه زیبای دیگر نیز همچون ونیز به دنبال معین سقف برای ورود گردشگران هستند.

جزایر تایلندی

تایلند یکی از کشورهایی است که همیشه بیشترین استقبال را از حضور گردشگران می نماید، اما بعضی از مناطق این کشور آسیایی به سبب نگرانی های زیست محیطی از پذیرش توریست ها معذور هستند.

جزایر Koh Khai Nu ،Koh Khai Nai و Koh Khai Nok که به سبب سواحل مرجانی بسیار زیبای خود شهرت دارند و پیش از این روزانه پذیرای خیل عظیم گردشگران از شهر پوکت بودند، از ماه می به شدت از ورود گردشگران ممانعت می نمایند. اداره منابع دریایی و مرجانی تایلند اعلام نموده تا 80 درصد از صخره های مرجان در این مناطق نابود شده اند و به همین دلیل تصمیم به ممنوعیت ورود گردشگران گرفته ایم.

بوتان

صتعت گردشگری تنها از سال 1974 در کشور بوتان آغاز به فعالیت نموده و از آن موقع نیز تصمیم هایی برای تنظیم بازار گردشگری در جهت حفظ مناظر بکر و فرهنگ منحصر به فرد این کشور گرفته شده است. این کشور که در لبه کوه هیمالیا قرار گرفته است، سیاست گردشگران با ارزش بالا و تاثیرات کم را در پیش گرفته و به همین دلیل شمار گردشگران خود را محدود نموده و اغلب گردشگران برای ویزا باید روزی 190 پوند هزینه نمایند.

بارسلون، اسپانیا

زمانی که آدا کولائو به عنوان اولین شهردار زن بارسلون انتخاب شد، وعده های خود درباره جلوگیری از زیان رساندن گردشگری به شهر مورد علاقه اش را فراموش نکرد. وی با اشاره به شهر ونیز به عنوان درس عبرت گفت نمی خواهیم شهر ما یه یک مغازه سوغات فروشی ارزان تبدیل گردد.

وی از زمان قبول مسئولیت جلوی همه مجوزهای ساخت هتل و آپارتمان های اقامتی را گرفته و سایت AirBnb (وبسایتی است که مردم در آن مکان های اقامتی را کرایه می دهند) را 30 هزار پوند جریمه نموده است. وی همچنین خواهان اعمال مالیات جدید گردشگری و محدود کردن شمار گردشگران شده است. قایق های ارزان در شهر مشکل ایجاد نموده است.

آمستردام، هلند

فرانس فن در اورت مسئول بازاریابی گردشگری شهر آمستردام اخیرا اعلام نموده که این شهر کمی توریست زده شده و گردشگری شهرها را به کام مرگ می فرستد. هیچ کس دیگر در منطقه تاریخی آمستردام زندگی نمی نماید و بسیاری دیگر از شهرهای تاریخی کوچکتر در اروپا نیز در حال نابودی به دست گردشگران هستند.

وی همچنین عنوان نموده که دیگر حتی یک پوند نیز برای بازاریابی گردشگری آمستردام هزینه نمی نماید، چرا که دیگر در پی جذب گردشگر نیستند. ما گردشگرانی را می خواهیم که به شهر علاقه مند باشند. ما شاهد گردشگرانی هستیم که هیچ احترامی برای شخصیت های شهر قائل نیستند. قایق های ارزان برای شهر ایجاد مشکل نموده است.

چشمه های آب گرم، ژاپن

یکی از دلایل مهم سفر به ژاپن برای بسیاری از گردشگران تجربه چشمه های آب گرم (onsen) و حمام های طبیعی آن است. بیشتر گردشگران بدن این که سوالی را پاسخ دهند به این چشمه ها می روند اما اگر روی بدنتان تَتو داشته داشته باشید ماجرا فرق دارد. امار سال 2015 آژانس گردشگری ژاپن نشان میدهد از ورود بیش از نیمی از بازدیدنمایندگان از این چشمه های آب گرم طبیعی به دلیل داشتن تَتو ممانعت می گردد و یا از آن ها خواسته می گردد روی قسمت خالکوبی شده خود را بپوشانند. خالکوبی در کشور ژاپن تابو محسوب می گردد و مردمان این کشور را به یاد تبهکاران یاکوزا می اندازد. در 10 سال اخیر و با افزایش شمار گردشگران در ژاپن مساله خالکوبی به یم مشکل فزاینده تبدیل شده است.

سینک تر، ایتالیا

این منطقه ساحلی زیبا که یکی از میراث ثبت شده در فهرست دنیای یونسکو نیز است از اولین پیشگامان جلوگیری از هجوم بی رویه گردشگران است. پس از افزایش فشارها به دنبال ورود بیش از حد گردشگران، مسئولان این منطقه در فوریه 2016 اظهار داشتند که سیستم بلیت فروشی را برای ورود به منطقه راه اندازی خواهند کرد و با رسیدن شمار گردشگران به 1.5 میلیون نفر، گردشگر جدیدی پذیرفته نمی گردد. در تابستان سال 2015 در مجموع 2.5 میلیون نفر از گردشگران خارجی از روستاهای ساحلی و زیبای این منطقه دیدن نموده بودند.

جزیره سانتورینی، یونان

جزیره سانتورینی که با نام ثرا نیز شناخته می گردد، پرازدحام ترین بندر در یونان است که در سال 2016 اظهار داشت شمار کشتی های مسافرتی در این بندر باید کاهش یابد. این جزیره زیبا که در 200 کیلومتری جنوب شرقی یونان قرار گرفته است و بیشتر برای خانه های سفید و گنبدهای آبی اش معروف شده، روزانه پذیرای 10 هزار گردشگر است که همگی به وسیله کشتی های گردشگری به این جزیره می آیند. اکنون تعداد گردشگران روزانه این جزیره به 8 هزار نفر کاهش پیدا نموده است و قرار است این طرح به صورت کامل در تابستان سال جاری برگزار گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10474

به "شهرهایی که چشم دیدن گردشگران خارجی را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهایی که چشم دیدن گردشگران خارجی را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید