صدری: کالدرون به پرسپولیس زمان نمی دهد؛ به دریافت مجوز حرفه ای امید داریم
به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - سرپرست پرسپولیس آخرین شرایط این باشگاه را در آستانه شروع مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تشریح کرد.
سید مجید صدری در گفت وگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، به تشریح شرایط فعلی این باشگاه پرداخت. مشروح این مصاحبه را می خوانید:
نیاز به ساخت بستر آرامش داریم
سرپرست باشگاه پرسپولیس در ابتدا، گفت: فصل بیستم برای ما با قهرمانی و موفقیت به اتمام رسید اما اینجا، انتها راه ما نیست بلکه می خواهیم در فصل نو، همه عناوین و افتخارات را به دست بیاوریم. ما در پی کسب قهرمانی های نو هستیم و برای رسیدن به این منظور، نیاز به ایجاد بستر فکری آرام برای تیم و بازیکنان داریم. یحیی گل محمدی و دستیارانش، برترین نقشه های تاکتیکی را برای هر بازی در فکر دارند و بازیکنان هم برای سربلندی پرسپولیس، با تمام توان می جنگند. این مسائل به ما یاری می نماید تا به افتخارات تازه ای برسیم.
کالدرون به ما زمان نمی دهد
صدری در خصوص شرایط پرونده شکایت گابریل کالدرون سرمربی پیشین پرسپولیس افزود: کالدرون فردی باشخصیت است که کارنامه جالبی در پرسپولیس دارد ولی شکایت او باعث شد باشگاه به دردسر بیفتد. ما کوشش کردیم تا با مذاکره، خطرات احتمالی در خصوص شکایت این مربی آرژانتینی را از باشگاه دور کنیم. از سوی دیگر، فعلا بازیکنی نمی خواهیم و باز یا بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی تفاوتی برای باشگاه ایجاد نمی نماید. کالدرون به ما زمان نداد تا مشکل را طور دیگری حل کنیم ولی مسئولان مختلف در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان از ما حمایت می نمایند تا برترین تصمیم ممکن را بگیریم.
مجوز حرفه ای سازی چالش بزرگی است
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، ضمن قبول نگرانی ها در خصوص مجوز حرفه ای سازی ادامه داد: بله، این موضوع برای ما یک چالش بزرگ به شمار میرود ولی با یاری همکارانم، مشغول حل آن هستیم. کارها با سرعت زیادی انجام می گردد چون نمی خواهیم حتی یک ساعت را از دست بدهیم ولی باید به این موضوع اشاره نمود که بخش عمده مشکل، اصلا به دوران مدیریت فعلی مربوط نمی گردد و در سال های گذشته مسائلی رقم خورد که باعث ایجاد این مسائل شد. به هر حال، می توانیم نسبت به دریافت مجوز حرفه ای سازی امیدوار باشیم چون کوشش زیادی داریم ولی در این مقطع، نیاز به حمایت از باشگاه به وسیله ارگان های مختلف، بیش از همواره احساس می گردد.
مشکل مالیاتی باشگاه جدی است
وی سپس به مسائل مالیاتی باشگاه اشاره نمود و اضافه نمود: در حال حاضر، با یک مشکل بزرگ در خصوص مالیات پرسپولیس روبرویم. از سال 80 تا 92 رقمی از سوی اداره مالیات به باشگاه اعلام شده بود که عدد بسیار سنگینی است و بابت همین بدهی، حساب باشگاه بسته شد. ما درخواست بازبینی و آنالیز دادیم و این رقم سنگین، با کاهش چشمگیری روبرو شد. حالا قرار است حساب ها را باز کنیم و بتوانیم کارها را پیش ببریم. البته مشکل مالیاتی باشگاه بسیار جدی است و باید فکری به حال آن کرد اما این مشکل به مدیریت فعلی مربوط نمی گردد.
باید حساب باشگاه را باز کنیم
صدری گفت: یکی دیگر از مسائلی که برای پرسپولیس در این مقطع ایجاد شده، طلب یک آژانس هواپیمایی است که به خاطر شکایت حقوقی، حساب مان را بسته اند. این آژانس هواپیمایی با مدیران گذشته باشگاه همکاری داشته و در زمان بنده یا آقای سمیعی، هیچ همکاری نداشتیم اما برای برطرف مسائل احتمالی، چند باری توافق کردیم و خواستیم تا با باز شدن حساب باشگاه، شرایط تغییر کند و به جای دادگاه، در داخل باشگاه مشکل را حل کنیم اما تا کنون این اتفاق رخ نداده است. شخصا با مدیر آژانس هواپیمایی تماس گرفتم تا او را راضی به حل مناقشه در فضایی محبت آمیز کنم و توافقات نوی بین مان شکل بگیرد اما ایشان نظرات دیگری داشتند و ما هم می خواهیم این پرونده را در جای دیگری پیگیری کنیم. بالاخره در میان طرفدارانی که ادعا می نمایند عاشق پرسپولیس هستند، طرفداران اینچنینی هم می بینیم که در بدترین و سخت ترین شرایط ممکن، فقط به فکر منافع خود هستند. من روحیه توافق و مصالحه دارم ولی باید این روحیه را در طرف مقابل هم ببینم که فعلا چنین اتفاقی رخ نداده است.
مزایده در دست اقدام است
او اضافه نمود: کارها به شکلی پیش می رود که بتوانیم با برگزاری مزایده، کارگزار نو را معین و معرفی کنیم. معین کارگزار نو به باشگاه یاری می نماید تا شرایط مالی خود را سر و سامان بدهد. اقدامات خوبی تا اینجا شکل گرفته و زمان را مدیریت نموده ایم. اقاله قرارداد با شرکت کارگزار قبلی طولانی شد که این موضوع از دسترس ما خارج بود ولی حالا دیگر نباید به گذشته فکر کنیم بلکه باید حرف مان، اتفاقات آینده باشد. به امید خدا و با یاری اعضای هیات مدیره و کمیته های مختلف و مربتط باشگاه، به زودی، مزایده را انجام می دهیم. عصر دیروز، جلسه تقریبا طولانی مدت هیات مدیره را با موضوع بحث مزایده پشت سر گذاشتیم که خروجی جلسه، ورود فوری به مزایده است و قرار شده امروز (چهارشنبه) مدارک و اسناد مربوطه در سامانه بارگذاری گردد.
تقابل با الهلال برای مردم قاره آسیا مجذوب کننده است
سرپرست باشگاه پرسپولیس توضیح داد: مسائل مربوط به سفر تیم به عربستان در حال اجرا است و می خواهیم تدارک حرفه ای و کاملی برای این مسابقه داشته باشیم. با توجه به بازیکنان و مربیان حرفه ای که داریم، خیال مان بابت بازی با هر حریفی راحت می گردد. آنها فعل خواستن را صرف نموده اند و تا به حال هم، برترین عملکرد را نشان دادند. باشگاه هم به خوبی از تیم قدرتمند خود حمایت نموده است. تقابل با تیم بزرگی مثل الهلال عربستان، برای همه مردم ایران و حتی قاره آسیا مجذوب کنندهیت دارد و امیدوارم برنده این بازی، پرسپولیس باشد.
به AFC نامه زدیم تا تماشاگران را مسافر عربستان کنیم
وی ادامه داد: ما پیگیر آن هستیم تا هر طور شده، بخشی از تماشاگران پرسپولیس را به عربستان منتقل کنیم تا تیم مان تنها نباشد. در همین زمینه، با کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نگاری کردیم و خواستیم با توجه به اینکه عربستان صرفا برگزارنماینده بازی است و نقش میزبانی یک مسابقه را ندارد، به ما اجازه دهند تا به میزان تعداد تماشاگران الهلال، طرفدار در استادیوم داشته باشیم. مشغول رایزنی با مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان هم هستیم و در این مورد، هر خبری که باشد، آن را با طرفداران در میان می گذاریم. البته تعامل خوبی با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش داریم تا با یاری یکدیگر، راه انتقال طرفداران به عربستان را هموار کنیم.
دغدغه ما، حل مسائل مالی است
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: من همواره با طرفداران صادق بوده ام و رابطه بنده و طرفداران تیم، دوطرفه است. باید صادقانه بگویم که دغدغه اصلی و فعلی ما، حل مسائل مالی است. نباید اجازه دهیم این مسائل، تیم را به حاشیه ببرد. کوشش زیادی انجام داده ام که با تزریق پول بابت مطالبات فصل گذشته، با بازیکنان پرسپولیس تسویه حساب کنم. انشالله تا اواخر مهرماه هم پیش پرداخت فصل بیست و یکم را در برنامه داریم تا شرایط روحی تیم دگرگون گردد و نگرانی طرفداران کاهش یابد.
نمی گذاریم طرفداران ناامید شوند
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص اتفاقاتی که در فضای مجازی رقم می خورد، اضافه نمود: من از اولین روزی که به باشگاه اضافه شدم تا کنون، رابطه صمیمانه ای با طرفداران داشته و دارم. این رابطه نباید از بین برود چون من به وسیله فضای مجازی می توانم صدای طرفداران را بشنوم و به حرف شان گوش کنم ولی بعضی با بزرگنمایی اتفاقاتی که رخ نداده، در حال افزایش فشارها روی باشگاه هستند. آنها نمی دانند که باشگاه پرسپولیس در شرایط خاصی قرار گرفته است و همه ما نیاز به حمایت از یکدیگر داریم. من و همکارانم به صورت شبانه روزی در کوشش هستیم تا بتوانیم مسائل را حل کنیم اما ترجیح می دهیم وقتی کوشش ها به نتیجه رسید، اقدامات اجرا شده را تشریح کنیم. در واقع در پی اجرای نمایش نیستیم بلکه باید کارها را پیش ببریم و مسائل را حل کنیم. در این جهت، اگر حمایت طرفداران را از دست بدهیم، واقعا تنها خواهیم شد.
اخبار صحیح را از سایت باشگاه دنبال کنید
صدری در نهایت گفت: درست در زمانی که نیاز مبرمی به حمایت طرفداران داریم، بعضی کوشش می نمایند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و با انتشار شایعات نگران نماینده و اخبار نادرست از جمله بدهی 100 میلیارد تومانی، طرفداران پرسپولیس را نگران و ناامید نمایند. ما در حال رصد فعالیت این افراد هستیم و اقداماتی که انجام می دهند را زیر نظر داریم. از طرفداران پرسپولیس و دلسوزان این تیم و باشگاه درخواست می کنم اخبار صحیح و کامل را فقط به وسیله سایت و ارگان های خبری پرسپولیس دنبال نمایند و اجازه ندهند شایعات مخرب، به باشگاه آسیبی وارد کند. متاسفانه عده ای در پی زمانی برای ضربه زدن به پرسپولیس هستند و به محض کوچک ترین تغییری در بدنه باشگاه، با دروغ های خود آغاز به تخریب باشگاه می نمایند که این رفتار درست نیست.
منبع: خبرگزاری پاناbestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا