شهر دستجرد قم را بیشتر بشناسید Dastjerd

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دَستجـِرد شهری است در بخش خلجستان استان قم ایران. دستجرد مرکز این بخش است. این شهر بسیار خوش آب و هوا در دامنه کوه واقع شده و دارای چندین قنات پرآب و باغات میوه می باشد. کوه های اطراف این شهر در فصلهای مختلف دارای ریواس، کنگر و انواع گیاهان کمیاب داروئی می باشد. به علاوه تعداد زیادی گلخانه در حال فراوری صیفی جات و قارچ در این شهر می باشند.محصول اصلی این شهر گردو و انگور و بعضاً زردآلو است.در این شهر رودخانه ای باصفا که محل گردشگری جدیدی مخصوص شهرها و روستاهای اطراف می باشد وجود دارد. این شهر دارای مناطق متنوع و زیبایی همچون سرچشمه، خونیان، رزلان، بافیلو و دشت بالا می باشد که هر یک دارای ویژگیهای خاص خود می باشد.مردم این شهر بسیار خون گرم، شیعه مذهب و به زبان فارسی سلیس با لهجه ای نزدیک به لهجه قم تکلم می کنند . در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های دستجرد قم بیشتر آشنا شوید.

شهر دستجرد قم را بیشتر بشناسید Dastjerd

بلیط هواپیما در طاهاگشت

دهکده توریستی تفریحی صبا

در دهکده صبا فعالیت هایی نظیر دوچرخه سواری، قایق رانی بر روی دریاچه مصنوعی و زیبای دهکده، ماهیگیری، اسکیت سواری، پیاده روی در فضای مفرح مجموعه و استراحت بر روی نیمکت های گاه و بیگاه می تواند ساعاتی خوش را برای تان رقم زند. اما چیزی که در این دهکده آدرنالین خونتان را افزایش می دهد تفریحات مفرح آبی بر روی دریاچه است که در کمتر جایی می توانید آن را بیابید.

اگر هم خستگی روزمرگی تان زیاد است و احتیاج به احیای بیشتر روحی و جسمی دارید می توانید با اقامت در اقامتگاه های مجهز دهکده، شبی آرام و رویایی را برای خود رقم زنید. پیشنهاد می کنیم اگر با ماشین شخصی به قم سفر می کنید در راستا خود سری هم به مجتمع مهر و ماه بزنید و اروپا را در ایران ببینید .

منطقه ییلاقی خلجستان

منطقه ییلاقی خلجستان، با روستاهای اطراف آن، آب و هوای معتدل کوهستانی دارد و از مناطق ییلاقی استان قم به شمار می رود.خلجستان یکی دیگر از بخش­های استان قم است که مرکز آن شهر دستجرد است. آثار باستانی همچون چهارطاقی نویس و تپه تاریخی وسفونجرد در این منطقه وجود دارند. در روستای طینوج نیز کاروانسرا و پلی از دوران صفویه باقی مانده است.وجود باغ های زیبا، مجموعه گلخانه کوثر، کوه های مرتفع، آب شیرین و قرار دریافت در راستا بزرگراه های قم - ساوه و قم - تفرش، سبب شده تا گردشگران داخلی و خارجی از این منطقه دیدن نمایند و بخش خصوصی بابت احداث تأسیسات گردشگری اقدام نماید.

آستان امامزاده زکریا دستجرد

آستان امامزاده زکریا مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان قم، بخش خلجستان، روستای عیسی آباد واقع شده است. این اثر در تاریخ 5 آذر 1380 با شمارهٔ ثبت 4420 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آستان مقدس امامزاده ابراهیم دستجرد

آستان امامزاده ابراهیم (علیه السلام) در استان قم، شهرستان قم، بخش خلجستان، شهر دستجرد واقع شده است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26399

به "شهر دستجرد قم را بیشتر بشناسید Dastjerd" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر دستجرد قم را بیشتر بشناسید Dastjerd"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید