شهر ممنوعه چین یکباره شهر مجاز شد!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شهر ممنوعه چین

همواره برای همه ما یا حداکثر اکثر ماها کلمه ممنوعه کلمه ای حساسیت برانگیز و جلب توجه کننده بوده است. وقتی می شنویم که چیزی ممنوعه است ذهنمان قلقلک می گردد فرقی هم ندارد که کیکی باشد که مادرتان درست نموده و گفته که نباید به آن دست بزنید! یا شهری پر از آثار باستانی و صنایع دستی اسرارآمیز. شهر ممنوعه چین دیگر امروزه ممنوعه نیست و حتی در واقع هر ساله میزبان میلیون ها توریست و گردشگر از سرتاسر دنیا است، پس شاید بد نباشد که اسم آن را به جای شهر ممنوعه، شهر مجاز بگذارند! شاید فکر کنید حالا که دیگر همه می توانند به این شهر بروند پس احتمالا هیچ چیز جالبی در خصوص آن وجود ندارد. در حالیکه گذشته شهر ممنوعه به اندازه ای جذاب است و حقایقی در خصوص آن هست که واقعا کمتر کسی از آن با خبر است. با خواندن ادامه این مطلب خبرنگاران شما هم از این حقایق مطلع شوید.

شهر ممنوعه چین یکباره شهر مجاز شد!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شهر ممنوعه چین واقعا یک شهر نیست!

شهر ممنوعه چین در واقع یک کاخ است نه یک شهر! این مجموعه در آن دوران ساخته شد تا محل زندگی یک نفر باشد، این مجموعه با هزاران اتاق و صدها ساختمان که در واقع مکان اختصاصی پادشاه چین در آن دوران بود و هیچ کس دیگری حق مالکیت درآن نداشت و مردم عادی حتی حق ورود به آن را نداشتند و به همین دلیل به آن شهر ممنوعه گفته می گردد.

ترجمه کامل اسم آن می گردد شهر ممنوعه بنفش!

در واقع عبارت انگلیسی Forbidden city به معنای شهر ممنوعه از عبارت Zijin Chen برداشته شده است که ترجمه دقیقی آن گردد شهر ممنوعه بنفش. خوب بهتر است قبل از این که فورا سراغ عکس های شهرممنوعه چین بروید و دنبال یک نقطه بنفش باشید، اول باید بدانید که این اسم هیچ ربطی به رنگ این مجموعه ندارد. در واقع این اسم اشاره به ستاره شمالی دارد که چینی ها رنگ آن را مرتبط به رنگ بنفش می دانند. در واقع ستاره شمالی برای چینی ها اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که آن ها بر این باورند که یکی از افراد مقدس آن ها در این ستاره زندگی می نماید و امپراطور هم همتای این آدم در روی زمین است، خیلی منطقی!

ساخت این مجموعه 14 سال زمان برد!

کارگرانی که برای ساخت این مجموعه به کار گرفته شده بودند، 14 سال تمام شب و روز را کار کردند و گفته می گردد که یک میلیون نفر برای ساخت آن یاری نموده اند. البته اگر به تعداد اتاق ها و کاخ هایی که در شهر ممنوعه چین قرار گرفته است و همچنین جزییاتی که در آن ها رعایت شده خوب دقت کنیم می بینیم که واقعا زمان زیادی نیست. نکته ای که در باره این مجموعه به چشم می آید جدای از تعداد کارگران، حمل کردن مواد و مصالح در آن دوران توسط آن ها از نقطه الف به نقطه ب بوده است.

طبق گفته دانشمندان آمریکایی، برخی از تخته سنگ هایی که در این شهر استفاده شده است بیشتر از 100 تن وزن دارند و گاهی از مسافت های 40 مایل به بالا باید به آن جا آورده می شده اند. در آن موقع هم هیچ اهرم و یا چرخی که بتواند این وزن را جا به جا کند وجود نداشته است، در نتیجه معین است که آن ها چه سختی ای را تحمل نموده اند.

شهر ممنوعه حداقل 50 بار خراب شده است!

همان طور که معین است مقدار بی نهایت زیادی چوب در ساخت شهر ممنوعه چین استفاده شده است و هچنین هیچ آتش نشانی، هیچ ماهیگیری در آن وجود نداشته است. با این حال ترس از آتش همواره در آن جا وجود داشت و کاخی که در آن جا قرار گرفته است 50 بار تمام در آتش سوخته است! حتی همان اولین سالی که ساخته شد هم یک بار آتش گرفت به هیمن دلیل تصمیم گرفته شد تا ظرف های برنزی بزرگی پر از آب آماه گردد و در همه جای کاخ از آن ها تعدادی گذاشته گردد تا در صورت وقوع دوباره آتش سوزی از آب آن آن استفاد گردد.

200 گربه در شهر ممنوعه چپین زندگی می نمایند!

حالا که دیگر هیچ امپراطوری در شهر ممنوعه چین وجود ندارد، اما ظاهرا وارثان آن ها حالا در شهر پرسه می زنند. طبق گزارشاتی که از این شهر وجود دارد در حال حاضر 200 گربه در این مجموعه زندگی می نماید. این گربه ها واکسنشان همگی زده شده است و هر هفته ویتامین های لازم را دریافت می نمایند و همچنن در مواقعی که هوا سرد باشد اجاه دارند تا وارد شوند. آن ها واقعا خوش شانسند چون هم غذای خوب دریافت می نمایند و هم در قصر سلطنتی ای که روزگاری هیچ انسان عادی حق ورود به آن را نداشت دارند زندگی می نمایند!

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13129

به "شهر ممنوعه چین یکباره شهر مجاز شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر ممنوعه چین یکباره شهر مجاز شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید